Пропустити навігацію

Інформація щодо реалізації заходів по усуненню (мінімізації) корупційних ризиків в діяльності Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві за 9 місяців 2020 року , затверджених наказом ГУ від 25.07.2019 року № 430 (на виконання Антикорупційної програми Пенсійного фонду України на 2019-2020 роки)

№ з/п Корупційний ризик Пріоритетність ризику Заходи щодо усунення (мінімізації) корупційного ризику Особа (особи), відповідальна(і) за виконання заходу Строк виконання заходів щодо усунення корупційного ризику Ресурси для впровадження заходів Очікувані результати
1 2 3 4 5 6 7 8
 

Обслуговування осіб, які звертаються до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві

1.

 

Недостатній рівень додержання правил та процедур обслуговування осіб, які звертаються до Головного управління

 

         середня

 

1. Запровадження електронної системи керування прийомом громадян з урахуванням контролю часу та якості обслуговування, в тому числі  шляхом модернізації програмного забезпечення «Керування процесом обслуговування відвідувачів Головного управління «Звернення» Бойко О.В., Кувшинова Н.П, Прищепа О.В., Васильєва Т.В. 30.09.2019 в межах коштів, передбачених кошторисом на  утримання Головного управління Проведено заходи щодо забезпечення електронної системи керування прийомами громадян з урахуванням контролю часу та якості обслуговування. Систему електронного  керування чергою  встановлено та  введено  в експлуатацію в усіх відділах обслуговування громадян ГУ. Здійснюється моніторинг електронної черги відвідувачів сервісних центрів. Проводяться  перевірки керівництвом щодо стану впровадження  стандартів обслуговування громадян в Головному управлінні  та рівня задоволеності якістю надання послуг громадян.
2. Запровадження  інструментів автоматизованого моніторингу і контролю функціональних процесів, пов’язаних з прийомом та обслуговуванням осіб, які звертаються до Головного управління, аудіо- та відео фіксації процесів обслуговування Бойко О.В., Прищепа О.В., Кувшинова НП., Васильєва Т.В. 31.12.2019 в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління У 10 відділах обслуговування громадян   підключено засоби аудіо- та відео спостереження за процесами обслуговування. Відділ обслуговування громадян № 8  (вулиця Гнати Юри, 14-б)  функціонує за принципом «Прозорого офісу». Використовується моніторинг електронної черги відвідувачів сервісних центрів.
      3. Забезпечення можливості звернення про призначення  (перерахунок) пенсії  за принципом «одне відвідування»  з урахуванням нового програмного забезпечення, запровадженого з 15.07.2019 Бойко О.В., Прищепа О.В., Кувшинова Н.П, Васильєва Т.В. протягом 3-х місяців після внесення змін до постанови правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1“Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління Забезпечено можливість звернення  про призначення  (перерахунок) пенсії за принципом «одне відвідування» з урахуванням нового програмного забезпечення, запровадженого з 15.07.2019 року. З серпня 2019 року запроваджено можливість подання документів на призначення пенсій через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, за принципом «Один дотик». За звітний період до Головного управління за принципом «одне відвідування» надійшло 1934 заяви про призначення та перерахунок пенсії, з яких по 1100 заявам прийнято рішення про призначення пенсії
 

Функціонування інформаційних ресурсів та інфраструктури системи кіберзахисту

2 Можливість порушення порядку доступу до ресурсів Інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду України (далі – ІТС)      висока 1. Впровадження доступу користувачів до ресурсів ІТС з використанням кваліфікованого електронного підпису Бойко О.В., Кувшинова Н.П, Заремба Л.Ю. 31.12.2019 в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління На виконання вимог Закону України  «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», наказу Пенсійного фонду України від 28.01.2020 № 10 «Про введення в експлуатацію комплексних систем захисту інформації» та листа Пенсійного фонду України 06.02.2020 за № 2800-050203- 9/3900 та наказів Головного управління  ПФУ в м. Києві  № 151 від 28.02.2020 ; № 217, № 218, № 219,

№ 220, № 221 від 02.03.2020; № 234 від 08.03.2020 в

Головному управлінні, виконано роботи з розгортання модернізованої комплексної системи захисту інформації  в інформаційно-телекомунікаційній системі ПФУ на рівні Головного управління Фонду та вузла ЦРК АС ОАПСЗЕД Головного управління Фонду

Налаштовано віддалений доступ для керівництва Головного управління за допомогою 3-х криптоключів е-Token. Для автоінтифікованого підключення в разі віддаленої роботи для керівництва Головного управління – наказ «Про внесення змін в наказ Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 11.04.2020 №239 «Про підсилення заходів з кіберзахисту інформаційно-телекомунікаційної системи Пенсійного фонду України Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві» 14.07.2020 за № 651 та «Про підсилення заходів з кіберзахисту інформаційно-телекомунікаційної Пенсійного фонду України Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві»

від 11.04.2020 за № 239

3 Недостатній рівень контролю за діями користувачів ІТС в процесі підготовки документів для призначення та здійснення пенсійних виплат      середня 1. Впровадження програмного забезпечення щодо електронного обміну документами з організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, формування в електронному вигляді документів для переказу пенсій за кордон пенсіонерам, яким пенсії призначені на виконання міжнародних угод, виплати аліментів та інших утримань, що проводяться з пенсій, залучення уповноважених банків до обміну документами для виплати пенсій в електронному вигляді. Бойко О.В., Конон М.І., Кувшинова Н.П, Васильєва Т.В.. 31.12.2019 в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання  Головного управління      Впроваджено частково відповідне програмне забезпечення.  Станом на 01.01.2020 року документообіг при здійсненні пенсійних виплат впроваджено з АТ    «Ощадбанк». Можливість вивантаження та завантаження електронних списків на зарахування пенсій та грошової допомоги на поточні рахунки надана обмеженій кількості спеціалістів Управління з питань виплати пенсій Головного управління ПФУ в м. Києві, крім того здійснюється постійний контроль за повнотою та своєчасністю обробкою файлів.

   Відповідно до вимог листа ПФУ № 2800-0501-9/13680 від 24.04.2020 організована робота щодо інформаційної взаємодії банків та органів Пенсійного фонду України в умовах карантину.

 

      2. Створення електронних пенсійних справ шляхом переведення паперових пенсійних справ в електронний вигляд (згідно окремого графіку). Бойко О.В., Кувшинова Н.П. Васильєва Т.В., Заремба Л.Ю. 31.12.2019 31.12.2020        Закуплено  та налаштовано відповідну техніку для процесу ретроконверсії пенсійних справ. Проведено навчання спеціалістів. Налаштовано та підключено 2 сервери до підсистем ІКС ПФУ. Налаштовано обладнання для збереження інформації.

Контрольно-перевірочна робота

4 Наявність дискреційних повноважень при проведенні документальних перевірок дотримання законодавства суб’єктами системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування      середня Розробка нормативів оцінювання діяльності посадових осіб, які беруть участь у перевірках суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування  Потапова О.І. 31.03.2020 не потребує додаткових ресурсів      Запроваджено щомісячний моніторинг навантаження та результативності працівників відділів контрольно-перевірочної роботи з урахуванням виду перевірки та її трудомісткості. Щомісячно проводиться звірка з загальним відділом, відділами обслуговування громадян та відділами з питань призначення та перерахунків пенсій для своєчасного та повного відпрацювання всіх заяв суб’єктів господарювання щодо проведення перевірок документів для призначення пенсій.

     Для мінімізації ризиків, пов’язаних з наявністю дискреційних повноважень, постійно проводяться наради з працівниками відділів, де надаються роз’яснення по законодавчих актах з метою вироблення єдиного, у відповідності із законодавством, підходу до проведення перевірок та оформлення актів перевірок.

Управління персоналом та організація роботи щодо запобігання та виявлення корупції

5 Недостатня обізнаність посадових осіб щодо вимог антикорупційного законодавства    низька 1. Проведення додаткових навчань, лекцій, семінарів, узагальнення типових порушень антикорупційного законодавства та доведення їх до кожної посадової особи з метою зменшення ризиків вчинення корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень Петренко А.М., Кузьменко М.В., начальники структурних підрозділів постійно не потребує додаткових ресурсів      Станом на 01.10.2020 року  в Головному управлінні проведено  78  семінарів, нарад, лекцій; Окрім того надано 1325 роз’яснень  та  консультацій  з приводу особливостей відображення відомостей та правил подання декларацій за 2019 рік  працівниками  ГУ, у тому числі щодо недопущення  порушень антикорупційного законодавства.   В ГУ та  структурних підрозділах   доведені : Роз’яснення Національного агентства з питань запобігання корупції від 13.02.2020 року № 1 ”Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю»” ; Закон України від 02.10.2019 року № 140- IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції»; Закон України від 04.03.2020 року № 524-IХ  ” Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про запобігання корупції”
2. Забезпечення ознайомлення кожного працівника, що має намір припинити діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, з пам’яткою щодо дотримання вимог законів України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції» в частині обов’язку передачі справ та майна, подання декларацій, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями; обмежень, заборон після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави Петренко А.М., Кузьменко М.В., начальники структурних підрозділів протягом трьох днів з моменту отримання інформації про майбутнє звільнення не потребує додаткових ресурсів      Протягом звітного періоду у ГУ звільнено 52 особи, які передали справи  та майно згідно встановлених актів; з них  37 осіб припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави , про кожний факт майбутнього звільнення  сектор з питань запобігання та виявлення корупції було поінформовано завчасно в  установленому порядку. За звітний період перевірено факти подачі щорічних декларацій  37 суб’єктів декларування, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави, крім того у 37 з них перевірений факт подачі декларації “Перед звільненням”.  Кожного державного службовця при звільненні попереджено про обов’язкову подачу декларації не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави,  а також про їх зобов’язання  подавати декларацію «Після звільнення», яка подається до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави.
6 Недосконалість взаємодії між уповноваженим підрозділом (особою) з питань запобігання та виявлення корупції і службою управління персоналом в органі Фонду     низька Перегляд існуючих процедур взаємодії між уповноваженим підрозділом(особою) з питань запобігання та виявлення корупції і службою управління персоналом  при здійсненні контролю за своєчасністю подання суб’єктами декларування декларацій та при проведенні спеціальних перевірок Петренко А.М., Кузьменко М.В., начальники структурних підрозділів 30.06.2019 не потребує додаткових ресурсів Взаємодія сектору з питань запобігання та виявлення корупції   та управління персоналом регламентується наказом Головного управління від 28.05.2019 року  №292, іншими організаційно-розпорядчими документами. Організацію проведення спеціальної перевірки визначено за підрозділом по роботі з персоналом, а проведення перевірки факту подання суб’єктами декларування декларацій, а також повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій – за сектором запобігання та виявлення корупції.

Управління фінансовими та матеріальними ресурсами, здійснення внутрішнього аудиту

7 Недостатній контроль за станом відшкодування виявлених в ході аудитів та інших контрольних заходів незаконних витрат та усунення допущених  порушень     середня Проведення аналізу повноти відшкодування виявлених в ході аудитів та інших контрольних заходів незаконних витрат та усунення допущених  порушень Малютенко Т.В., Начальники структурних підрозділів до 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом не потребує додаткових витрат Проведено аналіз  повноти застосованих  заходів щодо відшкодування виявлених в ході аудитів та інших контрольних заходів незаконних витрат та усунення допущених порушень. Відповідні звітні дані  направлено до департаменту внутрішнього аудиту ПФУ. Протягом дев’яти місяців поточного року відшкодовано виявлених в ході аудитів та інших контрольних заходів протягом 2012-2020 р.р. незаконних витрат на загальну суму 294 020,41  грн.
8 Недостатній  контроль за здійсненням адміністративних витрат середня 1. Проведення внутрішнього аудиту в структурних підрозділах Головного управління щодо стану дотримання нормативно-правових актів з питань використання коштів на проведення адміністративних видатків та обліку матеріальних цінностей Малютенко Т.В., Заремба Л.Ю.,Фролькіс О.А., Псьота Т.С. Начальники структурних підрозділів, Малютенко Т.В. 31.12.2019 в межах коштів, передбачених кошторисами на утримання  Головного управління  

За  дев’ять місяців 2020 року адміністративні витрати відповідно до щомісячної фінансової звітності становлять

187 063 819,32  грн. в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року – 175 398 360,44 грн. Проведено внутрішній аудит в структурних підрозділах Головного управління щодо стану дотримання нормативно-правових актів з питань використання

коштів на проведення адміністративних видатків та обліку матеріальних цінностей.

2. Забезпечення моніторингу реалізації наданих аудиторських рекомендацій Заремба Л.Ю., Фролькіс О.А., Псьота Т.С. Начальники структурних підрозділів, Малютенко Т.В. 31.12.2020 31.12.2019 31.12.2020     В січні 2020 року проведено моніторинг стану дотримання нормативно-правових актів з питань використання коштів на проведення адміністративних видатків та обліку матеріальних цінностей
9 Не дотримання передбачених законодавством процедур публічних закупівель висока  1. Використання під час визначення характеристик предметів закупівлі примірних специфікацій у сфері публічних закупівель 2.Застосування електронної системи публічних закупівель під час здійснення закупівель для товарів, робіт, послуг, вартість яких є меншою за вартість, встановлену абзацами другим та третім частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», крім випадків, передбачених частиною 2 статті 35 даного Закону. 3.Забезпечення в установленому порядку оприлюднення інформації про публічні закупівлі та використання коштів Пенсійного фонду України Бойко О.В., Прищепа О.В., Заремба Л.Ю., Фролькіс О.А., Кувшинова Н.П., Стадниченко Н.М., Верхотурова Н.М., Самойлюк О.І. Постійно Не потребує додаткових витрат Під час визначення процедури закупівлі, які здійснюються  ГУ ПФУ в м. Києві, сектор договірної роботи керується нормою статті 2 Закону України « Про публічні закупівлі»,  положеннями якої визначені суми та процедури, що мають застосовуватись  замовником під час оголошення процедури закупівлі.  Так, за дев’ять місяців 2020 року  ГУ ПФУ в м. Києві оголошено 8 процедур відкритих торгів на загальну суму 5 781,2 тис.  грн. , з них завершено 7 процедур відкритих  торгів на суму  4 056,7  тис. грн. Уповноваженими особами оголошено 12 спрощених закупівель на суму 342,5 тис.грн.  Відповідно до п.4 ч.1  ст. 2 Закону України “Про публічні закупівлі” сектором договірної роботи ( далі – сектор) було розміщено на веб-сайті уповноваженого органу 12  звітів про укладені договори на суму 583  700,00 грн. Відповідно до ч.3 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» (в новій редакції) сектором договірної роботи оприлюднено в електронній системі закупівель 22 звіти про договір про закупівлю, укладених без використання електронної системи закупівель на суму 267,2 тис. грн.. У своїй діяльності сектор повністю дотримується строків визначених ст. 10 Закону України Закону України «Про публічні закупівлі». Сектором, у відповідності до норм Закону України «Про публічні закупівлі», здійснюються всі необхідні заходи по забезпеченню оприлюднення інформації про публічні закупівлі та використання коштів ГУ ПФУ у м. Києві.

 

background Layer 1