Пропустити навігацію

Звіт про звернення громадян за 2019 рік

       Пенсійним фондом України та його територіальними органами  (далі – Фонд) забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, факсом, за допомогою вебпорталу електронних послуг Фонду, державної установи “Урядовий контактний центр”.

         Зареєстровано за січень – грудень 2019 року 563787 звернень громадян, що на 5,3 відсотка більше порівняно з 2018 роком (535230 звернень), в тому числі:

         – в апараті Фонду – 33396 звернень (на 11,4 відсотка більше у порівнянні з 2018 роком);

         – в підвідомчих органах – 530391 звернення (на 5 відсотків більше у порівнянні з 2018 роком).

         Разом з тим в розрізі регіонів до органів Фонду спостерігається зменшення кількості звернень громадян із Волинської (на 31,7 відсотка), Тернопільської (на 26 відсотків), Донецької (на 24 відсотка), Івано-Франківської (на 19,2 відсотка), Житомирської (на 15,7 відсотка) та Закарпатської (на 13,2 відсотка) областей. Значне збільшення зафіксовано з Рівненської (на 140,6 відсотка), Сумської (на 27,9 відсотка), Кіровоградської (на 25,2 відсотка), Миколаївської (на 23,1 відсотка), Хмельницької (на 18,7 відсотка), Чернігівської(на 16,9 відсотка) областей та міста Києва (на 38 відсотків). 

         Найбільше звернень (на 10 тис. пенсіонерів) до органів Фонду надійшло з-за кордону (3028), із Хмельницької (1050), Київської (892), Сумської (864), Чернігівської (748), Луганської (667), Рівненської (619), Донецької (597) областей та з міста Києва (558). Найменше –  з Івано-Франківської (149), Волинської (169), Вінницької (205), Чернівецької (215) та Тернопільської (290) областей.

         На кількість звернень також вплинули масові звернення, яких надійшло 34322, що становить 6,1 відсотка від усіх звернень.

         Фахівці органів Фонду за 2019 рік забезпечили оперативний розгляд звернень, що надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр” – 73609 таких звернень громадян, з яких найбільше надійшло до територіальних органів Донецької (10526), Дніпропетровської (8200), Харківської (6572) областей та м. Києва (5685). Апаратом Фонду забезпечено розгляд 3041 таке звернення.

         В своїх зверненнях до органів Фонду громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 140033 звернень
(24,8 відсотка від загальної кількості звернень); роз’яснення окремих норм діючого пенсійного законодавства – 95521 звернення (16,9 відсотка); підвищення розміру пенсії – 70753 звернення (12,5 відсотка); визначення права на призначення пенсії – 23649 звернень (4,2 відсотка), отримання пенсії за місцем фактичного проживання – 16136 звернень (2,9 відсотка), виконання рішень судів – 15524 звернень (2,8 відсотка) тощо.

З січня по грудень 2019 року надійшла значна кількість звернень внутрішньо переміщених осіб щодо правомірності припинення виплати пенсії та виплати пенсії за минулі періоди з урахуванням вимог Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” та відповідних нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України. Зокрема 6346 до апарату Фонду, що 19 відсотків від усіх звернень до апарату Фонду.

         У звітному періоді на особистих прийомах в органах Фонду прийнято 304396 відвідувачів, що складає 54 відсотки від загальної кількості звернень громадян. В тому числі прийнято на виїзних прийомах 95913 громадян, що складає 17 відсотків від загальної кількості звернень громадян.

         Найбільше на особисті прийоми звернулось відвідувачів, які проживають в Київській (39530), Хмельницькій (36152), Дніпропетровській (23397), Львівській (22455), Сумській (22189), Чернігівській (18627) областях та місті Києві (15484).

         Особлива увага на виїзних прийомах приділяється, як особам з інвалідністю внаслідок війни, так і особам з обмеженими фізичними можливостями, особам з інвалідністю по зору та осіб, яким виповнилося 80 і більше років. Прийнято 11716 осіб відповідних категорій громадян.

         Протягом січня – грудня 2019 року до органів Фонду надійшло 13515 повторних звернень (2,4 відсотка від загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян з м. Києва (4968), Донецької (1791), Дніпропетровської (1086), Полтавської (1057) та Харківської (409) областей.

         З числа розглянутих повторних звернень, в більшості випадків, заявникам пенсія призначена відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено. Проте, вони залишаються незадоволеними і продовжують звертатися до органів Фонду та вищих органів влади, що підтверджується  кількістю повторних звернень саме до апарату Фонду – 5263, що складає 38,9 відсотка від загальної кількості повторних звернень.

         З метою зменшення кількості повторних звернень громадян практикується спільний розгляд таких звернень на засіданнях комісій за участю представників органів праці та соціального захисту населення та місцевих органів влади (11 звернень).

         Крім цього, в органах Фонду забезпечуються умови щодо особистої участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг (56 громадян виявили таке бажання).

         Для зменшення кількості звернень та попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу постійно діючі «гарячі» телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 977519 громадян отримали консультаційну підтримку.

background Layer 1