За І квартал 2019 року
Пенсійним фондом України та його територіальними органами (далі – Фонд) забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, факсом, за допомогою веб-порталу електронних послуг Фонду, державної установи “Урядовий контактний центр”.
Зареєстровано за січень – березень 2019 року 174825 звернень громадян, що на 27,1 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2018 року (137539 звернень), в тому числі:
– апаратом Фонду – 8825 звернень (на 12 відсотків більше у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року);
– підвідомчими органами – 166000 звернень (на 28 відсотків більше у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року).
Разом з тим в розрізі регіонів до органів Фонду спостерігається зменшення кількості звернень громадян із Волинської (на 9,4 відсотка), Вінницької (на 4,7 відсотка) та Київської (на 3,8 відсотка) областей. Значне збільшення відповідно з Хмельницької (на 333 відсотка), Кіровоградської (на 39,3 відсотка), Донецької (на 62,6 відсотка), Тернопільської (на 55 відсотків) та Дніпропетровської (на 41,3 відсотка) областей.
Найбільше звернень (на 10 тис. пенсіонерів) до органів Фонду надійшло з-за кордону (742), із Хмельницької (340), Київської (240), Донецької (210), Луганської (201), Сумської (197), Чернігівської (189), Житомирської (181) областей та з міста Києва (175). Найменша кількість звернень громадян відповідно з Івано-Франківської (57), Чернівецької (61), Вінницької (68) та Волинської (72) областей.
На кількість звернень також вплинули масові звернення, яких надійшло 12149, що становить 6,9 відсотка від усіх звернень.
Фахівці органів Фонду за січень – березень 2019 року забезпечили оперативний розгляд звернень, що надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр” – 29810 таких звернень громадян, з яких найбільше надійшло до територіальних органів Донецької (4479), Дніпропетровської (3141), Харківської (2513) областей та м. Києва (2159).
В своїх зверненнях до органів Фонду громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 43441 звернення (24,8 відсотка від загальної кількості звернень), підвищення розміру пенсії – 29467 звернень (16,9 відсотка), роз’яснення окремих норм діючого пенсійного законодавства – 29053 звернення (16,6 відсотка), отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 6606 звернень (3,8 відсотка), визначення права на пенсію – 6287 звернень (3,6 відсотка), виконання рішення суду – 4703 звернення (2,7 відсотка) тощо.
З січня по березень 2019 року надійшла значна кількість звернень внутрішньо переміщених осіб щодо правомірності припинення виплати пенсії та не виплати за попередні періоди. Це підтверджує кількість звернень громадян до апарату Фонду – 1800, що становить 20,4 відсотка від усіх звернень до апарату Фонду.
З кінця лютого по березень 2019 року кількість отриманих звернень збільшилась за рахунок звернень щодо роз’яснень та перевірки проведення індексації пенсій з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 № 124 «Питання проведення індексації пенсій у 2019 році». Їх кількість становить – 1307, що складає 14,8 відсотка від усіх звернень до апарату Фонду.
У звітному періоді на особистому прийомі в органах Фонду прийнято 65426 відвідувачів, що складає 37,4 відсотка від загальної кількості звернень громадян.
Найбільше відвідувачів в розрізі регіонів було із Хмельницької (11257), Дніпропетровської (5455), Львівської (4684), Київської (3749), Житомирської (3605), Донецької (3039) областей та міста Києва (6036).
З метою більш повної реалізації прав громадян на звернення та проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо пенсійного забезпечення керівниками підвідомчих управлінь Фонду здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємства, в установи, організації та за місцем проживання пенсіонерів, на яких у звітному періоді прийнято 29538 громадян, що складає 16,9 відсотка від загальної кількості звернень громадян.
Особлива увага на виїзних прийомах приділяється, як особам з інвалідністю внаслідок війни, так і особам з обмеженими фізичними можливостями, особам з інвалідністю по зору та осіб, яким виповнилося 80 і більше років. Прийнято 3582 особи відповідних категорій громадян.
Протягом січня – березня 2019 року до органів Фонду надійшло 3140 повторних звернень (1,8 відсотка від загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян – з м. Києва (1243), Донецької (326), Дніпропетровської (258), Полтавської (157) та Київської (103) областей.
З числа розглянутих повторних звернень, в більшості випадків, заявникам пенсія призначена відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено. Проте, вони залишаються незадоволеними і продовжують звертатися до органів Фонду та вищих органів влади, що підтверджується кількістю повторних звернень саме до апарату Фонду – 1439, що складає 45,8 відсотка від загальної кількості повторних звернень.
З метою зменшення кількості повторних звернень громадян практикується спільний розгляд таких звернень на засіданнях комісій за участю представників органів праці та соціального захисту населення та місцевих органів влади (5 звернень).
Крім цього, в органах Фонду забезпечуються умови щодо особистої участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг (20 громадян виявили таке бажання).
Для зменшення кількості звернень та попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу постійно діючі «гарячі» телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 292150 громадян отримали консультаційну підтримку.
Продовжує набирати обертів популярність звернень до органів Фонду через веб-портал електронних послуг. Це підтверджує збільшення звернень за І квартал 2019 року до апарату Фонду в 2 рази (з 566 до 1123 звернення) порівняно з аналогічним періодом 2018 року, але нажаль залишається чимало нарікань та незадоволень щодо роботи самого веб-порталу (часті збої в роботі, відсутність оперативного оновлення інформації щодо розмірів пенсії, внесення інформації з помилками, зникнення інформації тощо).
Враховуючи, що питання широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи, підвищення якості обслуговування громадян є пріоритетними напрямками роботи органів Фонду, на даний час здійснюється низка заходів задля побудови оперативної системи обслуговування громадян із забезпеченням вільного їх доступу до об’єктивної, своєчасної та конкретної інформації.