Пропустити навігацію

Звіт про звернення громадян за 2023 рік

Пенсійним фондом України (далі – Фонд) та його територіальними органами забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, через вебпортал електронних послуг Фонду, державну установу “Урядовий контактний центр”.

Зареєстровано у січні – грудні 2023 року 754 716 звернень громадян, в тому числі:

– в апараті Фонду – 57 520 звернень;

– у підвідомчих органах – 697 196 звернень.

Переважно звернення стосувалися правильності застосування чинного законодавства при призначенні і виплаті пенсій, надбавок, підвищень та доплат відповідно до законів України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, “Про державну службу”, “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” та окремих постанов Кабінету Міністрів України. Таких звернень надійшло 272 145 (36,1 відсотка загальної кількості).

Крім того, заявники порушували питання:

        виконання рішень судів – 78 658 звернень (10,4 відсотка);

        витребування довідок та інших матеріалів – 50 147 звернень (6,6 відсотка);

        підвищення розміру пенсії – 47 019 звернень (6,2 відсотка);

        роз’яснення пенсійного законодавства – 36 550 звернень (4,8 відсотка);

        виплати житлових субсидій або пільг, в т. ч. причин припинення виплати, –

36 342 звернення (4,9 відсотка);

        визначення права на призначення житлової субсидії – 30 856 звернень (4,1 відсотка);

        визначення права на призначення пенсії – 20 857 звернень (2,8 відсотка);

        перерахунку житлових субсидій – 17 033 звернення (2,3 відсотка);

        щодо проведення пенсійних виплат на виконання рішень судів –
11 990 звернень (1,6 відсотка);

        індексації пенсій – 11 468 звернень (1,5 відсотка);

        виплати пенсії через установи банків – 10 317 звернень (1,4 відсотка);

        визначення права на отримання пільги – 9 938 звернень (1,3 відсотка);

        виплати пенсій, в т. ч. виплати за минулі періоди, – 9 556 звернень (1,3 відсотка);

        щодо перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів –
8 900 звернень (1,2 відсотка);

        щодо взяття на облік пенсійних справ / поновлення або продовження виплати пенсії – 8 217 звернень (1 відсоток);

        використання електронних ресурсів – 6 680 звернень (0,9 відсоток);

        перерахунку нарахованої суми пільги – 6 395 звернень (0,8 відсотка);

        щодо страхових виплат – 4 486 звернень (0,6 відсотка);

        видачі пенсійного посвідчення – 4 439 звернень (0,6 відсотка);

        щодо електронної трудової книжки – 4 203 звернення (0,6 відсотка);

        щодо причин припинення виплати пенсії – 4 147 звернень (0,5 відсотка);

        відображення страхових внесків у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування –
2 823 звернення (0,4 відсотка);

        виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера – 2 789 звернень
(0,4 відсотка);

        виплати пенсії через поштові відділення – 2 323 звернення (0,3 відсотка);

        визначення права на отримання грошової допомоги у розмірі
десяти пенсій – 1 877 звернень (0,2 відсотка);

        правомірності утримання з пенсій – 1 711 звернень (0,2 відсотка);

        щодо електронних листків непрацездатності – 1 603 звернення (0,2 відсотка);

        внесення змін про застраховану особу до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування – 1 582 звернення (0,2 відсотка);

        відкликання заяв – 1 575 звернень (0,2 відсотка);

        виплати допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності –
1 396 звернень (0,2 відсотка);

        виплати допомоги на поховання – 1 319 звернень (0,2 відсотка);

        сплати єдиного внеску – 1 184 звернення (0,2 відсотка);

        щодо висловлення вдячності посадовим особам – 1 151 звернення (0,2 відсотка);

        перевірки достовірності довідок, поданих для призначення чи перерахунку пенсії, – 1 071 звернення (0,1 відсотка);

        виплати допомоги по вагітності та пологах – 1 059 звернень (0,1 відсотка);

        перевірки пенсій громадянам, які переїхали на постійне місце проживання за кордон, – 816 звернень (0,1 відсотка);

        роз’яснення з питань соціального страхування – 780 звернень (0,1 відсотка);

        отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 631 звернення (0,1 відсотка);

        з інших питань – 38 683 звернення (5,1 відсотка).

Протягом січня – грудня 2023 року до органів Фонду надійшло
8 085 повторних звернень (1,1 відсотка загальної кількості звернень).

У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду прийнято
21 380 відвідувачів (2,8 відсотка загальної кількості звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Прийнято на виїзних прийомах 6 293 громадянина (0,8 відсотка загальної кількості звернень).

Протягом січня – грудня 2023 року до органів Фонду через державну установу “Урядовий контактний центр” надійшло 73 307 звернень (9,7 відсотка загальної кількості звернень).

Кількість електронних звернень у звітному періоді становить 255 890
(33,9 відсотка загальної кількості звернень), які надсилаються на адреси електронної пошти органів Фонду – 124 357 та через вебпортал електронних послуг Фонду – 131 533.

Протягом січня – грудня 2023 року до органів Фонду звернулось 47 333 особи з інвалідністю (6,3 відсотка загальної кількості звернень громадян), з них 11 763 особи з інвалідністю внаслідок війни, 527 осіб з інвалідністю з дитинства, 35 043 особи з інвалідністю внаслідок інших причин; 29 675 (3,9 відсотка) ветеранів військової служби, 1 010 (0,1 відсотка) ветеранів праці, 4 563 (0,6 відсотка) учасники ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, 15 029 (2 відсотка) учасників війни та бойових дій, 74 494 (9,9 відсотка) особи, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи.

В органах Фонду продовжують роботу постійно діючі “гарячі” телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 2 408 682 громадянина отримали консультаційну підтримку, в тому числі:

– через Контакт-центр Пенсійного фонду України – 646 911 громадян;

– через “гарячі” телефонні лінії в підвідомчих органах –
1 761 771 громадян.

background Layer 1