Пропустити навігацію

Звіт про звернення громадян за 9 місяців 2020 року

 

 

Пенсійним фондом України та його територіальними органами (далі – Фонд) забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, факсом, за допомогою вебпорталу електронних послуг Фонду, державної установи “Урядовий контактний центр”.

 

Зареєстровано за січень – вересень 2020 року 316 249 звернень громадян, що на 28,4 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (441 553 звернення), в тому числі:

– в апараті Фонду – 26 255 звернень (на 3,2 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року);

– в підвідомчих органах – 289 994 звернення (на 30,3 відсотків менше у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року).

 

В розрізі регіонів спостерігається зменшення кількості звернень громадян із Київської (на 67,9 відсотка), Хмельницької (на 60 відсотків), Херсонської (на 56,3 відсотка), Закарпатської (на 54,5 відсотка), Львівської (на 51,9 відсотка) областей та з-за кордону (на 55,9 відсотка).

 

Значне збільшення зафіксовано з Волинської (на 345 відсотків), Рівненської (на 52,4 відсотка), Житомирської (на 38,6 відсотка) областей та без зазначення поштової адреси (на 122,4 відсотка).

 

Найбільше звернень із розрахунку на 10 тис. пенсіонерів до органів Фонду надійшло з-за кордону (994), із Волинської (620), Житомирської (539), Сумської (499), Рівненської (492) областей та міста Києва (424). Найменше – з Івано-Франківської (106), Закарпатської (115), Вінницької (123), Чернівецької (136), Херсонської (150) та Львівської (170) областей.

 

На кількість звернень вплинули типові (масові) звернення, яких надійшло 51 076, що становить 16,2 відсотка від усіх звернень. Найбільше таких звернень надійшло до територіальних органів Фонду Житомирської (13,7 тис.), Волинської (12,8 тис.) та Рівненської (4,3 тис.) областей.

 

Основна частина таких звернень від громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, з питанням виплат відповідно до ст.ст. 39, 50, 51, 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, а також від пенсіонерів з числа військовослужбовців з питання перерахунку пенсій відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 “Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб”.

 

Фахівці органів Фонду у січні – вересні 2020 року забезпечили розгляд 39 580 звернень, що надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр”, з яких найбільше надійшло до територіальних органів Фонду Донецької (9 031), Дніпропетровської (6 811), Харківської (5 449), Одеської (3 344) областей та м. Києва (4 770). Апаратом Фонду забезпечено розгляд 2 266 таких звернень.

 

У зверненнях до органів Фонду громадяни порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 108 217 звернень (34,2 відсотка від загальної кількості звернень); роз’яснення окремих норм діючого пенсійного законодавства – 40 617 звернень (12,8 відсотка); витребування довідок та інших матеріалів – 31 256 звернень (9,9 відсотка); підвищення розміру пенсії – 22 370 звернень (7,1 відсотка); визначення права на призначення пенсії – 16 738 звернень (5,3 відсотка), індексації пенсії – 9 654 звернення (3,1 відсотка); виконання рішень судів – 9 121 звернення (2,9 відсотка); використання електронних ресурсів – 4 850 звернень (1,5 відсотка); виплати пенсії за минулі періоди – 4 394 звернень (1,4 відсотка) тощо.

 

У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду прийнято 40 911 відвідувачів, що на 70,7 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (139 773 звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Прийнято на виїзних прийомах 15 402 громадянина, що на 80 відсотків менше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (76 648 звернень).

 

Найбільше на особисті прийоми звернулось відвідувачів, які проживають в Хмельницькій (8 124), Сумській (6 845), Дніпропетровській (3 847), Львівській (3 025) областях та місті Києві (3 961).

 

Значне зменшення кількості громадян на прийомах зумовлена введенням карантину на території України, під час якого були обмежені особисті та виїзні прийоми.

 

Разом з тим, спостерігається збільшення письмових звернень, які надсилаються через засоби поштового зв’язку. Таких звернень протягом січня – вересня 2020 року – 92 345, що на 54,3 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (59 840 звернень). Особливо різке збільшення зафіксовано в кількості електронних звернень, які надсилаються на адреси електронної пошти органів Фонду – 21 859, що на 159,9 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (8 410 звернень) та через вебпортал електронних послуг Фонду – 54 731, що на 128 відсотків більше порівняно з аналогічним періодом 2019 року (24 001 звернення).

 

Протягом січня – вересня 2020 року до органів Фонду надійшло 6 058 повторних звернень (1,9 відсотка від загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян з м. Києва (1069), Донецької (1192), Дніпропетровської (861), Рівненської (563) та Полтавської (499) областей.

 

Під час розгляду повторних звернень встановлено, що пенсії заявникам призначено відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено.

 

Для зменшення кількості звернень та попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу постійно діючі «гарячі» телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 1 419 124 громадянина отримали консультаційну підтримку.

 

 

background Layer 1