Звіт про звернення громадян за 6 місяців 2020 року
Пенсійним фондом України та його територіальними органами (далі – Фонд) забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, факсом, за допомогою вебпорталу електронних послуг Фонду, державної установи “Урядовий контактний центр”.
Зареєстровано за січень – червень 2020 року 216 651 звернення громадян, що на 38 відсотків менше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (300 760 звернень), в тому числі:
в апараті Фонду – 17 975 звернень (на 3 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року);
в підвідомчих органах – 198 676 звернень (на 30 відсотків менше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року).
В розрізі регіонів спостерігається зменшення кількості звернень громадян із Тернопільської (на 74,9 відсотка), Закарпатської (на 63,8 відсотка), Херсонської (на 61 відсоток), Київської
(на 57,9 відсотка) та Одеської (на 54,4 відсотка) областей.
Значне збільшення зафіксовано з Волинської (на 180,6 відсотка), Рівненської (на 100,9 відсотка), Житомирської (на 24,9 відсотка) та Сумської (на 4,6 відсотка) областей.
Найбільше звернень із розрахунку на 10 тис. пенсіонерів до органів Фонду надійшло з-за кордону (698), із Рівненської (362), Житомирської (361), Сумської (354) та Волинської (310) областей. Найменше – з Тернопільської (61), Івано-Франківської (67), Закарпатської (77), Вінницької (83) та Чернівецької (96) областей.
На кількість звернень вплинули типові (масові) звернення, яких надійшло 27 520, що становить 12,7 відсотка від усіх звернень. Основна частина таких звернень від громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з питанням виплати підвищення відповідно до ст. 39, 50, 51 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, а також від пенсіонерів силових структур з питання перерахунку пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21лютого 2018 № 103 “Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб”.
Фахівці органів Фонду у січні – червні 2020 року забезпечили розгляд 28 366 звернень, що надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр”, з яких найбільше надійшло до територіальних органів Фонду Дніпропетровської (3 470), Донецької (2 934), Харківської (2 566) областей та м. Києва (3 014). Апаратом Фонду забезпечено розгляд 1 848 таких звернень.
У зверненнях до органів Фонду громадяни порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 55 141 звернення (25,5 відсотка від загальної кількості звернень); роз’яснення окремих норм діючого пенсійного законодавства – 33 603 звернення (15,5 відсотка); витребування довідок та інших матеріалів – 18 527 звернень (8,6 відсотка); підвищення розміру пенсії – 17 101 звернення (7,9 відсотка); визначення права на призначення пенсії – 11 768 звернень (5,4 відсотка), індексації пенсії – 8 551 звернення (3,9 відсотка); виконання рішень судів – 5 917 звернень (2,7 відсотка); використання електронних ресурсів – 3 398 звернень (1,6 відсотка); виплати пенсії за минулі періоди – 3 287 звернень (1,5 відсотка) тощо.
У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду прийнято 37 514 відвідувачів, що на 65 відсотків менше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (107 257 звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Прийнято на виїзних прийомах 14 394 громадянина, що на 72 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (51 444 звернення).
Найбільше на особисті прийоми звернулось відвідувачів, які проживають в Хмельницькій (8 124), Сумській (6 844), Дніпропетровській (3 847), Львівській (3 020) областях та місті Києві (3 199).
Таке значне зменшення кількості громадян на прийомах зумовлена введенням карантину на території України, під час якого були обмежені особисті та виїзні прийоми.
Разом з тим, спостерігається збільшення письмових звернень, які надсилаються через засоби поштового зв’язку. Таких звернень протягом січня – червня 2020 року – 55 337, що на 47,1 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (37 628 звернень). Особливо різке збільшення зафіксовано в кількості електронних звернень, які надсилаються на адреси електронної пошти органів Фонду – 14 146, що на 131,3 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (6 116 звернень) та через вебпортал електронних послуг Фонду – 36 692, що на 126,4 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (16 208 звернень).
Протягом січня – червня 2020 року до органів Фонду надійшло 3 292 повторних звернення (1,5 відсотка від загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян з м. Києва (613), Донецької (537), Дніпропетровської (502), Полтавської (314) та Рівненської (256) областей.
Під час розгляду повторних звернень встановлено, що пенсії заявникам призначено відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено.
З метою зменшення кількості повторних звернень громадян практикується спільний розгляд таких звернень на засіданнях комісій за участю представників органів праці та соціального захисту населення та місцевих органів влади (3 звернення).
Крім цього, в органах Фонду забезпечуються умови щодо особистої участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг (60 громадян виявили таке бажання).
Для зменшення кількості звернень та попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу постійно діючі «гарячі» телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 909 801 громадянин отримав консультаційну підтримку.