ДОПОМОГА ОСОБАМ, ПОСТРАЖДАЛИМ ВІД НАСЛІДКІВ АВАРІЇ НА ЧОРНОБИЛЬСЬКІЙ АЕС, У ТРИКРАТНОМУ РОЗМІРІ СЕРЕДНЬОМІСЯЧНОЇ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ У РАЗІ ВИВІЛЬНЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ
З 1 липня 2025 року на органи Пенсійного фонду України покладено функції з виплати компенсацій та окремих видів допомог постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Відповідно до Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” від 28.02.1991 № 796-ХІІ у разі вивільнення працівників у зв’язку з ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємства, установи, організації, скороченням чисельності або штату працівників державою гарантовано право отримання допомоги в розмірі трикратної середньомісячної заробітної плати.
Порядок використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов’язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2005 року № 936.
Трикратний розмір середньомісячної заробітної плати — це компенсація, яку роботодавець виплачує чорнобильцю, що підпадає під скорочення штату. Ця допомога, згідно із законодавством України, виплачується за рахунок коштів роботодавця, а потім відшкодовується з державного бюджету органами Пенсійного фонду України.
Хто має право на трикратний розмір вихідної допомоги:
– Працівники, яких віднесено до 1 та 2 категорій осіб, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи або є учасниками ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС і віднесені до 3 категорії;
– Вдова (вдівець) чорнобильця: 1, 2 чи 3 категорії, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою, за умови, що вдова (вдівець) не одружилися вдруге.
Для отримання компенсації та допомоги підприємства, не пізніше ніж за два місяці до початку кожного бюджетного року, реєструються органом Пенсійного фонду України та подають:
• відомості про підприємство з визначенням кількості постраждалих осіб за категоріями отримувачів та кількості громадян, які працюють на територіях радіоактивного забруднення;
• списки громадян із зазначенням прізвища, імені та по батькові, категорії, серії та номера посвідчення (за наявності), місця проживання (перебування), реєстраційного номера облікової картки платника податків або серія та номер паспорта з відміткою про відмову від прийняття такого номера або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, внесені до паспорта громадянина України.
А також, підприємства подають до органу Пенсійного фонду України документи щодо розрахункових витрат, пов’язаних з виплатою компенсацій та допомоги певних видів, за затвердженою Мінсоцполітики формою та реєстр отримувачів компенсаційних виплат і допомоги певних видів.
🌐 Більше новин та актуальної інформації на вебресурсах Головного управління ПФУ в Одеській області:
сайт 👉 https://www.pfu.gov.ua/od/
фейсбук 👉 https://www.facebook.com/odessapfu
телеграм 👉 https://t.me/pfu_od
портал електронних послуг Пенсійного фонду 👉 https://portal.pfu.gov.ua/