Пропустити навігацію

За 9 місяців 2019 року

       Пенсійним фондом України та його територіальними органами (далі – Фонд) забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, факсом, за допомогою вебпорталу електронних послуг Фонду, державної установи “Урядовий контактний центр”.

         Зареєстровано за січень – вересень 2019 року 437512 звернень громадян, що на 8,6 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2018 року  (403015 звернень), в тому числі:

         – апаратом Фонду – 25448 звернень (на 14,7 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року);

         – підвідомчими органами – 412064 звернення (на 8,2 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року).

         Разом з тим в розрізі регіонів до органів Фонду спостерігається значне зменшення кількості звернень громадян із Волинської (на 28,7 відсотка), Чернігівської (на 28,6 відсотка), Житомирської (на 12,7 відсотка), Тернопільської (на 12,6 відсотка) та Чернівецької (на 9,5 відсотка) областей. Значне збільшення відповідно з Рівненської (на 56,9 відсотка), Київської (на 56,1 відсотка), Кіровоградської (на 36,8 відсотка), Хмельницької (на 30,7 відсотка), Миколаївської (на 21,8 відсотка) областей та місті Києві (на 37,6 відсотка).    

          Зростає популярність звернень громадян за допомогою електронної пошти (в тому числі за допомогою вебпорталу електронних послуг Фонду), в яких не зазначається зворотна поштова адреса, а лише електронна. Таких звернень у звітному періоді збільшилось на 19,6 відсотка.

       Найбільше звернень (на 10 тис. пенсіонерів) до органів Фонду надійшло з-за кордону (2407), з Київської (969), Хмельницької (834), Сумської (527), Луганської (519), Донецької (482) областей та з міста Києва (434). Найменша кількість звернень громадян відповідно з Івано-Франківської (125), Волинської (138), Чернівецької (161) та Вінницької (166) областей.

           На кількість звернень також вплинули масові звернення, яких надійшло 23753, що становить 5,4 відсотка від усіх звернень.

         Фахівці органів Фонду за січень – вересень 2019 року забезпечили оперативний розгляд звернень, що надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр” – 62510 таких звернень громадян, з яких найбільше надійшло до територіальних органів Донецької (9031), Дніпропетровської (6811), Харківської (5449) областей та м. Києва (4770).

      В своїх зверненнях до органів Фонду громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 110859 звернень (25,3 відсотка від загальної кількості звернень), роз’яснення окремих норм діючого пенсійного законодавства – 73492 звернення (16,8 відсотка), підвищення розміру пенсії – 59648 звернень  (13,6 відсотка), визначення права на пенсію – 17426 звернень (4 відсотка), отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 14690 звернень (3,4 відсотка), виконання рішення суду – 11645 звернень (2,7 відсотка) тощо.

      З січня по вересень 2019 року продовжують набувати особливої гостроти численні звернення внутрішньо переміщених осіб щодо правомірності припинення виплати пенсії та не виплати за попередні періоди з урахуванням вимог Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” та відповідних нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України. Це підтверджує кількість звернень громадян до апарату Фонду – 5046, що становить 19,8 відсотка від усіх звернень до апарату Фонду.

       З кінця лютого по червень 2019 року додаткового сплеску в збільшенні кількості звернень додали звернення щодо роз’яснень та перевірки проведення індексації пенсій з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України “Питання проведення індексації пенсій у 2019 році”. Їх кількість становить – 2430, що складає 9,5 відсотка від усіх звернень до апарату Фонду.

        У звітному періоді на особистому прийомі в органах Фонду прийнято  232346 відвідувачів, що складає 53,1 відсотка від загальної кількості звернень громадян. В тому числі прийнято на виїзних прийомах 76596 громадян, що  складає 17,5 відсотка від загальної кількості звернень громадян.

         Найбільше відвідувачів в розрізі регіонів було з Київської (37268), Хмельницької (28800), Дніпропетровської (17903), Львівської (17460), Сумської (12716), Донецької (11007) областей та міста Києва (12930).

         Особлива увага на виїзних прийомах приділяється, як особам з інвалідністю внаслідок війни, так і особам з обмеженими фізичними можливостями, особам з інвалідністю по зору та осіб, яким виповнилося 80 і більше років. Прийнято  8971 особу відповідних категорій громадян.

        Протягом січня – вересня 2019 року до органів Фонду надійшло 10825 повторних звернень (2,5 відсотка від загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян – з м. Києва (4181), Донецької (1329), Дніпропетровської (850), Полтавської (755) та Харківської (354) областей.

      З числа розглянутих повторних звернень, в більшості випадків, заявникам пенсія призначена відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено. Проте, вони залишаються незадоволеними і продовжують звертатися до органів Фонду та вищих органів влади, що підтверджується  кількістю повторних звернень саме до апарату Фонду – 4519, що складає 41,7 відсотка від загальної кількості повторних звернень.

         З метою зменшення кількості повторних звернень громадян практикується спільний розгляд таких звернень на засіданнях комісій за участю представників органів праці та соціального захисту населення та місцевих органів влади (6 звернень).

         Крім цього, в органах Фонду забезпечуються умови щодо особистої участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг (44 громадянина виявили таке бажання).

         Для зменшення кількості звернень та попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу постійно діючі «гарячі» телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 430632 громадянина отримали консультаційну підтримку.

background Layer 1