Інформація про проведену роботу щодо мінімізації корупційних ризиків в Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві за 1 квартал 2023 року
№ | Захід | Фактичний строк виконання | Стан виконання | Опис результату виконання заходу або пояснення причин невиконання |
1
2.
3.
4
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
|
Проведення аналізу існуючої практики взаємодії служб та механізму контролю за внесенням інформації при підготовці документів для призначення та здійснення пенсійних виплат.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг; – Управління з питань виплати; – Управління інформаційних систем та електронних реєстрів. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років
Здійснення у визначеному законодавством порядку процедур, що здійснюються в рамках проведення верифікації та моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами для нарахування пенсій.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг; – Управління з питань виплати; – Управління інформаційних систем та електронних реєстрів. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років
Провести камеральні та виїзні контрольні заходи щодо правомірності рішень про поновлення та виплату пенсій за минулі періоди одержувачам пенсій з числа внутрішньо переміщених осіб та забезпечити моніторинг їх результатів.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг; – Управління з питань виплати. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Дослідження повноти вжиття заходів по складанню процесуальних документів по наданню суду правової позиції Головного управління, доказів та виконання процесуальних обов’язків.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: – Юридичне управління Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Запровадження механізмів оцінювання роботи працівників керівниками всіх рангів з метою вдосконалення механізму багатоступеневого внутрішнього контролю за реалізацією ними своїх повноважень.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Фінансово-економічне управління. -Керівники самостійних структурних підрозділів Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Забезпечення повноти та своєчасності взаємодії з Державною податковою службою України в частині обміну даними по системі оподаткування платників податків.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: – Управління з питань виплати. – Управління інформаційних систем та електронних реєстрів. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Впровадження внутрішньої процедури контролю за прийняттям в експлуатацію нових компонентів чи версій програмного забезпечення.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: – Управління інформаційних систем та електронних реєстрів. – Управління адміністративного забезпечення.
Забезпечення налаштувань та конфігурації апаратного та програмного забезпечення вимогам комплексної системи захисту інформації, дотримання відповідальними особами вимог відомчих документів щодо адміністрування ресурсів інформаційно-телекомунікаційної системи.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу:
– Управління інформаційних систем та електронних реєстрів. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Проведення вибіркової перевірки переліку користувачів, у яких наявні права доступу, що передбачають можливість внесення змін у прикладні системі ІКІС Головного управління або їх візування, за відсутності відповідних обґрунтувань щодо надання таких прав.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: – Управління інформаційних систем та електронних реєстрів. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Забезпечити встановлення єдиних вимог до кандидатів на посади державної служби згідно приписів закону та нормативно-правових актів.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: – Управління по роботі з персоналом. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Розроблення заходів щодо вдосконалення додаткового контролю за проходженням працівниками Головного управління щорічного оцінювання результатів службової діяльності.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: – Управління по роботі з персоналом Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Впровадження механізму застосування критеріїв ризикоорієнтованого відбору об’єктів аудиту для формування планів діяльності з внутрішнього аудиту.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: – Управління внутрішнього аудиту. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Впровадження моніторингу документів внутрішніх аудитів під час планування та безпосереднього проведення аудиторського дослідження начальником управління внутрішнього аудиту.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: – Управління внутрішнього аудиту. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Забезпечення організації належного контролю за процесом документування виявлених порушень законодавства.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Управління контрольно-перевірочної роботи. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Впровадження механізму багатоступеневого контролю керівників при формуванні річних планів перевірки суб’єктів господарювання.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Управління контрольно-перевірочної роботи. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Забезпечення вдосконалення механізму контролю за списанням матеріальних цінностей.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Управління адміністративного забезпечення.
Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Забезпечення ефективного контролю за обліком основних засобів та інших необоротних активів щодо видачі зі складу. Здійснення контролю за переміщенням матеріальних цінностей між підрозділами.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Управління адміністративного забезпечення.
Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Використання під час визначення предметів закупівлі примірних специфікацій у сфері публічних закупівель.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Управління адміністративного забезпечення. – Сектор договорної роботи. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років.
Забезпечення в установленому порядку формування тендерної документації, дотримання передбачених законом процедур публічних закупівель.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Управління адміністративного забезпечення. – Сектор договорної роботи. – Управління інформаційних систем та електронних реєстрів. Запланований строк виконання заходу: Інше протягом 2021-2023 років
Розробка та прийняття акту, який регулює механізми заохочення викривачів та забезпечення формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Відділ запобігання та виявлення корупції Інше протягом 2021-2023 років
Впровадження додаткових контрольних заходів шляхом здійснення аналізу відділом з питань запобігання та виявлення корупції матеріалів особових справ працівників на предмет виявлення близьких осіб за обставин їх прямої підпорядкованості та фактів неповідомлення працівниками їх керівництва про працюючих осіб.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Відділ запобігання та виявлення корупції. – Управління по роботі з персоналом. -Керівники самостійних структурних підрозділів.
Забезпечення моніторингу дотримання в Головному управлінні порядку перевірки факту подання суб`єктами декларування декларацій та своєчасності повідомлення до Національного агенства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Відділ запобігання та виявлення корупції.
Визначення алгоритму взаємодії відділу з питань запобігання та виявлення корупції із службою управління персоналом з цих питань.
Найменування структурного підрозділу, відповідального за виконання заходу: -Відділ запобігання та виявлення корупції. – Управління по роботі з персоналом.
|
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Протягом року
Постійно
Постійно
Постійно
Постійно
До 15 жовтня поточного року
Постійно
Що півроку
Постійно
Постійно
Постійно
Постійно
Постійно
Постійно
30.12.2022
|
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Термін викон- ня не настав
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
Виконано
|
-На підставі наданих вибірок ПС за звітний період здійснено перевірку 4478 особових рахунків за відповідними критеріями.
-1.Здійснено 36 вибірок електронних пенсійних справ за відповідними критеріями: щодо своєчасного припинення виплати у зв’язку зі смертю в підсистемах ППВП ( пенсії ) та ДСВ ( субсидії, пільги, страхові виплати); щодо коректності внесення в базу переплат пенсій та інші 2. Згідно наданої інформації з Реєстру застрахованих осіб та ДРРС опрацьовано інформацію щодо померлих в кількості 8297 осіб.
– 1.Здійснено та передано понад понад 300 вибірок електронних пенсійних справ за відповідними критеріями, та передано для перевірки до управління пенсійного забезпечення, управління з питань виплати пенсій. 2. При оцифруванні 47,3 тис. звернень про трудову діяльність здійснено контроль внесених даних відповідно паперових носіїв. 3. Внесено в Реєстр застрахованих осіб інформацію по застрахованим особам відповідно до підтверджувальних документів: по 2027 анкеті ЗО для РЗО, по 102 припису, по 39 протоколах рішеннях Комісій та по 151 наказу Головного управління.
-Всі заходи здійснюються на підставі 6 службових записок відповідно до законодавства.
-З метою проведення верифікації даних та ідентифікації осіб направлено 238 листів пенсіонерам. Опрацьовано 2 списки СБУ щодо померлих осіб, в т.ч. на непідконтрольній Україні території в кількості 168 осіб.
-Інформація для призначення та перерахунку пенсій надається з Реєстру застрахованих осіб та ДРРС на підставі запитів від управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг – надано інформацію по 57 службових записках на 292 застраховані осіби; звіт щодо померлих громадян надається щоденно (надано службових записок 62).
-Поновлення виплати пенсії внутрішньо переміщеним особам проводиться на підставі інформації отриманої від органів соціального захисту населення. – В 1 кварталі 2023 року нараховано 12 боргів при поновленні виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам на суму 2284,48 тис. грн, які підлягають виплаті відповідно до постанови КМУ №1165 від 10.11.2021 рока. В 1 кварталі 2023 року виплата сум пенсій, які обліковуються відповідно до вище зазначеної постанови, не проводилась.
Протягом звітного періоду з метою належного забезпечення представництва інтересів в судах юридичним управлінням підготовлено та подано 1 597 відзивів та 137 апеляційних скарг з обов’язковим погодженням даних документів керівниками зацікавлених структурних підрозділів.
За звітний період до наказів Головного управління про преміювання працівників додано 3 подання заступниками начальника Головного управління та 39 поданнів керівниками самостійних структурних підрозділів. При визначенні розміру відповідних виплат враховується технічні можливості, навантаження, складність завдань, якість та вчасність виконання по кожному працівнику персонально.
-На запити надаються розрахунки виплачених сум пенсій на пільгових умовах для вирішення питання їх відшкодування в судовому порядку. В 1 кварталі 2023 запити не надходили.
-Обмін інформацією здійснюється на рівні Пенсійного фонду України. Страхувальникам направлено 2001 лист щодо приведення у відповідність даних застрахованих осіб та 257 листів щодо поданої звітності з типом “Помилка завантаження”.
-7 закупівель проведено за потребою, поданою підрозділами Головного управління відповідно до законодавства України та внутрішніх розпорядчих документів.
Проведено: – розгортання КСЗІ вузла Головного управління за адресою проспект Берестейський 50,4 поверх -налаштування та контроль налаштування 17 робочих станцій відповідно до вимог КСЗІ, працівників інших регіонів, які працюють в приміщеннях Головного управління, здійснено налаштування та контроль налаштування 353 одиниць переміщеної техніки( з них – 172 робочих станцій) по 143 службових записках. Здійснено налаштування 26 робочих станцій для віддаленої роботи.
Доступи надано згідно посадових інструкцій функціональних обов’язків та службових записок керівників структурних підрозділів (по 1120 службових записках). Створено 197 нових користувачів. Доступи блокуються на підставі наказів про звільнення та службових записок керівників структурних підрозділів. Здійснено верифікацію доступів та ролей до підсистем ІКІС ПФУ – заблоковано/ надано 3587 ролей та заблоковано 1209 користувачів.
Управлінням по роботі з персоналом оголошено 7 доборів на заміщення вакантних посад: категорія «Б» 29, категорія «В» 459; прийнято 324 пакети документів, з них категорія «Б» 31, категорія «В» 293. Розглянуто інформацію від 270 осіб, з них категорія «Б» 31 категорія «В» 239 та забезпечено єдині вимоги до кандидатів на посади державної служби згідно Закону України «Про державну службу».
Під час проведення щорічного оцінювання результатів службової діяльності державних службовців будуть враховуватися показники службової діяльності державних службовців, визначення кваліфікаційного рівня працівників структурних підрозділів.
Протягом І кв.2023 року проведено 1 внутрішній аудит, а саме: – Аудит на тему«“Правильність та своєчасність призначення пенсій та проведення їх перерахунків”» (аудиторський звіт №1 від 03.03.2023) – Проведено 2 (два) моніторинги повноти врахування рекомендацій, наданих за результатами внутрішніх аудитів, проведених у 2022 році: Результати проведених моніторингів свідчать про виконання наданих рекомендацій. Що знаходить своє відображення в покращенні показників роботи структурних підрозділів Головного управління.
Укладена 18.06.2021 декларація між начальником управління внутрішнього аудиту та начальником Головного управління, в якій визначено місію, цілі, принципи незалежності в діяльності підрозділу внутрішнього аудиту. Про що повідомлено Пенсійний фонд України листом за № 2600-11-5/101132. А також, начальником управління внутрішнього аудиту проводиться моніторинг документів на всіх стадіях аудиторського дослідження. Що унеможливлює вплив третіх осіб на об`єктивність відображення результатів аудиторських досліджень.
За I квартал 2023 року управлінням контрольно-перевірочної роботи проведено 2 545 перевірок, з яких 93,2 % (2 372) – щодо обґрунтованості видачі документів для призначення/перерахунків пенсій; 5,4 % (137) – позапланові перевірки суб’єктів господарювання; 0,4 % (9) – з питань цільового використання коштів Пенсійного фонду України, 1,1 % (27) – перевірок реєстраційних сервісних центрів з питань повноти нарахування та своєчасності сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування при набутті права власності на легкові автомобілі. Також, надано 14 подань на повернення помилково/надміру сплачених коштів. За результатами проведених перевірок виявлено порушень на загальну суму 2 682,1 тис. грн, з них 33,5 % (898,5 тис. грн) – перевірками сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, 66,5 % (1 782,6 тис. грн) – перевірками цільового використання коштів Пенсійного фонду України, а саме: банківськими установами – 9,0 тис. грн, виплатними об’єктами поштового зв’язку – 1 774,0 тис. грн.
Пенсійний фонд України Наказом № 122 від 28.11.2022 (вх..№ 3121/16 від 29.11.2022) затвердив річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) з урахуванням комплексних заходів державного нагляду, в т. ч. по ГУ ПФУ в м. Києві на 1 квартал 2023 заплановано проведення 17 перевірок . Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» перевірки не проводяться.
У першому кварталі 2023 року комісією під час щорічної перевірки відібрані фізично зношені печатки і штампи, які прийшли в непридатність та ті використання яких припинено. За результатами проведеної перевірки складені 2 – АКТИ про результати перевірки наявності та фізичного стану печаток та штампів в Головному управлінні Пенсійного фонду України в м. Києві, списано 5 печаток та 17 штампів (службова записка від 16.03.2023 № 226/12-16).
Забезпечено Рух основних засобів та інших НМА здійснюється на підставі службових записок від структурних підрозділів за резолюцією начальника Головного управління та відображенням в бухгалтерському обліку виданого зі складу, станом на 01.04.2023 відображено в службових записках -16.
Забезпечено визначення предмета закупівлі, примірних специфікацій у сфері публічних закупівель, які дають можливість купувати більш якісний товар (послуги), довшого слугування та те, що дає змогу зекономити кошти. У першому кварталі 2023 року відкриті торги не проводилися.
За перший квартал 2023 року укладено 28 договорів фінансово-господарської діяльності із них 14 договорів визначених пунктом 13 Особливостей, 14 прямих договорів, де сума договору не перевищує 100 тис. грн. Інформація розміщена на інформаційній сторінці вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України, що відображено в 7 службових записках. -Станом на 23.03.2023 ГУ ПФУ в м. Києві було оголошено -Проведено 7 процедур закупівель відповідно до законодавства України та внутрішніх розпорядчих документів.
Складено та затверджено начальником Головного управління план заохочення викривачів на 2023 рік. Доведено до 100% працівників 14 структурних підрозділів Перелік основних комунікаційних каналів для надання повідомлення про корупцію. Розроблено, а також доведено до 100% працівників під розпис Пам’ятку, яка регулює механізми заохочення і захисту викривачів та забезпечує формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.
Впроваджено додаткові заходи контролю. Відповідно до вимог ст. 27 ЗУ «Про запобігання корупції» особи, які претендують на заняття посад, зазначених в ст. 3 даного закону, обов’язково письмово повідомляють керівництво Головного управління, на посаду в якому вони претендують про працюючих близьких осіб в даному органі, а також Пенсійному Фонді України. Перевірено 144 кандидата на посади- випадки конфлікту інтересів відсутні.
Протягом звітного періоду здійснено 181 перевірку декларацій, подання яких передбачено статтею 45 ЗУ «Про запобігання корупції». З вказаної кількості декларацій подані за період з 01 січня по 31 грудня 2021 і 2022 років включно, з яких 129 «щорічних (продовжується діяльність)», 15 декларацій «щорічних (після звільнення)» та 14 подали декларації «при звільненні» і 23 декларації «кандидата на посаду».
Взаємодія відділу з питань запобігання та виявлення корупції та управлінням персоналу регламентується наказом Головного управління від 09.12.2021 № 815, іншими організаційно- розпорядчими документами. Організацію проведення спеціальної перевірки визначено за підрозділом по роботі з персоналом. На підставі Роз’яснення НАЗК від 01.03.2022 року №3- спеціальні перевірки кандидатів на посади в даний час не проводяться. |