Звіт про звернення громадян за 2020 рік
Пенсійним фондом України (далі – Фонд) та його територіальними органами забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, факсом, за допомогою вебпорталу електронних послуг Фонду, державної установи “Урядовий контактний центр”.
Зареєстровано за січень – грудень 2020 року 398 427 звернень громадян, що на 29,9 відсотка менше порівняно з 2019 роком (568 471 звернення), в тому числі:
– в апараті Фонду – 34 084 звернення (на 2,1 відсотка більше у порівнянні з 2019 роком);
– в підвідомчих органах – 364 343 звернення (на 31,9 відсотка менше у порівнянні з 2019 роком).
По регіонах спостерігається зменшення кількості звернень громадян із Хмельницької (на 63,5 відсотка), Чернігівської (на 59,7 відсотка), Київської (на 54,1 відсотка), Львівської (на 53,9 відсотка), Херсонської (на 52,2 відсотка), Закарпатської (на 46,9 відсотка) областей та з-за кордону (на 59,7 відсотка). Значне збільшення зафіксовано з Волинської (на 317 відсотків), Житомирської (на 29,1 відсотка), Рівненської (на 5,5 відсотка) областей та без зазначення поштової адреси (на 104,7 відсотка).
Найбільше звернень із розрахунку на 10 тис. пенсіонерів до органів Фонду надійшло з-за кордону (1194), із Волинської (715), Житомирської (640), Рівненської (664), Сумської (594) областей та міста Києва (546). Найменше – з Івано-Франківської (143), Закарпатської (160), Чернівецької (169), Вінницької (170) та Херсонської (208) областей.
На кількість звернень вплинули типові (масові) звернення, яких надійшло 59 338, що становить 14,9 відсотка від усіх звернень. Найбільше таких звернень надійшло до територіальних органів Фонду Житомирської (16 726), Волинської (13 505), Чернігівської (5 462) та Рівненської (4 316) областей.
Основна частина таких звернень від громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, з питанням виплат відповідно до ст.ст. 39, 50, 51, 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, а також від пенсіонерів з числа військовослужбовців з питання перерахунку пенсій відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 “Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб”.
У зверненнях до органів Фонду громадяни порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 138 184 звернення (34,7 відсотка від загальної кількості звернень); роз’яснення окремих норм діючого пенсійного законодавства – 51 651 звернення (13 відсотків); витребування довідок та інших матеріалів – 42 565 звернень (10,7 відсотка); підвищення розміру пенсії – 25 483 звернення (6,4 відсотка); визначення права на призначення пенсії – 21 066 звернень (5,3 відсотка); виконання рішень судів – 13 166 звернень (3,3 відсотка); індексації пенсії – 10 058 звернень (2,5 відсотка); використання електронних ресурсів – 6 189 звернень (1,6 відсотка); виплати пенсії за минулі періоди – 5 545 звернень (1,4 відсотка) тощо.
У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду прийнято 44 327 відвідувачів, що на 78,4 відсотка менше порівняно 2019 роком (205 256 звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Прийнято на виїзних прийомах 16 188 громадян, що на 83,1 відсотка менше порівняно з 2019 роком (95 913 звернень).
Найбільше на особисті прийоми звернулось відвідувачів, які проживають в Хмельницькій (8 126), Сумській (6 846), Дніпропетровській (3 847), Рівненській (3 620), Львівській (3 025) областях та місті Києві (4 609).
Значне зменшення кількості громадян на прийомах зумовлена введенням карантину на території України, під час якого були обмежені особисті та виїзні прийоми.
Разом з тим, спостерігається збільшення письмових звернень, які надсилаються через засоби поштового зв’язку. Таких звернень протягом січня – грудня 2020 року – 118 654, що на 84,8 відсотка більше порівняно з 2019 роком (64 200 звернень). Значне збільшення зафіксовано в кількості електронних звернень, які надсилаються на адреси електронної пошти органів Фонду – 28 130, що на 124 відсотка більше порівняно з 2019 роком (12 556 звернень) та через вебпортал електронних послуг Фонду – 72 369, що на 125 відсотків більше порівняно з 2019 роком (32 160 звернень).
Протягом січня – грудня 2020 року до органів Фонду надійшло 8 474 повторних звернення (2,1 відсотка від загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян з м. Києва (1556), Донецької (1772), Дніпропетровської (1113), Київської (676) та Рівненської (625) областей.
Під час розгляду повторних звернень встановлено, що пенсії заявникам призначено відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено.
Для зменшення кількості звернень та попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу постійно діючі «гарячі» телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 1 927 097 громадян отримали консультаційну підтримку.