Заходи Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області щодо реалізації Антикорупційної програми Пенсійного фонду України та його органів на 2021–2023 роки
ПРОЄКТ
Заходи Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області
щодо реалізації Антикорупційної програми Пенсійного фонду України та його органів
на 2021–2023 роки
№ з/п |
Корупційний ризик |
Пріори- тетність |
Заходи щодо усунення корупційного ризику |
Особа (особи), відповідальна (і) за виконання заходу |
Строк виконання заходів щодо усунення корупційного ризику |
Необхідні для впровадження заходів ресурси |
Очікувані результати (індикатори виконання) |
Реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення |
|||||||
1 |
Можливість зловживання службовим становищем, отримання неправомірної вигоди під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню |
висока |
1.1 (1.1)* Стандартизація та оптимізація процедур під час надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, в Головному управлінні на підставі внесених Пенсійним фондом України (далі – Фонд) змін до нормативно-правових та розпорядчих актів |
Яворська Т. П., Вєчканова Н. В., Ізобіліна І. Л., Чернявська І. В. |
Постійно |
не потребує додаткових ресурсів |
Оптимізовано регулювання та регламентацію процедур надання послуг у сфері пенсійного забезпечення, ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню, уніфіковано процеси обслуговування осіб у Головному правлінні |
2 |
Можливість прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів у зв’язку з розглядом повторних звернень, якими оскаржується діяльність посадових осіб Фонду та його органів |
середня |
2.1 (3.1) Участь у визначенні критеріїв, необхідних для здійснення моніторингу за розглядом повторних звернень та скарг на дії/бездіяльність посадових Головного управління |
Аброскіна О. М., Яворська Т. П., Вєчканова Н. В керівники самостійних структурних підрозділів |
31.12.2021 |
не потребує додаткових ресурсів |
У разі залучення Фондом прийнято участь у визначені критеріїв. Критерії визначені та доведені до відома посадових осіб Головного управління |
2.2 (3.2) Впровадження моніторингу за розглядом повторних звернень та скарг на дії/бездіяльність посадових осіб Головного управління та його органів |
Аброскіна О. М., Яворська Т. П., Вєчканова Н. В керівники самостійних структурних підрозділів |
щоквартально |
не потребує додаткових ресурсів |
Моніторинг впроваджено, про його результати інформується начальник Головного управління для прийняття управлінських рішень (за необхідності) |
|||
3 |
Можливість надання переваг під час призначення/перерахунку та виплати пенсій з метою отримання неправомірної вигоди |
висока |
3.1 (4.1) Участь у впровадженні моніторингу з використанням інтегрованої комплексної інформаційної системи (далі – ІКІС) Фонду щодо нарахування сум пенсій за визначеними ризик-орієнтованими критеріями |
Яворська Т. П., Шарапова Л. М. Родіна О. Р. Чернявська І. В. |
щоквартально |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
Здійснюється моніторинг контролю з використанням ІКІС Фонду проведення нарахування пенсій, про його результати інформується начальник Головного управління для прийняття управлінських рішень (за необхідності). Забезпечено використання переліку ризик-орієнтованих критеріїв вибірки нарахованих сум пенсій |
4 |
Можливість отримання неправомірної вигоди під час розгляду документів щодо виплати внутрішньо переміщеним особам сум пенсій, нарахованих за період до місяця їх відновлення (далі –заборгованість з пенсійних виплат) |
висока |
4.1 (5.1) Розробка та підготовка пропозицій до проєкту акта Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до деяких нормативно-правових актів в частині визначення порядку виплати заборгованості пенсійних виплат внутрішньо переміщеним особам |
Аброскіна О. М., Яворська Т. П., Шарапова Л. М., Березовська І. В. керівники самостійних структурних підрозділів |
31.12.2021 |
не потребує додаткових ресурсів |
За окремим дорученням Фонду розроблено та підготовлено відповідні пропозиції до проєкту акта Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до деяких нормативно-правових актів в частині визначення порядку виплати заборгованості пенсійних виплат внутрішньо переміщеним особам |
5 |
Можливість отримання неправомірної вигоди під час нарахування та виплати пенсій на виконання рішень суду |
середня |
5.1 (6.1) Розробка та затвердження регламенту взаємодії структурних підрозділів Головного управління під час виконання рішень суду |
Аброскіна О. М., Яворська Т. П., Березовська І.В. Родіна О. Р. Шарапова Л. М. керівники самостійних структурних підрозділів |
31.12.2021 |
не потребує додаткових ресурсів |
Розроблено та затверджено регламент |
5.2 (6.2) Участь в розробці пропозицій щодо нормативно-правового врегулювання порядку та черговості виплати заборгованості за рішеннями суду. |
Аброскіна О. М. Яворська Т. П., Вєчканова Н. В. Шарапова Л. М., Родіна О. Р., Березовська І. В., Ізобіліна І. Л., Шендрик С. О., |
31.03.2022 |
не потребує додаткових ресурсів |
За окремим дорученням Фонду розроблено пропозиції щодо нормативно-правового врегулювання порядку та черговості виплати заборгованості за рішеннями суду |
|||
Правова робота |
|||||||
6 |
Можливість отримання неправомірної вигоди за неналежне представництво інтересів Фонду та його органів у суді |
середня |
6.1 (7.1) Використання зразків викладення правової позиції Фонду та його органів у справах, що мають однаковий предмет спору |
Березовська І. В., керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління |
протягом 2021–2023 років |
не потребує додаткових ресурсів |
Зразки викладення правової позиції Фонду та його органів у справах, що мають однаковий предмет спору використовуються Головним управлінням. Забезпечено ефективний захист Головного управління у судах |
6.2 (7.2) Підвищення кваліфікації посадових осіб, які виконують повноваження представництва інтересів Головного управління у судах |
Березовська І. В., Ціповяз Н. В. |
згідно з окремим графіком |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
Забезпечено постійне підвищення кваліфікації посадових осіб, які виконують повноваження представництва інтересів Головного управління у судах |
|||
6.3 (7.3) Проведення тематичних перевірок якості представництва інтересів у судах, у разі виявлення порушень – вжиття заходів реагування згідно з чинним законодавством |
Березовська І. В. |
згідно з окремим планом проведення перевірок |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
Здійснено перевірки якості представництва інтересів Головного управління в судах, вжито заходи реагування (у разі виявлення порушень) |
|||
6.4 (7.4) Підготовка оглядів судової правової практики за участю Головного управління |
Березовська І. В. |
постійно, але не рідше ніж двічі на рік |
не потребує додаткових ресурсів |
Огляди направлено підпорядкованим органам зацікавленим структурним підрозділам |
|||
7 |
Можливість надання переваг шляхом прийняття необґрунтованих рішень за результатом розгляду скарг на рішення про накладання штрафу, нарахування пені та під час узгодження вимог про сплату недоїмки |
середня |
7.1 (8.1) Участь у впровадженні функціоналу автоматизованого визначення зацікавлених структурних підрозділів для погодження рішення, прийнятого за результатами розгляду скарги |
Аброскіна О. М. Яворська Т. П. Чернявська І. В., |
31.12.2021 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
За окремим дорученням Фонду прийнято участь впровадженні системи електронного документообігу автоматизованого погодження з усіма зацікавленими структурними підрозділами рішення, прийнятого за результатами розгляду скарги |
8 |
Можливість отримати та/або вимагати неправомірну вигоду за незабезпечення апеляційного оскарження рішень суду |
середня |
8.1 (9.1) Надання пропозицій щодо внесення змін до Положення про організацію правової роботи в Пенсійному фонді України, затвердженого постановою правління Фонду від 08 жовтня 2004 року № 13-1 (із змінами) для врегулювання ведення автоматизованого обліку справ за участю органів Фонду в судах, виконавчих проваджень |
Яворська Т. П., Березовська І. В., Чернявська І. В., |
31.06.2022 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
За окремим дорученням Фонду розроблено та надано пропозиції щодо внесення зміни до Положення про організацію правової роботи в Пенсійному фонді України, затвердженого постановою правління Фонду від 08 жовтня 2004 року № 13-1 (із змінами) |
8.2 (9.2) Запровадження моніторингу стану оскарження рішень суду Головним управлінням за наявності підстав для такого оскарження з використанням автоматизованих засобів обробки інформації у підсистемі “Правова робота” ІКІС Фонду (за відсутні ознаки типової справи відносно зразкової справи, розглянутої Верховним Судом; за відсутності правової позиції Верховного Суду щодо правозастосування; при умові, що видатки на сплату судового збору не перевищують видатків, пов’язаних з виконанням судового рішення) |
Яворська Т. П., Березовська І. В. |
щопівроку |
не потребує додаткових ресурсів |
Впроваджено моніторинг, про його результати інформується начальник Головного управління для прийняття управлінських рішень |
|||
8.3 (9.3) Організація та проведення внутрішнього навчального заходу щодо здійснення моніторингу стану оскарження рішень суду Головним управлінням з використанням автоматизованих засобів обробки інформації у підсистемі “Правова робота” ІКІС Фонду |
Яворська Т. П., Березовська І. В. |
згідно окремого графіку |
не потребує додаткових ресурсів |
Проведено внутрішній навчальний захід |
|||
8.4 (9.4) Здійснення періодичного аналізу результатів автоматизованого моніторингу, у разі виявлення порушень – вжиття заходів реагування згідно з чинним законодавством |
Яворська Т. П., Березовська І. В. |
постійно |
не потребує додаткових ресурсів |
Здійснено аналіз результатів моніторингу, про його результати інформується начальник Головного управління для прийняття управлінських рішень та вжиття заходів реагування (у разі виявлення порушень) |
|||
Фінансово-економічне забезпечення |
|||||||
9 |
Можливість зловживання службовим становищем посадовими особами органів Фонду під час взяття зобов’язань щодо здійснення видатків поза межами обсягу призначень, затверджених бюджетом Фонду |
середня |
9.1 (10.1) Надання пропозицій до переліку ризик орієнтованих критеріїв для здійснення автоматизованого моніторингу видатків бюджету |
Аброскіна О. М. Яворська Т. П. Ізобіліна І.Л. Родіна О. Р. Шарапова Л. М. Чернявська І. В. |
31.10.2022 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
За окремим дорученням фонду розроблено та надано пропозицій до переліку ризик орієнтованих критеріїв для здійснення автоматизованого моніторингу видатків бюджету |
9.2 (10.2) Участь у впровадженні та використання автоматизованого моніторингу видатків бюджету на виплату пенсій |
Аброскіна О. М. Яворська Т. П. Ізобіліна І. Л. Шарапова Л. М. Чернявська І. В. |
31.12.2022 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
Впроваджено моніторинг, про його результати інформується начальник Головного управління для прийняття управлінських рішень (за необхідності) |
|||
10 |
Ймовірність необґрунтованого встановлення та виплати премій працівникам |
середня |
10.1 (11.1) Надання письмових пропозицій із зазначенням обґрунтування щодо результатів діяльності працівників для встановлення та виплати премій (підвищення/зменшення розміру) |
Аброскіна О. М. Ізобіліна І. Л., керівники самостійних структурних підрозділів |
постійно (перед прийняттям рішення щодо встановлення премій) |
не потребує додаткових ресурсів |
Надано відповідні письмові обґрунтування щодо результатів діяльності працівників для встановлення та виплати премій |
11 |
Ймовірність незастосування фінансових санкцій та/або застосування не у повному обсязі та невжиття заходів щодо стягнення заборгованості з платежів до Фонду |
низька |
11.1 (12.1) Впровадження моніторингу стану погашення заборгованості, застосування фінансових санкцій та охоплення заборгованості заходами стягнення |
Аброскіна О.М. Ізобіліна І.Л. Березовська І.В. Омелькова Т. О. |
31.12.2021 |
не потребує додаткових ресурсів |
Впроваджено моніторинг, про його результати інформується начальник Головного управління для прийняття управлінських рішень (за необхідності) |
12 |
Можливість задоволення приватного інтересу під час направлення розрахунків витрат по відшкодуванню пенсій на пільгових умовах |
низька |
12.1 (13.1) Надання пропозицій Фонду щодо перегляду та оновлення набору даних електронного обміну інформацією з Державною податковою службою України в частині актуальності системи оподаткування платників єдиного податку 4 групи. |
Аброскіна О. М. Яворська Т. П., Чернявська І. В., Ізобіліна І.Л. |
31.12.2021 |
не потребує додаткових ресурсів |
За окремим дорученням Фонду надано пропозицій щодо оновлення набору даних електронного обміну інформацією з Державною податковою службою України в частині актуальності системи оподаткування платників єдиного податку 4 групи |
Цифровий розвиток, цифрова трансформація і цифровізація |
|||||||
13 |
Ймовірність вимагати неправомірну вигоду у зв’язку з прийняттям необґрунтованих рішень про відмову у наданні послуг через відсутність підтвердних документів у паперовій формі |
середня |
13.1 (14.4) Проведення інформаційних кампаній щодо порядку надання Фондом послуг громадянам |
Аброскіна О. М., Глава Є. В. |
31.12.2023 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
Проведено інформаційні кампанії, розроблено інформаційні матеріали |
14 |
Можливість отримання неправомірної вигоди за прийняття неякісних або у неповному обсязі робіт/послуг за договорами про закупівлю |
низька |
14.1 (15.1) Участь у впровадженні системи критеріїв, за якими оцінюється розроблене програмне забезпечення, а також плану заходів щодо тестування розробленого програмного забезпечення |
Яворська Т. П., Чернявська І. В., керівники самостійних структурних |
31.12.2022 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
За окремим дорученням Фонду прийнято участь у впроваджені системи критеріїв. Здійснено своєчасну оцінку відповідності нових компонентів чи версій програмного забезпечення технічним вимогам |
15 |
Можливість отримання/вимагання неправомірної вигоди за неналежне здійснення моніторингу відомостей про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню |
низька |
15.1 (16.1) Надання пропозицій щодо перегляду та розширення набору даних електронного обміну інформацією з Державною службою України з питань праці та Державною податковою службою України |
Яворська Т. П., Чернявська І. В., керівники самостійних структурних |
30.06.2023 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
За окремим дорученням Фонду надано пропозиції щодо розширення набору електронного обміну інформацією з Державною службою України з питань праці та Державною податковою службою України. Забезпечено своєчасне здійснення заходів щодо обміну із зацікавленими державними органами відомостями, що містять ознаки використання праці неоформлених працівників і порушень законодавства про працю |
16 |
Можливість задоволення приватного інтересу посадовими особами при прийняті рішень щодо внесення/зміни відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування |
низька |
16.1 (17.1) Удосконалення механізму автоматизованого контролю даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування з використанням даних із зовнішніх джерел в частині фіксації та аналізу всіх дій користувачів реєстру |
Яворська Т. П., Чернявська І. В., керівники самостійних структурних |
30.06.2023 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
В рамках компетенції забезпечено використання даних із зовнішніх джерел під час автоматизованого контролю даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування |
17 |
Можливість задоволення приватного інтересу при доступі до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, неправомірного їх використання |
низька |
17.1 (18.1) Участь в розробці переліку ризикоорієнтованих критеріїв відбору операцій користувачів |
Яворська Т. П., Чернявська І. В., керівники самостійних структурних |
постійно (за потреби) |
не потребує додаткових ресурсів |
За окремим дорученням Фонду надано пропозиції щодо переліку ризикоорієнтованих критеріїв відбору операцій користувачів |
17.2 (18.2) Проведення вибіркових перевірок дій користувачів Головного управління шляхом перегляду журналу операцій користувачів |
Яворська Т. П., Чернявська І. В., керівники самостійних структурних |
щороку, відповідно до окремого плану |
не потребує додаткових ресурсів |
Проведено вибіркову перевірку операцій користувачів, про результати проведеного контролю підготовлено та подано керівнику органу відповідну інформацію та пропозиції щодо управлінських рішень (за необхідності) |
|||
18 |
Можливість задоволення приватного інтересу під час дій з інформацією в інформаційних системах Фонду, її спотворення, блокування, зміна, знищення |
низька |
18.1 (19.1) Проведення вибіркової перевірки переліку користувачів, у яких наявні права доступу, що передбачають можливість внесення змін у прикладні системи ІКІС Фонду або їх візування, за відсутності відповідних обґрунтувань щодо надання таких прав |
Яворська Т. П., Чернявська І. В. |
відповідно до окремого плану |
не потребує додаткових ресурсів |
Проведено вибіркову перевірку. Вжито заходів реагування у разі встановлення наявності у працівників нерегламентованого доступу, що передбачає можливість внесення змін у прикладні системи ІКІС Фонду |
Управління персоналом |
|||||||
19 |
Можливість задоволення приватного інтересу під час формування умов проведення конкурсу під конкретних осіб без установлення взаємозв’язку між кваліфікаційними вимогами та вимогами до професійної компетентності кандидатів на зайняття посад державної служби та посадовими обов’язками |
низька |
19.1 (20.1) Встановлення контролю за розробленням пропозицій до умов проведення конкурсу на підставі посадових інструкцій працівників та положень про структурні підрозділи із зазначенням кваліфікаційних вимог, які відповідають функціональним повноваженням на відповідній посаді, шляхом погодження їх із управлінням по роботі з персоналом та заступником начальника Головного управління відповідно до розподілу обов’язків |
Ціповяз. Н. В., керівники самостійних структурних підрозділів |
постійно (під час формування умов конкурсу) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено визначення кваліфікаційних вимог в пропозиціях до умов проведення конкурсу у відповідності до функціональних повноважень на відповідній посаді; здійснено їх погодження із управлінням по роботі з персоналом та заступником начальника Головного управління відповідно до розподілу обов’язків |
20 |
Можливість задоволення приватного інтересу під час внесення змін до структури та штатного розпису територіальних органів Фонду |
низька |
20.1 (21.1) Участь в розробці Типової структури територіальних органів Фонду, яка визначає єдиний підхід до визначення структури та штатного розпису, у тому числі підстави для внесення змін до них. |
Ціповяз Н. В., керівники самостійних структурних підрозділів |
28.02.2022 |
не потребує додаткових ресурсів |
У разі залучення, за окремим дорученням Фонду прийнято участь у розробці Типової структури територіальних органів Фонду |
21 |
Можливість впливу з боку третіх осіб на прийняття рішення щодо нагородження відомчими заохочувальними відзнаками Фонду |
низька |
21.1 (22.2) Погодження із управлінням по роботі з персоналом подань про висунення кандидатур від трудового колективу з метою здійснення контролю за дотриманням порядку документального оформлення рішень, повноти зазначення заслуг працівника, що стали підставою для порушення клопотання про нагородження |
Ціповяз. Н. В., керівники самостійних структурних підрозділів |
постійно (під час надходження подань) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено належне оформлення подання для порушення клопотання про нагородження |
22 |
Можливість порушення обмеження щодо запобігання конфлікту інтересів під час здійснення дисциплінарного провадження |
низька |
22.1 (23.1) Впровадження відеофіксації під час проведення засідань дисциплінарною комісією (за згодою особи, стосовно якої відкрито дисциплінарну справу) |
Дисциплінарні комісія Головного управління |
постійно (під час проведення засідань) |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
Впроваджено відеофіксація під час проведення засідань дисциплінарною комісією (за згодою особи, стосовно якої відкрито дисциплінарну справу) |
22.2 (23.2) Розробка пам’ятки про персональну відповідальність за порушення антикорупційного законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів |
Резніченко І. А., Ціповяз. Н. В |
31.12.2021 |
не потребує додаткових ресурсів |
Розроблено пам’ятку про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів |
|||
22.3 (23.3) Ознайомлення під особистий підпис членів дисциплінарної комісії із пам’яткою про персональну відповідальність за порушення антикорупційного законодавства та обов’язок запобігати виникненню конфлікту інтересів |
Резніченко І. А., Ціповяз. Н. В |
постійно (до початку проведення першого засідання) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено ознайомлення членів дисциплінарної комісії із пам’яткою під особистий підпис |
|||
22.4 (23.4) Розробка та поширення серед членів дисциплінарної комісії довідкових матеріалів (інфографіки) щодо процедури (алгоритму) повідомлення про наявність у них конфлікту інтересів, його врегулювання із наведенням прикладів ситуацій виникнення потенційного чи реального конфлікту інтересів |
Резніченко І. А., Ціповяз. Н. В |
31.03.2022 |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено поширення довідкових матеріалів (інфографіки) серед членів дисциплінарної комісії |
|||
22.5 (23.5) Розробка та прийняття внутрішньої процедури (алгоритму) врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності членів дисциплінарної комісії під час підготовки, розгляду та прийняття рішень |
Резніченко І. А., Ціповяз. Н. В |
01.07.2022 |
не потребує додаткових ресурсів |
Розроблено та прийнято алгоритм врегулювання конфлікту інтересів |
|||
23 |
Можливість протиправного впливу на результати щорічного оцінювання результатів службової діяльності державних службовців Фонду та його органів |
низька |
23.1 (24.1) Впровадження вибіркового моніторингу обґрунтованості висновків, складених за результатами щорічного оцінювання |
Резніченко І. А. |
щороку (під час проведення щорічного оцінювання) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено щорічне інформування начальника Головного управління про результати вибіркового моніторингу. У встановленому законодавством порядку вирішено питання про притягнення до відповідальності винних осіб (у разі встановлення відповідних фактів) |
Внутрішній аудит |
|||||||
24 |
Можливість отримання неправомірної вигоди у зв’язку з невключенням об’єкта аудиту до стратегічного та операційного планів діяльності з внутрішнього аудиту |
середня |
24.1 (25.1) Впровадження механізму відбору об’єктів аудиту шляхом застосування критеріїв ризик-орієнтованого відбору об’єктів аудиту для формування стратегічних та операційних планів діяльності з внутрішнього аудиту |
Омелькова Т. О., керівники самостійних структурних підрозділів |
31.12.2021 |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено 100 % застосування критеріїв ризик-орієнтованого відбору об’єктів аудиту під час формування стратегічних та операційних планів діяльності з внутрішнього аудиту |
25 |
Можливість впливу третіх осіб на об’єктивність відображення результатів аудиторських досліджень в матеріалах внутрішнього аудиту |
середня |
25.1 (26.2) Впровадження вибіркового моніторингу результатів аудиторської діяльності (при плануванні та здійсненні аудиторського дослідження) членами аудиторської групи Фонду |
Резніченко І. А. |
щопівроку |
не потребує додаткових ресурсів |
Впроваджено вибірковий моніторинг, про результати якого повідомлено начальника Головного управління для прийняття управлінських рішень |
Контрольно-перевірочна робота |
|||||||
26 |
Можливість отримання неправомірної вигоди посадовою особою під час здійснення контрольних заходів (перевірок) |
середня |
26.1 (27.2) Розробка пам’ятки про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок повідомлення керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб |
Резніченко І. А., Габатель О. Є. |
31.12.2021 |
не потребує додаткових ресурсів |
Розроблено пам’ятку про персональну відповідальність за порушення законодавства та обов’язок повідомлення керівника у разі спроб протиправного впливу з боку третіх осіб |
26.2 (27.3) Ознайомлення посадових осіб, які здійснюють контрольні заходи з пам’яткою під особистий підпис |
Резніченко І. А., Габатель О. Є. |
щопівроку (новопризначених працівників – протягом десяти робочих днів з дня призначення) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено ознайомлення працівників із пам’яткою під особистий підпис |
|||
27 |
Можливість вимагання/ отримання неправомірної вигоди за невключення суб’єктів господарювання до річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) |
середня |
27.1 (28.1) Участь у впровадженні програмного забезпечення формування річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) в автоматичному режимі |
Яворська Т. П., Чернявська І. В., Габатель О. Є., керівники самостійних структурних підрозділів |
31.12.2022 |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
У разі залучення, за окремим дорученням Фонду прийнято участь у впровадженні програмного забезпечення, яке надає можливість формувати річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) у автоматичному режимі |
Запобігання корупції |
|||||||
28 |
Можливість задоволення приватного інтересу під час здійснення моніторингу офіційного вебпорталу “Судова влада України”, Єдиного державного реєстру судових рішень щодо наявності судових рішень про притягнення працівників Фонду та його органів до відповідальності за вчинення корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення |
низька |
28.1 (29.1) Участь в розробці алгоритму дій уповноважених підрозділів (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції щодо моніторингу офіційного вебпорталу “Судова влада України”, Єдиного державного реєстру судових рішень. |
Резніченко І. А. |
30.06.2022 |
не потребує додаткових ресурсів |
За окремим дорученням Фонду надано пропозиції до алгоритму дій уповноважених підрозділів (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції |
29 |
Можливість неповідомлення посадовими особами Фонду та іншими особами про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, вчинених іншими посадовими особами Фонду |
низька |
29.1 (30.1) Участь в розробці та прийняття акту, який регулює механізми заохочення викривачів та забезпечує формування культури повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону |
Резніченко І. А., керівники самостійних структурних підрозділів
|
30.10.2022 |
не потребує додаткових ресурсів |
За окремим дорученням Фонду прийнято участь у розробці та акту, який розміщено на сторінці Головного управління на вебпорталі електронних послуг
|
29.2 (30.2) Проведення регулярних комунікаційних кампаній щодо захисту трудових прав викривача; прав викривача на конфіденційність та анонімність; прав викривача на отримання інформації; прав викривача на винагороду; юридичної відповідальності викривача; інших прав та гарантій захисту викривача |
Резніченко І. А., Глава Є. В., керівники самостійних структурних підрозділів |
щороку, але не рідше раз на рік |
в межах коштів, передбачених кошторисом на утримання Головного управління |
Проведено комунікаційну компанію щодо прав викривача |
|||
30 |
Можливість непроведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в апараті Фонду та його органах |
низька |
30.1 (31.1) Розробка та прийняття локального акта, який визначатиме процедуру залучення відділу з питань запобігання та виявлення корупції до контролю за дотриманням антикорупційного законодавства під час організації та проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні та його органах, а також визначить алгоритм взаємодії відділу з питань запобігання та виявлення корупції з управлінням по роботі з персоналом |
Резніченко І. А., Ціповяз. Н. В. |
31.12.2022 |
не потребує додаткових ресурсів |
Розроблено та прийнято акт |
30.2 (31.2) Впровадження додаткових заходів контролю відділом з питань запобігання та виявлення корупції за процесом організації та проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні шляхом ознайомлення з матеріалами таких перевірок |
Резніченко І. А., Ціповяз. Н. В. |
протягом |
не потребує додаткових ресурсів |
Впроваджено додаткові заходи контролю. Забезпечено ознайомлення відділом з питань запобігання та виявлення корупції з матеріалами спеціальних перевірок, що проводять стосовно осіб, які претендують на зайняття вакантних посад в Головному управлінні. Підготовлено та подано начальнику Головного управління відповідну інформацію та пропозиції (за потреби) |
|||
31 |
Можливість спільної роботи близьких осіб в апараті Фонду та його органах |
низька |
31.1 (32.1) Впровадження додаткових контрольних заходів шляхом здійснення аналізу відділом з питань запобігання та виявлення корупції матеріалів особових справ працівників на предмет виявлення близьких осіб за обставин їх прямої підпорядкованості та фактів неповідомлення працівниками про працюючих близьких осіб |
Резніченко І. А., Ціповяз. Н. В. |
протягом 2022–2023 років |
не потребує додаткових ресурсів |
Впроваджено додаткові заходи контролю. Забезпечено ознайомлення відділом з питань запобігання та виявлення корупції з матеріалами особових справ працівників Головного управління. Підготовлено та подано начальнику Головного управління відповідну інформацію та пропозиції (за потреби) |
Організація роботи у сфері адміністративного забезпечення (господарська діяльність) |
|||||||
32 |
Можливість використання матеріальних ресурсів у приватних інтересах |
низька |
32.1 (33.1) Впровадження додаткових контрольних заходів (фактичний огляд, документальна вибіркова перевірка) за використанням матеріальних цінностей за цільовим призначенням |
Аброскіна О. М., Яворська Т. П., Чернявська І. В., Ізобіліна І. Л., Шендрик С. О., керівники самостійних структурних підрозділів |
01.04.2022 |
не потребує додаткових ресурсів |
Впроваджено позачергові контрольні заходи (фактичний огляд, документальна вибіркова перевірка) щодо наявності матеріальних цінностей значної вартості |
32.2 (33.2) Анкетування працівників Фонду працівників Головного управління для отримання необхідної інформації про потребу та цільове використання матеріальних цінностей |
Аброскіна О. М., Яворська Т. П., Чернявська І. В., Ізобіліна І. Л., Шендрик С. О., керівники самостійних структурних підрозділів |
щопівроку (за потреби) |
не потребує додаткових ресурсів |
Проведено анкетування працівників для отримання необхідної інформації про потребу та використання матеріальних цінностей. За результатами анкетування, підготовлено та подано начальнику Головного управління відповідні пропозиції (за необхідності) |
|||
32.3 (33.3) Розроблення форм з обґрунтуванням потреб у матеріальних цінностях та процедури перевірки їх достовірності |
Аброскіна О. М., Яворська Т. П., Чернявська І. В., Ізобіліна І. Л., Шендрик С. О., керівники самостійних структурних підрозділів |
31.03.2022 |
не потребує додаткових ресурсів |
Розроблено відповідні форми та процедури перевірки їх достовірності |
|||
33 |
Ймовірність прийняття необґрунтованого рішення про списання матеріальних ресурсів |
низька |
33.1 (34.1) Здійснення вибіркових перевірок законності підстав та обґрунтувань для списання матеріальних цінностей |
Аброскіна О. М., Яворська Т. П., Чернявська І. В., Ізобіліна І. Л., Шендрик С. О., керівники самостійних структурних підрозділів |
протягом 2021–2023 років (у разі надходження документів щодо списання матеріальних цінностей) |
не потребує додаткових ресурсів |
За результатами перевірки, підготовлено та подано начальнику Головного управління відповідні пропозиції (за необхідності) |
Публічні закупівлі (зацікавлені структурні підрозділи, члени тендерного комітету та уповноважені особи з питань публічних закупівель (з 01.01.2022) (далі – посадові особи)) |
|||||||
34 |
Ймовірність підготовки умов закупівлі, орієнтованих на конкретного постачальника, з метою задоволення приватних інтересів (у тому числі отримання неправомірної вигоди) |
середня |
34.1 (35.1) Участь у підготовці регламенту проведення аналізу ринку з метою оцінювання, наскільки визначені замовником в умовах закупівлі характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – із закупівлями інших замовників у галузі |
Аброскіна О. М., Яворська Т. П., Чернявська І. В., Шендрик С. О., керівники самостійних структурних підрозділів |
31.12.2021 |
не потребує додаткових ресурсів |
Уразі залучення Фондом прийнято участь у розробці регламенту проведення аналізу ринку. Проведено аналіз ринку, який використано під час організації процедури закупівель |
34.2 (35.2) Залучення відділу з питань запобігання та виявлення корупції до аналізу умов закупівлі |
Резніченко І. А., Уповноважені особи керівники самостійних структурних підрозділів
|
постійно (перед початком проведення закупівлі) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено залучення до аналізу відділу з питань запобігання та виявлення корупції. Проведено аналіз, за результатами якого надані рекомендації (за необхідності) |
|||
35 |
Можливість завищення очікуваної вартості та обсягів закупівлі |
середня |
35.1 (36.1) Використання аналітичних модулів для моніторингу цін (зокрема, bi.prozorro.org, clarity-project.info, acm-ua.org) |
Уповноважені особи , керівники самостійних структурних підрозділів
|
постійно (під час проведення закупівель) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено використання аналітичних модулів для моніторингу цін |
35.2 (36.2) Використання примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 |
Уповноважені особи, керівники самостійних структурних підрозділів
|
постійно (під час проведення закупівель) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено використання Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275 |
|||
35.3 (36.3) Проведення замовником попередніх ринкових консультацій при плануванні закупівель та організації їх проведення для аналізу ринку, у тому числі отримання рекомендацій та інформації від суб’єктів господарювання відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” |
Уповноважені особи , керівники самостійних структурних підрозділів |
постійно (перед початком формування потреби проведення закупівель) |
не потребує додаткових ресурсів |
Замовником проведено попередні ринкові консультації при плануванні закупівель та їх організації (за необхідності) |
|||
36 |
Можливість встановлення дискримінаційних умов тендерної документації та обмеження конкуренції з метою задоволення приватних інтересів (у тому числі отримання неправомірної вигоди) |
низька |
36.1 (37.1) Використання Конструктора та бібліотеки примірних специфікацій (https://specifications.prozorro.org/specifications?page=1&count=10 |
Аброскіна О. М., Яворська Т. П., Чернявська І. В., Шендрик С. О., керівники самостійних структурних підрозділів |
постійно (перед початком формування потреби у закупівлі) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено використання Конструктора та бібліотеки примірних специфікацій (https://specifications.prozorro.org/specifications?page=1&count=10) |
36.2 (37.2) Проведення аналізу ринку з метою оцінювання, наскільки заявлені замовником в тендерній документації характеристики товару, роботи чи послуги є специфічними чи спеціальними, порівняно з іншими закупівлями цього замовника, а у разі відсутності таких – з іншими тендерами в галузі |
Уповноважені особи, керівники самостійних структурних підрозділів |
постійно (перед початком формування потреби у закупівлі) |
не потребує додаткових ресурсів |
Проведено аналіз ринку, який використано під час організації процедури закупівель |
|||
36.3 (37.3) Врахування практики Антимонопольного комітету України стосовно інших тендерів замовника з метою встановлення вимог, які вже визнавалися дискримінаційними, з метою уникнення їх застосування надалі |
Уповноважені особи , керівники самостійних структурних підрозділів Головного управління |
постійно (перед початком формування тендерної документації) |
не потребує додаткових ресурсів |
Врахована практика Антимонопольного комітету України |
|||
37 |
Можливість вимагання паперових документів у складі тендерної пропозиції/пропозиції та зразків товару (продукції) |
низька |
37.1 (38.1) Проведення навчань (тренінгів) для посадових осіб замовника щодо роз’яснення прямої заборони замовникам вимагати від учасників надання зразків товару (продукції), а також подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі |
Керівники самостійних структурних підрозділів |
протягом 2021–2023 років, але не рідше раз на рік |
не потребує додаткових ресурсів |
Відсутність фактів вимагання паперових документів та зразків товару. Відсутність обгрунтованих скарг учасників
|
37.2 (38.2) Перегляд розпорядчих актів про організацію закупівель в Головному Управлінні та його органах у разі змін законодавства у сфері публічних закупівель (за необхідності) |
Уповноважені особи керівники самостійних структурних підрозділів |
протягом 2021–2023 років (у разі потреби) |
не потребує додаткових ресурсів |
Внесено змін до розпорядчих актів про організацію закупівель у Фонді та його органах (за необхідності) |
|||
38 |
Ймовірність недопостачання товарів (робіт/послуг), приймання виконання, що не відповідає умовам договору, тощо |
середня |
38.1 (39.1) Впровадження процедури візування безпосереднім керівником матеріально-відповідальної особи документів про виконання умов договору
|
Керівники самостійних структурних підрозділів |
протягом 2021–2023 років (перед підписанням матеріально-відповідальною особою документів про виконання умов договору) |
не потребує додаткових ресурсів |
Впроваджено процедуру візування |
39 |
Можливість необґрунтованого застосування переговорної процедури закупівлі |
низька |
39.1 (40.1) Забезпечення належного обґрунтування закупівлі необхідних товарів/робіт/послуг за переговорною процедурою закупівлі, зокрема, з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність підстав для застосування процедури закупівлі |
Уповноважені особи, керівники самостійних структурних підрозділів |
постійно (перед початком закупівлі) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено належне обґрунтування |
39.2 (40.2) Використання аналітичних інструментів, які допоможуть підтвердити або спростувати необхідність застосування переговорної процедури закупівлі, з метою проведення дослідження наявності чи відсутності конкуренції на ринку (bi.prozorro.org, clarity-project.info або інші аналітичні інструменти) |
Уповноважені особи , керівники самостійних структурних підрозділів |
постійно (перед початком закупівлі) |
не потребує додаткових ресурсів |
Забезпечено використання аналітичних інструментів |
|||
39.3 (40.3) Здійснення аналізу причин відсутності достатньої кількості учасників процедури закупівлі з метою їх подальшого усунення і збільшення конкуренції |
Уповноважені особи, керівники самостійних структурних підрозділів |
щопівроку (за наявності підстав) |
не потребує додаткових ресурсів |
Проведено аналіз, підготовлено та подано начальнику Головного управління відповідні пропозиції (за необхідності) |