Пропустити навігацію

Подовження виплати пенсії у разі втрати годувальника

Пенсія у зв’язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам сім’ї померлого годувальника, які були на його утриманні, за наявності в годувальника на день смерті страхового стажу, який був би необхідний йому для призначення пенсії по III групі інвалідності пенсіонера або осіб, зазначених у частині другій статті 32 цього Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”:
– чоловік (дружина), батько, мати померлого годувальника;
– діти до досягнення 18 років, та за умови навчання у загальноосвітніх навчальних закладах системи загальної середньої освіти, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах до 23-х років;
– усиновлені діти;
– пасинок і падчерка, якщо вони не одержували аліментів від батьків.
Оскільки, прийом документів сервісними центрами Пенсійного фонду України та подальше відпрацювання заяв відбувається за екстериторіальним принципом, тому для подовження пенсії у разі втрати годувальника заявнику необхідно звернутись до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду України або дистанційно надати заяву через особистий кабінет вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України. Обов’язково до заяви долучаються оригінали або кольорові скан-копії паспорту громадянина України, картка платника податків, довідка про подовження періоду навчання із зазначенням особи, якій видається, терміну навчання та наказу згідно з яким заявника зараховано до навчання або переведено на наступний курс, студентський квиток (у разі наявності),
Для формування заяви в особистому кабінеті заявнику необхідно зайти в особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису) або електронної ідентифікації GOV- id:
1. Обрати меню “Щодо пенсійного забезпечення”;
2. перейти по вкладці “Заява на перерахунок пенсії” або “До призначення у зв’язку з наданими додатковими документами”;
3. заповнити всі обов’язкові поля заяви;
4. долучити скан-копії оригіналів документів у кольоровому зображенні паспорту громадянина України, довідки про періоди навчання, студентський квиток, картку платника податків;
5. підписати заяву КЕП;
6. відправити заяву до органів Пенсійного фонду України для подальшого опрацювання.
Інформацію щодо відпрацювання заяви можна побачити у вкладці “Мої звернення”. Для цього необхідно кликнути на заяву та продивитись коментарі.
Звертаємо увагу, що отримувачі пенсії у разі втрати годувальника не мають можливості користуватися вкладкою “Моя пенсія”.
Для своєчасної виплати пенсії нагадуємо, що:
довідка надається двічі на рік (вересень та січень);
пенсія виплачується за умови навчання на денній формі навчання;
пенсія у разі втрати годувальника виплачується до досягнення особою 23-річного віку.
Важливо! Діти які отримують пенсію у разі втрати годувальника та є круглими сиротами — довідки не надають, пенсія виплачується до досягнення 23 — річного віку.

background Layer 1