Звіт про звернення громадян за 9 місяців 2021 року
Пенсійним фондом України (далі – Фонд) та його територіальними органами забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, через вебпортал електронних послуг Фонду, державну установу “Урядовий контактний центр”. Зареєстровано у січні – вересні 2021 року 411 030 звернень громадян, що на 30 відсотків більше порівняно з аналогічним періодом
2020 року (316 249 звернень), в тому числі:
– в апараті Фонду – 32 052 звернення (на 22 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року);
– у підвідомчих органах – 378 978 звернень (на 30,7 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року).
По регіонах спостерігається зменшення кількості звернень громадян із Луганської (на 27,5 відсотка), Рівненської (на 25,7 відсотка),
Волинської (на 23,3 відсотка), Сумської (на 19,1 відсотка) областей та з-за кордону (на 30,6 відсотка).
Значне збільшення зафіксовано з Чернігівської (на 180,3 відсотка), Івано-Франківської (на 131,1 відсотка), Вінницької (на 130 відсотків),
Одеської (на 94,4 відсотка), Закарпатської (на 85,1 відсотка),
Херсонської (на 82,9 відсотка), Миколаївської (на 80,5 відсотка) та Кіровоградської (на 72,2 відсотка) областей.
Найбільше звернень із розрахунку на 10 тис. пенсіонерів до органів Фонду надійшло із Житомирської (1073), Чернігівської (686),
Хмельницької (546), Волинської (486), Миколаївської (457) областей, міста Києва (444) та з-за кордону (647). Найменше – з Черкаської (205),
Луганської (219), Закарпатської (220), Чернівецької (221),
Тернопільської (238), Львівської (241) та Івано-Франківської (250) областей.
На кількість звернень вплинули типові (масові) звернення, яких надійшло 81 635, що становить 19,9 відсотка від усіх звернень. Найбільше таких звернень надійшло до територіальних органів Фонду Житомирської (31 024), Чернігівської (11 945), Волинської (9 027), Львівської (6 086), Одеської (5 040) та Черкаської (4 509) областей.
Основна частина таких звернень від громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, з питаннями виплат відповідно до
статей 39, 50, 51, 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, а також від пенсіонерів з числа військовослужбовців з питання перерахунку пенсії.
У зверненнях до органів Фонду громадяни порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 174 941 звернення (42,6 відсотка від загальної кількості звернень); роз’яснення окремих норм чинного пенсійного законодавства – 54 508 звернень
(13,3 відсотка); підвищення розміру пенсії – 33 920 звернень (8,3 відсотка); витребування довідок та інших матеріалів – 33 440 звернень (8,1 відсотка); виконання рішень судів – 16 438 звернень (4 відсотка); визначення права на призначення пенсії – 13 113 звернень (3,2 відсотка); індексації пенсії –
10 171 звернення (2,5 відсотка); використання електронних ресурсів –
6 112 звернень (1,5 відсотка); своєчасності виплати пенсії – 4 438 звернень
(1,1 відсотка); виплати пенсії за минулі періоди – 3 615 звернень (0,9 відсотка), відображення страхових внесків у Державному реєстрі застрахованих осіб – 3 545 звернень (0,9 відсотка), виплати пенсії через поштові відділення –
3 059 звернень (0,7 відсотка) тощо.
Протягом січня – вересня 2021 року до органів Фонду надійшло
6 342 повторних звернення (1,5 відсотка від загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян з м. Києва (1512), Донецької (1284), Київської (1042), Дніпропетровської (360),
Закарпатської (323) та Полтавської (247) областей.
Під час розгляду повторних звернень встановлено, що пенсії заявникам призначено відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено.
У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду прийнято 21 433 відвідувача, що на 47 відсотків менше порівняно з аналогічним періодом 2020 року (40 449 звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Прийнято на виїзних прийомах 6 017 громадян, що на
61,1 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2020 року
(15 470 звернень).
Найбільше на особисті прийоми звернулось відвідувачів, які проживають у Хмельницькій (10 845), Чернігівській (3392), Київській (1489),
Львівській (1 366), Луганській (1010) областях та місті Києві (957).
Значне зменшення кількості громадян на прийомах зумовлена введенням карантину на території України, під час якого особисті та виїзні прийоми обмежені.
Разом з тим, спостерігається збільшення звернень, які надсилаються через державну установу “Урядовий контактний центр”. Таких звернень протягом січня – вересня 2021 року надійшло 49 550, що на 25,2 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2020 року (39 579 звернень).
Зафіксовано збільшення кількості електронних звернень, які надсилаються на адреси електронної пошти органів Фонду – 33 717, що на
54,2 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом
2020 року (21 859 звернень) та через вебпортал електронних послуг Фонду – 73 684, що на 34,6 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом
2020 року (54 731 звернення).
В органах Фонду продовжують роботу постійно діючі “гарячі” телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 1 466 330 громадян отримали консультаційну підтримку, що на 3,1 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року (1 422 350 громадян), в тому числі:
– через Контакт-центр Пенсійного фонду України – 366 978 громадян
(на 1,4 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року);
– через “гарячі” телефонні лінії в підвідомчих органах –
1 099 352 громадянина (на 3,7 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року).