Пропустити навігацію

Звіт про звернення громадян за 2021 рік

 

Пенсійним фондом України (далі – Фонд) та його територіальними органами забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, через вебпортал електронних послуг Фонду, державну установу “Урядовий контактний центр”.

 

Зареєстровано у січні – грудні 2021 року 555 129 звернень громадян, що на 39,3 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2020 року (398 427 звернень), в тому числі:

– в апараті Фонду – 43 470 звернень (на 27,5 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року);

– у підвідомчих органах – 511 659 звернень (на 40,7 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року).

 

По регіонах спостерігається зменшення кількості звернень громадян із Рівненської (на 27,6 відсотка), Луганської (на 21 відсоток), Сумської (на 7,7 відсотка), Волинської (на 2,7 відсотка) областей та з-за кордону (на 21,6 відсотка).

 

Значне збільшення зафіксовано з Чернігівської (на 200,3 відсотка), Вінницької (на 131,7 відсотка), Івано-Франківської (на 118 відсотків), Житомирської (на 107,1 відсотка), Кіровоградської (на 93,5 відсотка), Одеської (на 92,6 відсотка), Миколаївської (на 86,6 відсотка), Хмельницької (на 83,3 відсотка) та Херсонської (на 80,7 відсотка) областей.

 

Найбільше звернень із розрахунку на 10 тис. пенсіонерів до органів Фонду надійшло із Житомирської (1362), Чернігівської (953), Хмельницької (725), Волинської (709), Миколаївської (622) областей, міста Києва (607) та з-за кордону (880). Найменше – з Черкаської (276), Чернівецької (295), Закарпатської (296), Луганської (304), Івано-Франківської (318), Тернопільської (324) та Львівської (341) областей.

 

На кількість звернень вплинули типові (масові) звернення, яких надійшло 114 391, що становить 20,6 відсотка усіх звернень. Найбільше таких звернень надійшло до територіальних органів Фонду Житомирської (38 531), Чернігівської (15 543), Волинської (13 576), Львівської (8 517), Одеської (8 178), Черкаської (6 255) областей та міста Києва (8 461).

 

Основна частина таких звернень від громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, з питаннями виплат відповідно до статей 39, 50, 51, 54 Закону України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, а також від пенсіонерів з числа військовослужбовців з питання перерахунку пенсії.

 

У зверненнях до органів Фонду громадяни порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 237 352 звернення (42,8 відсотка загальної кількості звернень); роз’яснення окремих норм чинного пенсійного законодавства – 73 220 звернень (13,2 відсотка); підвищення розміру пенсії – 43 977 звернень (7,9 відсотка); витребування довідок та інших матеріалів – 43 410 звернень (7,8 відсотка); виконання рішень судів – 29 114 звернень (5,2 відсотка); визначення права на призначення пенсії – 17 735 звернень (3,2 відсотка); використання електронних ресурсів – 11 341 звернення (2 відсотки); індексації пенсії – 10 618 звернень (1,9 відсотка); своєчасності виплати пенсії – 6 491 звернення (1,2 відсотка); виплати пенсії за минулі періоди – 5 226 звернень (0,9 відсотка); відображення страхових внесків у Державному реєстрі застрахованих осіб – 4 837 звернень (0,9 відсотка); виплати допомоги на поховання – 3 767 звернень (0,7 відсотка); правомірності утримання з пенсії – 3 576 звернень (0,6 відсотка); виплати пенсії через поштові відділення – 3 553 звернення (0,6 відсотка) тощо.

 

Протягом січня – грудня 2021 року до органів Фонду надійшло 8 416 повторних звернень (1,5 відсотка загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян з м. Києва (1653), Донецької (1596), Київської (1466), Закарпатської (649) та Дніпропетровської (366) областей.

 

Під час розгляду повторних звернень встановлено, що пенсії заявникам призначено відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено.

У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду прийнято 28 300 відвідувачів, що на 35,5 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2020 року (43 865 звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Прийнято на виїзних прийомах 8 360 громадян, що на 48,4 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2020 року (16 188 звернень).

 

Найбільше на особисті прийоми звернулось відвідувачів, які проживають у Хмельницькій (13 458), Чернігівській (5328), Київській (2193), Львівській (1491), Луганській (1196) областях та місті Києві (1104).

 

Значне зменшення кількості громадян на прийомах зумовлене введенням карантину на території України, під час якого особисті та виїзні прийоми обмежені.

 

Разом з тим, спостерігається збільшення звернень, які надсилаються через державну установу “Урядовий контактний центр”. Таких звернень протягом січня – грудня 2021 року надійшло 60 662, що на 24,8 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2020 року (48 612 звернень).

 

Зафіксовано збільшення кількості електронних звернень, які надсилаються на адреси електронної пошти органів Фонду – 48 382, що на 72 відсотки більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року (28 131 звернення) та через вебпортал електронних послуг Фонду – 100 516, що на 38,9 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року (72 369 звернень).

 

В органах Фонду продовжують роботу постійно діючі “гарячі” телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 1 930 889 громадян отримали консультаційну підтримку, що на 3,5 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року (1 865 686 громадян), в тому числі:

– через Контакт-центр Пенсійного фонду України – 490 843 громадянина (на 6,6 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року);

– через “гарячі” телефонні лінії в підвідомчих органах – 1 440 046 громадянина (на 2,5 відсотка більше у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року).

 

 

 

background Layer 1