Звіт про звернення громадян за І квартал 2020 року
Пенсійним фондом України та його територіальними органами (далі – Фонд) забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, факсом, за допомогою вебпорталу електронних послуг Фонду, державної установи “Урядовий контактний центр”.
Зареєстровано за січень – березень 2020 року 126206 звернень громадян, що на 27,8 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (174825 звернень), в тому числі:
– апаратом Фонду – 8808 звернень (на 0,2 відсотка менше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року);
– підвідомчими органами – 117398 звернень (на 29,3 відсотка менше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року).
Разом з тим в розрізі регіонів до органів Фонду спостерігається значне зменшення кількості звернень громадян з Тернопільської (на 80,5 відсотка), Закарпатської (на 69,1 відсотка), Херсонської (на 69 відсотків), Одеської (на 62,6 відсотка) та Черкаської (на 50,2 відсотка) областей. Значне збільшення відповідно з Рівненської (на 217,6 відсотка), Сумської (на 47,5 відсотка), та Волинської (на 36,4 відсотка) областей.
Найбільше звернень (на 10 тис. пенсіонерів) до органів Фонду надійшло з-за кордону (544), з Сумської (297), Рівненської (293), Хмельницької (199), Житомирської (188) областей та з міста Києва (154). Найменша кількість звернень громадян відповідно з Івано-Франківської (31), Тернопільської (32), Закарпатської (40) Херсонської (44) та Вінницької (51) областей.
На кількість звернень також вплинули масові звернення, яких надійшло 13184, що становить 10,4 відсотка від усіх звернень.
Фахівці органів Фонду за січень – березень 2020 року забезпечили оперативний розгляд звернень, що надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр” – 11340 таких звернень громадян, з яких найбільше надійшло до територіальних органів Дніпропетровської (1422), Донецької (1229), Харківської (1036) областей та до апарату Фонду (986).
В своїх зверненнях до органів Фонду громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 32655 звернень (25,9 відсотка від загальної кількості звернень), роз’яснення окремих норм діючого пенсійного законодавства – 20450 звернень (16,2 відсотка), підвищення розміру пенсії – 12352 звернення (9,8 відсотка), визначення права на пенсію – 6106 звернень (4,8 відсотка), виконання рішень судів – 2882 звернення (2,3 відсотка), виплати допомоги на поховання – 1243 звернення (1 відсоток) тощо.
У звітному періоді продовжують набувати особливої гостроти численні звернення внутрішньо переміщених осіб щодо правомірності припинення виплати пенсії та не виплати за попередні періоди з урахуванням вимог Закону України “Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб” та відповідних нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України. Це підтверджує кількість звернень громадян до апарату Фонду – 1334, що становить 15,1 відсотка від усіх звернень до апарату Фонду.
З січня по березень 2020 року на особистих прийомах в органах Фонду прийнято 35103 відвідувача, що складає 27,8 відсотка від загальної кількості звернень громадян. В тому числі прийнято на виїзних прийомах 14262 громадянина, що складає 11,3 відсотка від загальної кількості звернень громадян. Порівняно з аналогічним періодом 2019 року на виїзних прийомах прийнято на 43,8 відсотка менше, а на особистих прийомах – на 53,7 відсотка менше. На таке значне зниження вплинуло введення карантину на території України у другій половині березня поточного року, під час якого були обмежені особисті та виїзні прийоми.
Найбільше відвідувачів в розрізі регіонів було з Сумської (8050), Хмельницької (6281), Дніпропетровської (5184), Львівської (3548), Київської (2800), Луганської (2724) областей та міста Києва (3279).
Особлива увага на виїзних прийомах приділяється, як особам з інвалідністю внаслідок війни, так і особам з обмеженими фізичними можливостями, особам з інвалідністю по зору та осіб, яким виповнилося 80 і більше років. Прийнято 3226 осіб відповідних категорій громадян.
Протягом січня – березня 2020 року до органів Фонду надійшло 1303 повторних звернення (1 відсоток від загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян – з м. Києва (249), Дніпропетровської (212), Донецької (198), Полтавської (127) та Київської (71) областей.
З метою зменшення кількості повторних звернень громадян практикується спільний розгляд таких звернень на засіданнях комісій за участю представників органів праці та соціального захисту населення та місцевих органів влади (2 звернення).
Крім цього, в органах Фонду забезпечуються умови щодо особистої участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг (38 громадян виявили таке бажання).
Для зменшення кількості звернень та попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу постійно діючі «гарячі» телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 257274 громадянина отримали консультаційну підтримку.