Пропустити навігацію

Особливості новації «Автоматичне призначення пенсій».

20201104 100322 0000 300x251 - Особливості новації «Автоматичне призначення пенсій».

            Пенсійним фондом України у червні 2020 року розпочато впровадження нової системи «Автоматичне призначення пенсій». Особливістю новації є те, що пенсія призначається без особистого звернення до територіального органу Пенсійного фонду.

            На порталі електронних послуг ПФУ в особистому кабінеті застрахованої особи оновлено блок Комунікації з ПФУ та додано можливість подання «Анкети-заяви на автоматичне призначення пенсії», що працює наразі у тестовому режимі. При переході на зазначену вкладку надається доступна інструкція по заповненню анкети.

            В анкеті деякі поля заповнюються автоматично за даними, наявними на порталі, а деяку інформацію необхідно додати в ручному режимі. Після формування анкети до неї необхідно долучити файли сканованих документів, що підтверджують набутий трудовий стаж та які ідентифікують особу, а саме: паспорт громадянина України, реєстраційну картку платника податків, документи про навчання, трудову книжку, військовий квиток, тощо. Скан-копії повинні бути кольоровими та підкріплюються у відповідних розділах.

            Підтвердженням того, що людина виявила бажання подати документи для призначення пенсії в автоматичному режимі є згода на обробку персональних даних, яка надається перед відправкою документів у обробку. Після чого можна натиснути кнопку “Відправити до ПФУ”.           Враховуючи, що документи на призначення пенсії подаються через особистий кабінет, вони засвідчується кваліфікованим електронним підписом або системою GOV ID.

            Оскільки, система передбачає зворотній зв’язок, то результати опрацювання звернення, можна побачити у вкладці «Мої повідомлення».

            Спеціалісти ПФУ оцифровують та атрибутують надані документи, формують електронну пенсійну справу, складові якої стануть доступні особам, які набули статусу пенсіонерів, для перегляду в особистому кабінеті у розділі «Моя пенсія».

            Процес оцифрування та атрибутування документів, таких як трудова книжка чи інших документів про стаж, можна спростити, якщо подати їх заздалегідь, а саме надіславши для опрацювання скановані копії документів за допомогою сервісу «Надання скан-копії трудової книжки». Зробити це можна незалежно від часу виходу на пенсію, послуга доступна для всіх користувачів, які авторизувалися із кваліфікованим електронним підписом.

            Веб-портал Пенсійного фонду України постійно оновлюється та розширює перелік послуг, які надаються в електронному вигляді, що робить систему призначення пенсії більш відкритою та доступною.

background Layer 1