Електронні трудові книжки — механізм оцифрування
Вже набув чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі” № 1217-ІХ від 05.02.2021.
Відомості про трудову діяльність вносяться до електронного реєстру через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України:
– роботодавцем;
– самостійно особою.
Після внесення відомостей про трудову діяльність роботодавець зобов’язаний видати оригінал паперової трудової книжки працівникові на руки під підпис.
Звертаємо увагу, що у разі виявлення бажання працівника щодо продовження ведення його трудової книжки, його роботодавець повинен буде паралельно з електронним обліком трудової діяльності також вносити до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення або звільнення.
Завдяки оцифрованим трудовим книжкам та іншим документам про стаж, у осіб які досягають пенсійного віку буде можливість автоматичного призначення пенсії без особистого звернення до органів Пенсійного фонду України.
Оцифровані трудові книжки та інші документи про стаж зберігаються в Реєстрі застрахованих осіб та мають відповідний кіберзахист, який не дає можливості скористатися іншим особам оцифрованими відомостями.
Як це робити:
1. Отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) (в органі Державної фіскальної служби (ДФС) або у банківській установі);
2. Зайти на вебпортал Пенсійного фонду України за допомогою КЕП;
3. Обрати меню “Комунікації з ПФУ”, далі обрати вкладку “Відомості про трудові відносини”, відсканувати та долучити сканкопію документів про стаж у кольоровому зображенні.