Пропустити навігацію

Реєстр ризиків Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві станом на 01.07.2024 року

                          Додаток 4                                                                                                                                                                                          до Антикорупційної програми Пенсійного фонду України                                                                                                                                                                                                                             та його територіальних органів на 2024-2025 роки                                                                                                                                                                               (пункт 6 розділу ІІІ)
Реєстр ризиків Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві станом на 01.07.2024 року
№ з/п Функція, процес Пенсійного фонду України та його територіальних органів Корупційний ризик Зміст корупційного ризику Джерело(а) корупційного ризику Існуючі заходи контролю Аналіз корупційного ризику.                                            Рівень корупційного ризику Заходи впливу на корупційні ризики та етапи їх виконання Терміни (строк) виконання заходів впливу на корупційний ризик Відповідальні виконавці Необхідні ресурси Індикатори виконання заходів впливу на корупційний ризик Моніторинг виконання заходів впливу на корупційні ризики
Ймовірність реалізації корупційного ризику  Рівень наслідків від реалізації корупційного ризику Рівень корупційного ризику Фактичний термін (строк) виконання заходів впливу на корупційний ризик Стан виконання заходів впливу на корупційний ризик (виконано / не виконано / виконано частково) Опис результатів виконання заходів впливу на корупційний ризик або інформація про причини невиконання
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
1 Здійснення пенсійного забезпечення 1.1. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів  під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів  під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення Неузгодженість та/або неусталеність законодавчого регулювання;  особистий контакт посадових осіб Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві (далі – Головне Управління) з фізичними  особами під час реалізації функцій, пов’язаних із прийняттям рішень на користь / не на користь фізичних осіб 1. Екстериторіальний принцип обслуговування громадян;                                                                        2. Здійснення моніторингу з використанням  інтегрованої комплексної інформаційної системи Головного управління (далі – ІКІС) щодо нарахування сум пенсій за визначеними ризик-орієнтованими критеріями;                                                                  3. Забезпечення контролю за призначенням / перерахунком пенсій шляхом перевірки змісту рішень чи проєктів рішень, що приймаються або розробляються за зверненнями при реалізації прав на пенсійне забезпечення близьких осіб, вказаних у повідомленнях про конфлікт інтересів;                                                       4. Веріфікація пенсійних виплат Міністерством фінансів України Високий – 3 бали Середній – 2 бали Високий – 6 балів 1. Стандартизація та оптимізація процедур під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення шляхом прийняття нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду України (далі – Пенсійний фонд) / внесення змін до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду України Грудень 2024 року,                    грудень 2025 року                          (по мірі необхідності) Управління обслуговування громадян  Не потребує додаткових ресурсів Прийнято нормативно-правові та/або розпорядчі акти Пенсійного фонду / внесено зміни до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду постійно 50% За І півріччя 2024 року відділами обслуговування громадян (сервісними центрами) управління обслуговування громадян було надано 634 409 послуг, а саме: призначення пенсії – 27 442; перерахунок пенсій – 35 463; інше щодо пенсій (допомога на поховання, виплата недоотриманої пенсії, зміна виплатних реквізитів, зміна особистих даних, тощо) – 34 938; призначення субсидій – 6291;перерахунок субсидій – 109; призначення пільг – 10 569; перерахунок пільг –384; призначення страхових виплат – 80; внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого  реєстру осіб, які мають право на пільги – 11 135.
Видано 120 543 довідок про розмір пенсії та 54 079 довідок (ОК-5,7, додаток -9) та витягів з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
На особистому прийомі сервісними центрами надано 67 263 усних консультацій, в тому числі: 54 088 –  консультацію щодо пенсійного забезпечення; 5761 – консультацію з питань пільг; 7241 – консультацій з питань субсидій; 173 – консультацій з питань страхових виплат.
За І півріччя 2024 року надано консультації та роз’яснення 65 841 громадянам на телефон «гарячої лінії».
Здійснено 739 виїзних прийомів до громадян.
2. Здійснення моніторингу з використанням  ІКІС щодо нарахування сум пенсійних виплат за визначеними ризик-орієнтованими критеріями        Щоквартально Управління пенсійного забезпечення, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Не потребує додаткових ресурсів Проведено моніторинг пенсійних справ за визначеними ризик-орієнтованими критеріями. Про результати моніторингу поінформовано заступника начальника Головного управління, за напрямком діяльності, згідно з розподілом обов’язків; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення) постійно 50% Для запобігання корупційних ризиків призначення/перерахунок пенсії здійснюється за приципом екстериторіальності в межах України. За звітний період забезпечено опрацювання  наданих Міністерством фінансів України рекомендацій щодо проведення додаткової перевірки інформації, що містить невідповідності, або усунення невідповідностей даних щодо:                                                                                                                                                                                                                                                                                                              одержувачів пенсій, термін опрацювання яких настав у звітному періоді. За результатами опрацювання 3780 (або 100 %) відповідних рекомендацій Головним управлінням прийняті наступні рішення: –  20 випадки – «Недостовірна, хибна, некоректна, неправильна інформація в даних отримувачів державних виплат була виправлена»;                                                                                                                                                                                                                                                                    –  160 випадків – «Недостовірна, хибна, некоректна, неправильна інформація в даних отримувачів державних виплат була виправлена до отримання рекомендацій Мінфіну»;                                                                                                                                                                                                                                                                         –   3442 випадків – «Припинено нарахування і здійснення державної виплати до отримання рекомендацій Мінфіну»;                                                                                                                                        –   34 випадків – «Рекомендації надані Мінфіном не підтвердились. Порушення відсутнє»;                                                                                                                                                                                         – 124 випадки – «З’ясовуються обставини для прийняття остаточного рішення».                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
2    Надання страхових виплат і соціальних послуг за загальнообов’язковим державним  соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою непрацездатності та загальнобов’язковим державним соціальним страхувнням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання що спричинили втрату працездатності 2.1. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів  під час надання послуг у сфері загальнообов’язкового державного
соціального страхування у зв’язку з
тимчасовою втратою працездатності та
загальнообов’язкового державного
соціального страхування від нещасного
випадку на виробництві та професійного
захворювання, які спричинили втрату
працездатності
Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів  під час надання послуг у сфері загальнообов’язкового державного
соціального страхування у зв’язку з
тимчасовою втратою працездатності та
загальнообов’язкового державного
соціального страхування від нещасного
випадку на виробництві та професійного
захворювання, які спричинили втрату
працездатності
Неузгодженість та/або неусталеність законодавчого регулювання; особистий контакт посадових осіб Головного управління з фізичними  особами під час реалізації функцій, пов’язаних із прийняттям рішень на користь / не на користь фізичних осіб 1. Екстериторіальний принцип обслуговування громадян;                                                                          2. Верифікація страхових виплат Міністерством фінансів України;                                                                     3. Здійснення нагляду та контролю у сфері соціального страхування Державною службою України з питань праці;                                                                                        4. Здійснення контролю / моніторингу за дотримання вимог законодавства під час надання соціальних послуг Національною соціальною сервісною службоюУкраїни та її органами Високий – 3 бали Середній – 2 бали Високий – 6 балів 1. Стандартизація та оптимізація процедур під час надання послуг у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та
загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного
випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності шляхом прийняття нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду та/або внесення змін до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду
Грудень 2024 року,                   грудень 2025 року                         (по мірі необхідності) Управління з питань виплат; Управління пенсійного забезпечення, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Не потребує додаткових ресурсів Прийнято нормативно-правові та/або розпорядчі акти Пенсійного фонду / внесено зміни до нормативно-правових та розпорядчих актів Пенсійного фонду постійно 50%  В 1 півріччі 2024  проведено нарахування 29923 страхових виплат на суму 157089,01 тис. грн.  Проведено нарахування  недоотриманих страхових виплат у зв’язку зі смертю на суму 27,74 тис грн.                Актом приймання-передачі № 2 від 20.01.2023 документів, на підставі яких здійснюються відрахування із страхових виплат було передано із Фонду соціального страхування України в м.Києві на облік в Головне управління Пенсійного фонду України в м.Києві 5 осіб. Із яких 2 особи, які перебувають на повному державному утримання в спеціалізованих закладах та по яких проводиться утримання 75% від призначеного розміру страхових виплат та перерахування їх на рахунки даних установ. 2 особи, по яких проводилося стягнення на підставі Постанов державного виконавця в розмірі 20% від призначеного розміру страхових виплат до повного погашення збитку в загальній сумі 956021,51грн. Станом на 01.06.2024 залишок не стягнутих коштів складає 922713,20грн. 1 особа -переплата страхових виплат в сумі 25375,91грн. станом на 01.06.2024 залишок після щомісячних відрахувань в розмірі 20% від призначеного розміру страхових виплат становить 21503,99грн. За період з 01.01.2023 по 31.05.2024 Головним управлінням нараховано 43 переплати страхових виплат на загальну суму 1183667,37 грн.по яких проводиться робота, щодо відшкодування даних коштів. В 2024 році Головним управлінням було прийнято рішення на підставі заяви пенсіонера про відшкодувння переплати в сумі 13764,60 по 20% від призначеного розміру страхових виплат до повного погашення.                                                                                                                                                                                                                                                                                     За звітний період забезпечено опрацювання  наданих Міністерством фінансів України рекомендацій щодо проведення додаткової перевірки інформації, що містить невідповідності, або усунення невідповідностей даних щодо:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      одержувачів страхових виплат, термін опрацювання яких настав у звітному періоді. За результатами опрацювання  1065 (або 100 %) відповідних рекомендацій Головним управлінням прийняті наступні рішення:  – 458 з’ясовуються обставини для прийняття остаточного рішення;                                                                                                                                                                                             – 89 недостовірна, хибна, некоректна, неправильна інформація в даних отримувачів державних виплат була виправлена;                                                                                                                                   – 438 недостовірна, хибна, некоректна, неправильна інформація в даних отримувачів державних виплат була виправлена до отримання рекомендацій Мінфіну;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  – 74 припинено нарахування і здійснення державної виплати до отримання рекомендацій Мінфіну;                                                                                                                                                                        – 2 припинено нарахування і здійснення державної виплати за результатами проведеної перевірки, розпочатої після надання рекомендації Мінфіном. Кошти підлягають поверненню;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    – 3 рекомендації надані Мінфіном не підтвердились. Порушення відсутнє.     
                2. Узагальнення практики реалізації положень Порядку призначення, перерахування та здійснення страхових виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду від  26 січня 2024 року № 4-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2024 року за № 353/41698 Щороку (до 20 числа місяця, наступного за звітним роком) Управління з питань виплат Не потребує додаткових ресурсів Узагальнено практику реалізації положень Порядку призначення, перерахування та здійснення страхових виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду від  26 січня 2024 року № 4-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2024 року за № 353/41698; отримані від Пенсійного фонду України оглядові листи щодо застосування положень зазначеного Порядку постійно 50% Процедура припинення нарахування  страхових виплат потребує стандартизації та оптимізації ( спеціаліст якого управління має припиняти,  з якої дати і якою причиною припинення). Управління з питань виплат  припиняє виплату у зв’язку зі смертю, в тому числі  за результатами  верифікації страхових виплат Міністерством фінансів У країни.  В 1 півріччі 2024 по припинених страхових виплатах направлено 49 листів до банківських установ про повернення   коштів, нарахованих після дати смерті потерпілого.
3 Надання житлових субсидій та пільг на
оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного
побутового палива і скрапленого газу (далі – пільги)
3.1.  Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів під час призначення та перерахунку житлових субсидій та пільг в частині застосування тарифів на послугу з постачання електричної енергії та природного газу, відмінного від установленого організацією – надавачем комунальних послуг Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди, задоволення приватного інтересу, вчинення дій в умовах конфлікту інтересів під час призначення та перерахунку житлових субсидій та пільг у частині застосування тарифів на послугу з постачання електричної енергії та природного газу, відмінного від установленого організацією надавачем комунальних послуг Недоброчесність посадових осіб Головного управління, які мають право доступу до заповнення відомостей у підсистемі; недосконалість операційного та внутрішнього контролю  за застосуванням тарифiв на послугу з постачання електричної енергiї та природного газу, вiдмiнного вiд установленого органiзацiсю – надавачем комунальних послуг 1. Контроль доступу співробітників до інформації;                                                          2. Екстериторіальний принцип обслуговування громадян;                                                                                 3. Здійснення контролю за правильністю призначення і виплати житлових субсидій  Національною соціальною сервісною службою України та її територіальними органами;                                     4. Верифікація виплат Міністерством фінансів України;                                                                        5. Автоматизовані протоколи звірки даних про смерть фізичної особи, які надійшли з Державного реєстру актів цивільного стану громадян в рамках інформаційної взаємодії Міністерством юстиції України та Пенсійним фондом Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1.  Здійснення монiторингу щодо застосування тарифiв на послугу з постачання електричної енергiї та природного газу, вiдмiнного вiд установленого органiзацiсю надавачем комунальних послуг Щоквартально Управління пенсійного забезпечення, страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг; Управління інформаційних систем та електронних реєстрів Не потребує додаткових ресурсів Проведено моніторинг застосування тарифiв на послугу з постачання електричної енергiї та природного газу, вiдмiнних вiд установленого органiзацiсю надавачем комунальних послуг. Про результати моніторингу поінформовано заступника начальника Головного управління, за напрямком діяльності, згідно з розподілу обов’язків; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення) постійно 50% Здійснено 100% інформування надавачів комунальних послуг щодо необхідності вчасної подачі ними даних щодо тарифів на послуги та наявних боржників – направлено понад 2518 листів.
Опрацьовано 194 листа від надавачів комунальних послуг щодо змін тарифів (100%).
Опрацьовано 166 службових записок щодо відсутності КМЕС у надавачів – направлено листи щодо реєстрації (100%).
Проведено автоматизовані масові перерахунки щодо зміни тарифів, в т.ч. щодо майбутнього опалювального сезону.
Проведено 3-ZOOM навчання для надавачів комунальних послуг.                                                                                                                                                                                                Для запобігання корупційних ризиків призначення/перерахунок пенсії здійснюється за приципом екстериторіальності в межах України. За завійтний період забезпечено опрацювання  наданих Міністерством фінансів України рекомендацій щодо проведення додаткової перевірки інформації, що містить невідповідності, або усунення невідповідностей даних щодо:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       одержувачів субсидій та пільг, термін опрацювання яких настав у звітному періоді. За результатами опрацювання  50516 (або 87,7 %)  від загальної кількості 57591 відповідних рекомендацій, Головним управлінням прийняті наступні рішення:  – 9569 з’ясовуються обставини для прийняття остаточного рішення;                                                                                                                                                                                                                                                                                                               – 23583 не проведено перерахунок раніше призначеної державної виплати.                                                                                                                                                                                            За результатами опрацювання рекомендації Мінфіну щодо зміни обставин виявлено, що вони не впливають на розмір державної виплати;                                                                                                                                                                                                                                                                                         – 1 не проведено перерахунок раніше призначеної державної виплати. За результатами опрацювання рекомендації Мінфіну щодо зміни обставин виявлено, що вони не впливають на розмір державної виплати;                                                                                                                                                                                                                                                                                                          – 11994 недостовірна, хибна, некоректна, неправильна інформація в даних отримувачів державних виплат була виправлена до отримання рекомендацій Мінфіну;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     – 3695 припинено нарахування і здійснення державної виплати до отримання рекомендацій Мінфіну;                                                                                                                                                                                                          – 516 припинено нарахування і здійснення державної виплати за результатами проведеної перевірки, розпочатої після надання рекомендації Мінфіном. Кошти підлягають поверненню;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          – 3 припинено нарахування і здійснення державної виплати за результатами проведеної перевірки, розпочатої після надання рекомендації Мінфіном. Кошти підлягають поверненню;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              – 1155 рекомендації надані Мінфіном не підтвердились. Порушення відсутнє.
3.2. Можливість задоволення приватного інтересу під час прийняття рішення про припинення нарахування житлових субсидій та пільг у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 07 березня 2022 року № 215 (далі – постанова КМУ № 215) Існує можливість задоволення приватного інтересу під час прийняття рішення щодо припинення нарахування та виплати житлових субсидій та пільг  у зв’язку з наявною інформацією про смерть отримувача житлової субсидії або пільги, виплата яких здійснювалась відповідно до постанови КМУ № 215 Недосконалість операційного та внутрішнього контролю  за припиненням надання житлової субсидії та пільг у зв’язку зі смертю одержувачів, виплата яким здійснювалась відповідно до постанови КМУ № 215; особистий контакт посадових осіб Головного управління з фізичними  особами під час реалізації функцій з припинення нарахування житлових субсидій та пільг, пов’язаних із прийняттям рішень на користь / не на користь фізичних осіб; вчинення дій в умовах конфлікту інтересів під час прийняття рішення про припинення нарахування та виплати житлових субсидій та пільг, виплата яких здійснювалась відповідно до постанови КМУ № 215 1. Верифікація виплат Міністерством фінансів України;                                                                       2. Автоматизовані протоколи звірки даних про смерть фізичної особи, які надійшли з Державного реєстру актів цивільного стану громадян в рамках інформаційної взаємодії Міністерством юстиції України та Пенсійним фондом Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Впровадження додаткового автоматизованого контролю за своєчасним та повним опрацюванням протоколів звірки даних про смерть фізичної особи, які надійшли з Державного реєстру актів цивільного стану громадян Щоквартально Управління інформаційних систем та електронних реєстрів;      Управління з питань виплат Не потребує додаткових ресурсів Впроваджено та проведено моніторинг; про результати моніторингу поінформовано заступника начальника Головного управління згідно з розподілом обов’язків; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення); здійснено контроль за виконанням структурними підрозділами Головного управління заходів на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення) Щотижзево за запитами 50% Впроваджено та системно проводиться моніторинг за своєчасним та повним опрацюванням протоколів звірки даних про смерть фізичної особи, які надходять з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, результати якого доповідаються керівництву Головного управління. За наслідками проведеної роботи сформовано списки фізичних осіб, які є отримувачами є одержувачами пільг та субсидій та по яким наявний актовий запис про смерть (за визначений період) та направлено управлінню з питань виплат Головного управління  108 службвих записок з інформацію про смерть фізичних осіб. 
4 Проведення внутрішнього аудиту 4.1. Можливість впливу третіх осіб на об’єктивність відображення результатів аудиторських досліджень у матеріалах внутрішнього аудиту Існує можливість втручання третіх осіб, надходження пропозиції щодо отримання неправомірної вигоди, виникнення конфлікту інтересів тощо, що негативно впливає  на незалежність і об’єктивність членів аудиторської групи та може призвести до необ’єктивного та некоректного відображення результатів аудиторських досліджень у матеріалах внутрішнього аудиту Недоброчесність посадових осібГоловного управління, можливе зловживання службовим становищем,  зацікавленість у вимаганні та/або отриманні неправомірної вигоди 1. Вибірковий моніторинг документів внутрішніх аудитів (при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження), проведених членами аудиторської групи Головного управління;                             2. Вибірковий моніторинг результатів аудиторської діяльності (при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження) членами аудиторської групи Головного управління Середній – 2 бали Низький – 1 бали Низький – 2 бали 1. Оптимізація процесу формування і ведення зведеної бази даних об’єктів внутрішнього аудиту та впровадження щомісячного моніторингу інформації із зведеної бази даних об’єктів внутрішнього аудиту. Жовтень 2024 року Управління внутрішнього аудиту У межах наявних ресурсів Оптимізовано процес формування і ведення зведеної бази даних об’єктів внутрішнього аудиту та впроваджено щомісячний моніторинг інформації, яка до неї надходить. Інформацію про результати моніторингу подано начальнку Управління внутрішнього аудиту постійно 50% Визначений корупційний ризик унеможливлюється, в першу чергу, організаційною складовою діяльності управління внутрішнього аудиту, яка передбачає пряму підпорядкованість управління внутрішнього аудиту  начальнику Головного управління. А також, укладенням 29.09.2023 декларації, в якій визначено місію, цілі, принципи незалежності в діяльності підрозділу внутрішнього аудиту. Начальником управління внутрішнього аудиту проводиться моніторинг документів на всіх стадіях аудиторського  дослідження. Що унеможливлює вплив третіх осіб на об`єктивність відображення результатів аудиторських досліджень. Довідку за результатами проведеного аудиту підписують всі члени робочої групи та керівник робочої групи. Результати проведеного дослідження розглядаються на оперативних нарадах при начальнику Головного управління
Відповідно постанови ПФУ №19-1 від 26.06.2024 ведення бази даних передбачає надання інформації до ПФУ щодо матеріалів проведення внутрішнього аудиту із зазначенням дати та номеру документа не пізніше наступного робочого дня після їх підписання, затвердження. Одночасно із внесенням інформацї копії відповідних документів надсилаються до управління внутрішнього аудиту  ПФУ через ЕДО. За результатами проведення внутрішнього аудиту управлінням внутрішнього аудиту ПФУ та управлінням внутрішнього аудиту Головного управління відшкодованогрошові кошти в сумі 23 200,00 гривень.
5 Здійснення контролю за дотриманням суб’єктами системи загальнообов’язкового державного пенсійного та соціального страхування вимог законодавства  5.1. Можливість отримання та/або вимагання
неправомірної вигоди посадовими особами Головного управління під час проведення перевірок,
передбачених Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”
Існує можливість отримання  та/або вимагання неправомірної вигоди посадовими особами Головного управління під час: проведення перевірок обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності та документів, що є підставою для їх формування; перевірки стану профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань; здійснення контролю за використанням страхувальниками страхових коштів Недоброченість посадових осіб, які проводять перевірку;  недосконалість нормативно-правових та розпорядчих актів, які регулюють діяльність підрозділів Головного управління під час: проведення перевірок обґрунтованості видачі, продовження листків непрацездатності та документів, що є підставою для їх формування; перевірки стану профілактики нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань; здійснення контролю за використанням страхувальниками страхових коштів 1. Моніторинг результатів перевірок дотримання страхувальниками законодавства про загальнообов’язкове державне соціаьне страхування                                                                                           Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Стандартизація та оптимізація процедур під час здійснення перевірок, передбачених Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, шляхом внесення змін до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду та реалізації їх результатів Червень 2025 року Управління контрольно-перевірочної роботи  У межах наявних ресурсів Внесено зміни до нормативно-правових та/або розпорядчих актів Пенсійного фонду / внесено зміни до нормативно-правових та розпорядчих актів Пенсійного фонду постійно 50% Головним управлінням забезпечено контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, та в установах, у яких особи перебувають на повному державному утриманні. Протягом І півріччя 2024 року проведено:
• 16 перевірок банківських установ (100 % від запланованих на звітний період).
• 5 перевірок установ (закладів), де особи перебувають на повному державному утриманні (100 % від запланованих на звітний період).
• 4 перевірки 172 виплатних об’єктів (відділень) поштового зв’язку АТ «Укрпошта» (100 % від запланованих на звітний період).
За результатами перевірки 31 відділення виплатних об’єктів поштового зв’язку АТ «Укрпошта» встановлено порушення цільового використання коштів, а саме:
• 45 випадків по 42 особах отримання пенсій, субсидій та страхових виплат неналежною особою, тобто після настання смерті одержувача, про що свідчить підпис про отримання, без наявних довіреностей, у відомостях В1-М на загальну суму 271,5 тис. грн;
• 2 випадки (по 2 особах) виплати пенсії особам по довіреності, оформленій з порушенням вимог чинного законодавства, на загальну суму 44,8 тис. грн.
• 4 випадки (по 2 особах) порушення вимог пункту 32 Порядку № 1279 від 16.12.2020, по відомостях на загальну суму 34,1 тис.грн, а саме виплата пенсії, субсидій та страхових виплат особі без доручення.                                                                                                    • 51 випадок зайво  здійсненої оплати послуг на суму 4,5 тис.грн.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             За допущені порушення до АТ “Укрпошта” застосовано фінансові санкції на загальну суму 103,1 тис. грн, з яких сплачено 46,4 тис. грн. Загальна сума порушень, виявлених під час перевірок відділень АТ «Укрпошта», складає 24 135,0 тис.грн, в т.ч. встановлено 1141 випадок інших порушень на загальну суму 23 780,1 тис. грн (неналежне оформлення виплатних відомостей, виплата пенсії за довіреністю, з дати вчинення якої минув один рік і більше, за відсутності відмітки органу Пенсійного фонду щодо продовження строків).
За результатами перевірок банківських установ встановлено порушення в 61 випадку на суму 29,6 тис. грн (несвоєчасне повернення зарахованих сум пенсій, у зв’язку з отриманими даними про смерть одержувача, не зарахованих сум страхових виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, порушення термінів подачі повідомлення до ГУ ПФУ в м. Києві про одержання сум пенсій та грошової допомоги за довіреністю більш, як один рік, або не одержання з поточного рахунку більш, як один рік, несвоєчасне повернення других примірників списків). За допущені порушення до банків застосовано фінансові санкції на загальну суму 13,4 тис. грн, які сплачені повністю. По установах (закладах), у яких особи перебувають на повному державному утриманні встановлено 107 випадків порушень (не подання повідомлення про перебування особи на канікулах та/або лікуванні та порушення 3-денного терміну про самовільне вибуття особи з інтернату, ненадання установою до Головного управління довідки щодо зміни вартості утримання особи в установі). Питома вага порушень, виявлених під час перевірок з питань цільового використання коштів Пенсійного фонду України становить – 68,0%.
    5.2. Можливість задоволення приватного інтересу,  вчинення дій в умовах конфлікту інтересів під час здійснення контрольно-перевірочних заходів  Існує можливість задоволення приватного інтересу під час здійснення контрольно-перевірочних заходів  Недоброчесність посадових осіб Головного управління, які здійснюють контрольно-перевірочні заходи; недосконалість операційного та внутрішнього контролю  за здійсненням контрольно-перевірочної роботи 1. Вибіркова перевірка матеріалів здійснених підрозділами Головного управління перевірок відповідності змісту довідок первинним документам та перевірок суб’єктів господарювання;                                                         2. Моніторинг результатів перевірок дотримання норм законодавства організаціями та установами, що здійснюють виплату і доставку пенсій, страхових виплат, щомісячного грошового утримання суддям у відставці, житлових субсидій та пільг Високий – 3 бали Високий – 3 бали Високий – 9 балів 1. Розроблення в підсистемі “Контрольно-перевірочна робота” ІКІС картки перевірки, робочого реєстру та звіту щодо перевірок цільового використання коштів Пенсійного фонду Липень 2024 року Управління контрольно-перевірочної роботи  У межах наявних ресурсів Розроблено в підсистемі “Контрольно-перевірочна робота” ІКІС картку перевірки, робочий реєстр та звіт щодо перевірок цільового використання коштів Пенсійного фонду постійно 50% За І півріччя 2024 року Головним управлінням проведено 4 856 перевірок суб’єктів системи загальнообов’язкового державного пенсійного та соціального страхування, з яких 89,6 % (4 352) – щодо обґрунтованості видачі документів для оформлення пенсій та достовірності документів, наданих для призначення пенсій; 5,8 % (283) – позапланові перевірки суб’єктів господарювання; 0,5 % (25) – з питань цільового використання коштів Пенсійного фонду України; 0,8 % (36) – перевірки реєстраційних сервісних центрів з питань повноти нарахування та своєчасності сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування; 1,9 % (90) з питань обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності; 1,0 % (50)  з питань правильності використання страхувальниками страхових коштів; 0,4 % (20) – щодо стану профілактичної роботи по створенню здорових та безпечних умов праці на підприємствах. Всі акти перевірок аналізуються та візуються начальником/заступником відділу, вносяться у базу «Підсистема КПР», формується Єдина справа розпорядчих документів по перевірках,  проведених  відповідно до ст. 6 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю)  у сфері господарської діяльності». Постійно проводяться наради,  де наголошується про відповідальність працівників під час проведення перевірок суб’єктів господарювання.
6 Застосування фінансових санкцій  за порушення порядку використання страхових коштів  / несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів  6.1. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовою особою Головного управління під час вирішення питання про застосування фінансових санкцій за порушення
порядку використання страхових коштів / несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів
Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовою особою Головного управління під час вирішення питання про  застосування фінансових санкцій за результатами перевірок дотримання законодавства у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування Недоброчесна поведінка посадових осіб Головного управління та/або неусвідомлення наслідків вчинення відповідного правопорушення у сфері застосування фінансових санкцій, передбачених законодавством про загальнообов’язкове державне соціальне страхування; недосконалість операційного та внутрішнього контролю  за застосування фінансових санкцій за порушення
порядку використання страхових коштів / несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів 
1.Моніторинг прийнятих за результатами перевірок рішень щодо застосування фінансових санкцій за порушення порядку використання страхових коштів / несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів Низький –
1 бал
Середгій –
2 бали
Середній –
2 балів
2. Впровадження моніторингу шляхом здійснення перевірки в підсистемі “Контрольно-перевірочна робота” ІКІС результатів перевірок дотримання норм законодавства організаціями та установами, що здійснюють виплату і доставку пенсій, страхових виплат, щомісячного грошового утримання суддям у відставці, житлових субсидій та пільг Грудень 2024 року, квітень 2025 року, липень 2025 року, грудень 2025 року Управління контрольно-перевірочної роботи  У межах наявних ресурсів Проведено щоквартальний моніторинг. Результати моніторингу підготовлено та подано заступнику начальника Головного управління, за напрямком діяльності, згідно з розподілом обов’язків; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення) постійно 50% За І півріччя 2024 року загальна сума компенсованих страхових виплат за необґрунтовано виданими та необґрунтовано продовженими листками непрацездатності  становить 14,1 тис. грн. Взято участь у 23 засіданнях медико-соціальних експертних комісій. Протягом І півріччя 2024 року Головним управлінням проведено 50 перевірок правильності використання страхувальниками страхових коштів, у т.ч. 16 планових та 34 позапланових. Із 34 позапланових перевірок проведено 32 перевірки з підстави припинення юридичної особи в результаті її реорганізації або ліквідації, а також у разі припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, 1 перевірка за зверненням застрахованої особи про порушення страхувальником законодавства у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування, 1 перевірка за рішенням суду. За результатами 34 перевірок виявлено порушення використання страхувальниками страхових коштів. Питома вага порушень, виявлених під час перевірок правильності використання страхувальниками страхових коштів становить- 68,0%.  Сума коштів, охоплена контрольними заходами, становить 122 884,0 тис. грн. За результатами проведених перевірок прийнято 33 рішення про повернення страхових коштів Фонду та фінансові санкції.
7 Цифровий розвиток, цифрова трансформація і цифровізація 7.1. Можливість задоволення приватного інтересу при доступі до відомостей у реєстрах, держателем яких є Головне управління, неправомірного їх використання  Можливість задоволення приватного інтересу при доступі до відомостей у реєстрах, держателем яких є Головне управління, неправомірного їх використання  Існує можливість задоволення приватного інтересу шляхом розголошення та неправомірного використання посадовими особами Головного управління відомостей реєстрів, держателем яких є Головне управління 1. Доступ до прикладних підсистем, програмного забезпечення, систем захисту  ІКІС Пенсійного фонду, відокремлених робочих станцій здійснюється за допомогою створеного в підситемі адміністрування прав доступу облікового запису користувача на підставі персональних автенфікаційних даних: логіна, пароля, кваліфікаційного електронного підпису, сертифіката та особистого ключа CryptoAPI; 2. Регламентовано надання відповідних ролей та прав доступу користувачу, яке здійнюється на підставі розпорядчого акта Головного управління або його територіального органу, що визначає відповідне виконання обов’язків; 3. Журналювання дій користувачів у прикладних підсистемах ІКІС Головне управління; 4. Проведення перевірок стану організації роботи щодо контролю даних РЗО, здійснення доступу до даних, захисту інформації в Головному  управлінні; 5. Проведення навчальних заходів для формування у користувачів сприйняття необхідності виконання вимог нормативно-правових актів, нормативних і розпорядчих документів, що стосуються сфери захисту інформації Високий – 3 бали Високий – 3 бали Високий – 9 балів 1. Впровадження щоквартального вибіркового аналізу відомостей, внесених до підсистеми “Контрольно-перевірочна робота” ІКІС Грудень 2024 року, квітень 2025 року, липень 2025 року, грудень 2025 року Управління інформаційних систем та електронних реєстрів  Не потребує додаткових ресурсів Проведено щоквартальний аналіз відомостей, внесених до підсистеми “Контрольно-перевірочна робота” ІКІС; результати моніторингу підготовлено та подано начальнику Управління контрольно-перевірочної роботи; вжито заходів відповідного реагування на виявлені порушення / недоліки / ризики (у разі встановлення) постійно 50% В квітні 2024 року проведено верифікацію ролей в підсистемах ІКІС ПФУ, наданих працівникам Головного управління.За результатми надано доповідну запису начальнику Головного управління № 2574/07-16 від 26.04.2024 (на службову записку управління інформаційних систем та електронних реєстрів від 10.04.2024 за № 2138/07-16), про подані 36 службових записок, на підставі яких було заблоковано 53 ролі та 2 доступа районного рівня, невідповідних посадовим та функціональним обов’язкам спеціалістів.
Забезпечено проведення робіт із захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційній системі Пенсійного фонду України в Головному управлінні:  на підставі 2101 наказів заблоковано/розблоковано  доступи   до підсистем ІКІС ПФУ 601 працівникам, в т. ч. заблоковано 156 користувачів, які звільнилися; по 944 службових записках керівників структурних підрозділів заблоковано/ надано 2228 ролей  та створено 44 нових користувачів.
Проведено 4 навчальних заходи для працівників Головного управління щодо захисту інформації.
Направлено 49 слубових записок щодо кібератак та розповсюдження вкладень зі шкідливим програмним забезпеченням до структурних підрозділів Головного управління.
8 Порядок прийняття на посади осіб у Головному управлінні 8.1 Можливість задоволення приватного інтересу під час формування умов проведення конкурсу під конкретних осіб без установлення взаємозв’язку між кваліфікаційними вимогами та вимогами до професійної компетентності кандидатів на зайняття посад державної служби та посадовими обов’язками Існує можливість встановлення на власний розсуд в інтересах інших осіб кваліфікаційної вимоги щодо освіти та вимоги до компетенції кандидатів на посаду без урахування їх взаємозв’язку з посадовими обов’язками з метою отримання неправомірної вигоди Відсутність контролю за встановленням вимог до кандидатів на зайняття посад державної служби, недоброчесність посадових осіб; тиск або неналежне втручання з боку інших працівників, у тому числі керівників; недосконалість кадрової політики організації; особистий контакт працівників організації з фізичними особами, які претендують на вакантну посаду 1. Надання пропозицій до умов проведення конкурсу на вакантну посаду керівниками самостійних структурних підрозділів Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1.Удосконалення автоматизованого контролю даних реєстрів з використанням даних із зовнішніх джерел у частині фіксації та аналізу всіх дій користувачів реєстрів Грудень 2024 року Управління по оботі з персоналом        У межах наявних фінансових ресурсів Модернізовано відповідне програмне забезпечення  Грудень 2024 року 50% Управлінням по роботі з персоналом оголошено 13 доборів на заміщення вакантних посад: категогорія “Б” 28, категорія “В” 592, прийнято 161 пакетів документів, з них категорія “Б” 25, категорія “В” 136. Розглянуто інформацію від 159 осіб, з них категорія “Б” 25, категорія “В” 134 та забезпечено єдині вимоги до кандидатів на посади державної служби згідно Закону України “Про державну службу”
9 Щорічне оцінювання 9.1. Можливість задоволення приватного інтересу під час визначення завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державного службовця, який займає посаду державної служби категорії “Б” та “В”, на відповідний період та результатів їх виконання Існує можливість задоволення приватного інтересу під час визначенні завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державного службовця, який займає посаду державної служби категорії “Б” та “В”, на відповідний період, та результатів їх виконання Недоброчесність посадових осіб; визначення завідомо невиконувальні / виконані та/або безсуттєві / виконуються декількома працівниками (бз чіткого розмежування міжними завдань) завдання і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державного службовця, який займає посаду державної служби категорії “Б” та “В”, на відповідний період, та врахування результатів їх виконання;  тиск або неналежне втручання з боку інших працівників, у тому числі керівників; недосконалість кадрової політики організації; особистий контакт працівників 1. Визначені завдання і ключові показники результативності, ефективності та якості службової діяльності державного службовця, який займає посаду державної служби категорії “Б” та “В” відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 “Про затвердження порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців”;
2. Результати виконання завдань державним службовцем, який займає посаду державної служби категорії “Б” або “В”, оформлені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640 “Про затвердження порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців”;
Низький –
1 бал
Низький –
1 бал
Низький –
1 бал
2. Проведення вибіркової перевірки переліку користувачів, у яких наявні права доступу, що передбачають можливість внесення змін до ЕРЛН, щодо  обґрунтованості надання такого права Відповідно до окремого плану Управління по роботі з персоналом     Не потребує додаткових ресурсів Проведено вибіркову перевірку; вжито заходів реагування у разі встановлення наявності у працівників необґрунтованого  доступу, що передбачає можливість внесення змін до ЕРЛН До 15 жовтня поточного року 75% Під час щорічного оцінювання результатів діяльностіі державних службовців враховуються показники службової діяльності державних слкжбовців, визначення кваліфікаційного рівня працівників структурних підрозділів. Звіт про стан виконання завдань, ключових показників службової діяльності державних службовців, які займають посади категорії “Б” та “В” (форма 1)  (форма 2) заповнена державним службовцем щоквартально подається безпосереднім керівникам для моніторингу виконання завдань і ключових показників результативності та службової діяльності. Станом на 01.07.2024 року Звіти про стан виконання завдань і досягнення ключових показників (формою 1) керівників самостійних структурних підрозділів Головного управління за 3 та 6 місяців поточного року зберігаються в управлінні по роботі з персоналом,  а інших працівників – у відповідних структурних підрозділах. Управління по роботі з персоналом узагальнює отриману інформацію та готує аналітичну довідку про результати моніторингу стану виконання завдань і досягнення ключових показників службової діяльності державних службовців Головного управління.
10 Проведення закупівель 10.1 Можливість необґрунтованого укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару (з урахуванням пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178) (далі – Особливості)
Існує можливість задоволення приватного інтересу під час укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару (з урахуванням п. 13 Особливостей Недоброчесність посадових осіб Фонду та його органів в умовах особливостей нормативного регулювання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг
на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування; відсутність необхідних професійних знань, відсутність знань та/або нерозуміння вимог антикорупційного законодавства; відсутність достатніх практичних навичок роботи; неусвідомлення наслідків вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень
Наказ Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 13.10.2023 № 1390 “Про організацію закупівельної діяльності Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві  на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” Середній –
2 бали
Середній –
2 бали
Середній –
4 бали
1. Встановлення контролю за розробленням пропозицій до умов проведення конкурсу на підставі посадових інструкцій працівників та положень про структурні підрозділи із зазначенням кваліфікаційних вимог, які відповідають функціональним повноваженням на відповідній посаді, шляхом погодження їх з управлінням персоналом та заступником начальника Головного управління  відповідно до розподілу обов’язків Постійно (після скасування воєнного стану в Україні) Начальники структурних підрозділів Не потребує додаткових ресурсів Забезпечено визначення кваліфікаційних вимог в пропозиціях до умов проведення конкурсу на підставі посадових інструкцій працівників та положень про структурні підрозділи із зазначенням кваліфікаційних вимог, які відповідають функціональним повноваженням на відповідній посаді, шляхом погодження їх зі службою управління персоналом та заступником начальника Головного управління відповідно до розподілу обов’язків постійно 50% Закупівлі здійснювались    до норм Закону України “Про публічні закупівлі” та з урахуванням положень дії правовог режиму воєнного стану в Україні, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 на підставі яких здійснено закупівлі 5 закупівель:
1.Послуги супутникового зв’язку для забезпечення альтернативного каналу зв’язку в сервісних центрах обслуговування громадян Головного управління Пенсійного
фонду України в м. Києві, розташованих за наступними адресами: вул. Вербицького, 9-А; вул. Каштанова, 6; вул. Азербайджанська, 8-Б; просп. Героїв Сталінграда, 57; вул. Керченська, 5А; вул. Бульварно-Кудрявська, 16;
2.Послуги з використання Системи електронної взаємодії органів
виконавчої влади версії (СЕВ ОВВ);
3.Послуги з постачання ліцензійного програмного забезпечення
Zoom Pro;
4.Послуги із заправки і відновлення картриджів (І квартал);
5.Послуги із заправки і відновлення картриджів (ІІ квартал).                Управлінням адміністративного забезпечення у звітному періоді було здійснено 58 закупівель товарів та послуг за державні кошти на загальну суму 11 001 498,31 грн, з них на підставі п. 13 Особливостей – 24 закупівлі на загальну суму 5 787 225,26 грн. 30.06.2024 року оголошено 1 конкурентну процедуру закупівель на суму 89 970,00 грн. та оголошено 64 закупівлі без використання електронної системи закупівель на суму –   6 446 856,99 гривень.
11 Управління майном 11.1. Можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовими особами Головного управління під час надання в оренду, відчуження майна, яке перебуває на балансі Головного управління Існує можливість отримання та/або вимагання неправомірної вигоди посадовими особами  Головного управління під час надання в оренду, відчуження майна, використання його не за призначенням, яке перебуває на балансі Головного управління Недоброчесність посадових осіб Головного управління; особистий контакт працівників  з фізичними та юридичними особами під час реалізації функцій з надання адміністративних послуг, інших функцій, пов’язаних із прийняттям рішень на користь фізичних та юридичних осіб; неефективність операційного контролю; відсутність або неефективність внутрішнього контролю 1. Контроль керівництвом дій підлеглих під час абезпечення ведення обліку, утримання та оренди майна, яке перебуває на балансі Головного управління
2. Періодичне проведення внутрішніх аудитів підрозділами внутрішнього аудиту Головного управління
Середній –
2 бали
Середній –
2 бали
Середній –
4 бали
1. Забезпечення належного обґрунтування закупівлі  товарів / робіт  / послуг без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару,  зокрема, з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність підстав для застосування процедури закупівлі Перед здійсненням закупівлі  Начальники самостійних структурних підрозділів Головного управління У межах наявних ресурсів Підстави для застосування пункту 13 Особливостей  постійно 50% Управлінями, для яких здійснювалтсь закупівлі, в обов’язковому порядку подавались службові записки з обгрунтуванням потреби : № 89/13-16 від 14.11.2023, № 1124/12-16 від 13.11.2023, № 12807/02-16 від 19.11.2023,  № 633/04-16 від 02.02.2024, № 2385/07-16 від 18.04.2024 та інші, на підставі яких здійснювалисьзакупівлі у відпрвідності до вимог чинного законодавства. За І півріччя 2024 року сплачено фінансових санкцій та повернуто на рахунки Головного управління та Пенсійного фонду України неправомірно витрачених страхових коштів на загальну суму 337,3 тис. грн.Питома вага відшкодованих сум неправомірно витрачених страхових коштів (за результатами перевірок правильності їх використання страхувальниками) та фінансових санкцій, що належить до сплати становить-85,7%. Крім того, протягом І півріччя 2024 року 16 посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафів на загальну суму 3,6 тис. грн, з них сплачено 2,6 тис. грн. Загальна сума страхових коштів, яка підлягає перерахуванню до Фонду складає 397,2 тис. грн (з урахуванням накладених адміністративних штрафів)                                                                            
    11.2. Можливість використання матеріальних ресурсів у приватних інтересах, прийняття необгрунтованого рішення про списання майна Існує можливість задоволення приватного інтересу у звязку з використанням матеріальних ресурсів Головного управління не за призначенням або формування необгрунтованої потреби, прийняття необгрунтованого рішення про списання майна Недоброчесність посадових осіб Головного управління; особистий контакт працівників  територіальних органів з фізичними та юридичними особами під час реалізації функцій з надання адміністративних послуг (списання майна) та інших функцій, пов’язаних із прийняттям рішень на користь фізичних та юридичних осіб; неефективність операційного контролю; відсутність або неефективність внутрішнього контролюпід час прийняття  рішення про списання майна  1. Контроль  керівництвом дій підлеглих під час використання та списання матеріальних цінностей;
2. Періодичне проведення внутрішніх аудитів підрозділами внутрішнього аудиту підрозділів Головного управління
Середній –
2 бали
Середній –
2 бали
Середній –
4 бали
2. Використання аналітичних інструментів, з метою проведення дослідження наявності чи відсутності конкуренції на ринку (bi.prozorro.org, clarity-project.info або інші аналітичні інструменти) Перед здійсненням закупівлі  Начальники самостійних структурних підрозділів Головного управління У межах наявних ресурсів Використано аналітичні інструменти (зокрема аналітичні онлайн-системи YouControl та Clarity-Project) (за необхідності) під час підготовки проєкту подання щодо закупівлі, у тому числі відповідно до пункту 13 Особливостей постійно 50% При списанні основних засобів (матеріальних ресурсів), що перебувають на обліку Головного управління обов’язково застосовується Порядок списання об’єктів державної власності майна № 1314. Майно списується повністю амортизоване, морально та фізично зношене, при наявності акта технічної експертизи та за рішенням керівника Головного управління. За перше півріччя 2024 року комісією під час щорічної перевірки відібрані фізично зношені печатки і штампи та було проведено списання наступних основних засобів: 1) печатки, штампи, токен на суму 4 922 ,00 грн; 2) передано автомобілі з балансу Головного управління Пенсійного фонду в м. Києві на загальну суму 127 272,60 грн. Всього протягом шести місяців 2024 року списано майно на загальну суму 132 194,60 гривень. Акти виконання робіт щодо заправки катриджів завізовується після виконання робіт.Управлінням  адміністративного управління в 1 півріччі 2024 року на виконання вимог постанови Пенсійного фонду України “Про ефективне використання державних коштів” у зв’язку з перевищенням лімітів легкових автомобілів у Головному управлінні розпочаті заходи про відчуження понаднормових транспортних засобів. Наказом Головного управління утворено комісію по здійсненню заходів щодо відчуження транспортних засобів. Також заключено договір про проведення процедури оцінки транспортних засобів, які підлягають відчуженню.
12 Запобігання корупції 12.1. Можливість впливу з боку третіх осіб на посадову особу Головного управління, який здійснює розгляд повідомлення про корупцію, поданого через Єдиний портал повідомлень викривачів  Існує можливість отримання неправомірної вигоди, діяти в умовах конфлікту інтересів під час розгляду посадовою особою Головного управління, повідомлення про корупцію, поданого через Єдиний портал повідомлень викривачів Недоброчесність посадової особи Головного управління, яка розглядає / бере участь у розгляді повідомлення про корупцію, поданого через Єдиний портал повідомлень викривачів; вчинення дій в умовах конфлікту інтресів; недосконалість розпорядчих документів, що регулюють механізм прийняття і розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України “Про запобігання корупції”, перевірки та належного реагування на такі повідомлення Наказ Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві від 05.02.2024 № 250 Середній – 2 бали Середній – 2 бали Середній – 4 бали 1. Впровадження Управлінням адміністративного забезпечення моніторингу використання майна, яке перебуває на балансі Головного управління, надання його в оренду, відчуження.
2. Проведення Управлінням адміністративного забезпечення контрольних заходів щодо достовірності даних моніторингу, в тому числі звірка  з даними фінансової звітності Головного управління
Липень 2024 року,
грудень 2024 року, грудень 2025 року
 Управління адміністративного забезпечення;  Фінансово-економічне управління; начальник Головного управління ;    Відділ з питань запобігання та виявлення корупції Не потребує додаткових ресурсів  Впроваджено моніторинг використання майна, яке перебуває на балансі Головного управління, надання його в оренду, відчуження. Забезпечено контроль за достовірністю даних моніторингу постійно 50% 05.01.2024 року за № 2/14-16 направлено до структурних підрозділів Роз’яснення НАЗК від 31.08.2023 № 3 “Щодо щодо отримання та розгляд повідомлень про корупцію”. 11.01.2024 року за № 6/14-16 розроблено та направлено до структурних підрозділів Порядок повідомлення про корупцію до Єдиного порталу повідомлень викривачів. 09.01.2024 на оперативній нараді № 1 у начальника ГУ проведено просвітницький захід з керівниками структурних підрозділівна тему:”Статус та права викривачів”. 18.01.2024 року направлено до структурних підрозділів Методичні рекомендації НАЗК від 12.01.2024 № 2 стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів. 26.02.2024 року за № 36/14-16 направлено відповідно до вимог наказу від 05.02.2024 № 250 Головного управління “Про організацію роботи з повідомленнями про корупцію” наказ та Перелік основних комунікаційних каналів. 18.03.2024 року на оперативній нараді начальника ГУ № 2 для керівників проведено  просвітницький захід щодо захисту викривачів. 11.06.2024 проведено професійний тернінг для працівників ГУ на тему:”Захист викривачів. Порядок здійснення перевірки за повідомленням викривача”, в якому взяло участь 731 слухач. 25.06.2024 року для працівників ГУ проведено професійний тренінг на тему: “Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів”, в якому взяло участь 652 працівники, з якими проведено тестування та анкетування.    Ефективний контроль за  переміщенням матеріальних цінностей Головного управління здійснюється на підставі службових записок від структурних підрозділів за резолюцією керівників Головного управління.   Щомісячно передається інформація до фінансово-економічного управління щодо виданого зі складу основних засобів та інших НМА для подальшого відображення їх в бухгалтерському обліку.                                                                                                               
                                 
          Начальник Головного управління                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Олена БОЙКО
background Layer 1