Пропустити навігацію

ВИ – запитуєте, МИ – відповідаємо!…

Формування та подання заяви-розрахунку на отримання фінансування для надання матеріального забезпечення застрахованим особам?

Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 23.09.1999 №1105-ХІV (в редакції Закону №2620-ІХ від 21.09.2022), рішення про призначення страхової виплати приймається страхувальником або уповноваженими ним особами. Наголошуємо, що саме страхувальник або уповноважені ним особи здійснюють контроль за правильністю нарахування і своєчасністю здійснення страхових виплат, приймають рішення про припинення страхових виплат (повністю або частково), розглядають підставу і правильність видачі документів, які є підставою для надання страхових виплат.

National Telephone Day Trivia Illustrated Post 300x300 - ВИ - запитуєте, МИ - відповідаємо!...Відповідно до абз. 4 п. 1 Постанови правління Пенсійного фонду України “Деякі питання фінансування для здійснення виплат та надання соціальних послуг, визначених Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” 28-3 від 21.12.2022, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.12.2022 за №1703/39039, заява-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам подаються страхувальниками через Єдиний державний вебпортал електронних послуг або вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, а також можуть подаватися у паперовій формі разом з електронною формою на електронному носії інформації головним управлінням Пенсійного фонду України в областях та м. Києві за основним місцем обліку страхувальників.

Які терміни по виплаті листків непрацездатності у зв’язку із вагітністю та пологами та тимчасовою втратою працездатності?Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 15 Закону №1105-XIV, територіальні органи уповноваженого органу управління здійснюють фінансування страхувальників (роботодавців) протягом трьох робочих днів після надходження заяви-розрахунку, в тому числі в електронній формі.

Яким чином відкоригувати помилки у раніше поданих заявах-розрахунках? Користувачу – страхувальнику на Порталі ПФУ за допомогою електронного цифрового підпису, надано можливість подати корегуючу заяву-розрахунок. Передбачено три типи корегування: «Корегування на збільшення», «Корегування на зменшення», «Корегування несумових параметрів».

Щодо надання допомоги працівнику, що працевлаштований за сумісництвом?

Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 22 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” від 23.09.1999 №1105-ХІV (в редакції Закону №2620-ІХ від 21.09.2022) допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною), допомога по вагітності та пологах застрахованим особам (у тому числі тим, які здійснюють підприємницьку чи іншу діяльність та одночасно працюють на умовах трудового договору) надається за основним місцем роботи (діяльності) або за місцем роботи за сумісництвом (наймом) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

В свою чергу слід зазначити, що згідно з абзацом 1 частини 1 статті 22 Закону страхова виплата у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, які працюють на умовах трудового договору (контракту), гіг-контракту, іншого цивільно-правового договору та на інших підставах, передбачених законом, призначається та здійснюється за основним місцем роботи (діяльності).

Отже, частиною 1 статті 22 Закону визначено першочерговість реалізації права застрахованих осіб на допомогу по тимчасовій непрацездатності та допомогу по вагітності та пологах страхувальниками за основним місцем роботи (діяльності).

З урахуванням наведеного допомога по тимчасовій непрацездатності та допомога по вагітності та пологах призначається та надається застрахованим особам страхувальниками за основним місцем роботи (діяльності), і лише у разі нереалізації застрахованою особою права на таку допомогу, вона надається за місцем роботи за сумісництвом (наймом).

background Layer 1