Типова інформаційна картка послуги у сфері пенсійного забезпечення з виплати недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Пенсійного фонду України
ТИПОВА ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА
послуги у сфері пенсійного забезпечення
з виплати недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера
Інформація про суб’єкта надання послуги |
||
1 |
Місцезнаходження |
Зазначається місцезнаходження (адреса) сервісного центру (віддаленого робочого місця) |
2 |
Інформація щодо режиму роботи |
Зазначається режим роботи сервісного центру (віддаленого робочого місця) |
3 |
Телефон/адреса електронної пошти та інформаційної сторінки вебпорталу |
Зазначається телефон/адреса електронної пошти та інформаційної сторінки вебпорталу |
Нормативні акти, якими регламентується надання послуги |
||
4 |
Закони України |
Закон України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” (далі – Закон). |
5 |
Акти Кабінету Міністрів України |
Постанова Кабінету Міністрів України від 17 липня 2019 року № 681 “Про оптимізацію надання адміністративних послуг у сфері пенсійного забезпечення” (далі – Постанова № 681). |
6 |
Акти центральних органів виконавчої влади |
Постанова правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 “Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за № 1566/11846 (далі – Порядок № 22-1); постанова правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1 “Про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України”, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436. |
Умови отримання послуги |
||
7 |
Особи, які мають право на отримання послуги |
1. Члени сім’ї померлого пенсіонера, які проживали разом з пенсіонером на день його смерті, у тому числі непрацездатні члени сім’ї, зазначені у частині другій статті 36 Закону, які знаходилися на його утриманні, незалежно від того, проживали вони разом з померлим пенсіонером чи не проживали. Відповідно до частини другої статті 36 Закону непрацездатними членами сім’ї вважаються: 1) чоловік (дружина), батько, мати, якщо вони є особами з інвалідністю або досягли пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону; 2) діти (у тому числі діти, які народилися до спливу 10 місяців з дня смерті годувальника) померлого годувальника, які не досягли 18 років або старші цього віку, якщо вони стали особами з інвалідністю до досягнення 18 років. Діти, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх навчальних закладах системи загальної середньої освіти, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах (у тому числі у період між завершенням навчання в одному із зазначених навчальних закладів та вступом до іншого навчального закладу або у період між завершенням навчання за одним освітньо- кваліфікаційним рівнем та продовженням навчання за іншим за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців), – до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років, та діти-сироти – до досягнення ними 23 років незалежно від того, навчаються вони чи ні; 3) чоловік (дружина), а в разі їх відсутності – один з батьків або брат чи сестра, дідусь чи бабуся померлого годувальника незалежно від віку і працездатності, якщо він (вона) не працюють і зайняті доглядом за дитиною (дітьми) померлого годувальника до досягнення нею (ними) 8 років.
2. Спадкоємці (у разі відсутності вказаних вище членів сім’ї або у разі незвернення їх за виплатою недоотриманої пенсії протягом шести місяців з дня відкриття спадщини). |
8 |
Підстава для отримання послуги |
Звернення особи. За недієздатних осіб, осіб, дієздатність яких обмежено, малолітніх або неповнолітніх осіб – звернення їх законних представників. |
9 |
Перелік необхідних документів |
1) Заява; 2) паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства – паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства, посвідка на постійне проживання, посвідчення біженця або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України, для дитини – свідоцтво про народження). Законний представник додатково подає документ, що підтверджує його повноваження; *3) документ, що підтверджує реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), передбачений пунктом 2.27 розділу ІІ Порядку № 22-1; *4) свідоцтво про смерть; *5) документи, які підтверджують родинні стосунки, передбачені пунктом 2.16 розділу ІІ Порядку № 22-1 (для виплати недоотриманої пенсії членам сім’ї); *6) документи, які підтверджують належність |
|
|
до непрацездатних членів сім’ї, передбачених частиною другою статті 36 Закону, передбачені пунктом 2.3 розділу ІІ Порядку № 22-1 (для виплати недоотриманої пенсії непрацездатним членам сім’ї, зазначеним у частині другій статті 36 Закону); *7) документи про перебування на утриманні померлого пенсіонера, передбачені пунктом 2.11 розділу ІІ Порядку № 22-1 (для виплати недоотриманої пенсії непрацездатним членам сім’ї, зазначеним у частині другій статті 36 Закону); *8) документи про місце проживання, передбачені пунктом 2.22 Порядку № 22-1 (для виплати недоотриманої пенсії членам сім’ї, які проживали з пенсіонером на день його смерті); 9) свідоцтво про право на спадщину (для виплати недоотриманої пенсії спадкоємцям). *Документи подаються у разі, якщо в інформаційних системах, визначених Постановою № 681, відсутні необхідні відомості або у них містяться розбіжності. |
10 |
Спосіб подання документів |
Заява та документи подаються в: паперовій формі; електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням кваліфікованого електронного підпису або електронної системи BankID. До заяви додаються скановані копії документів, які відповідають оригіналам документів та придатні для сприйняття їх змісту (мають містити чітке зображення повного складу тексту документа та його реквізитів). |
11 |
Платність (безоплатність) надання |
Безоплатно. |
12 |
Строк надання |
Протягом 10 днів з дня подання заяви. |
13 |
Результат надання послуги |
Виплата недоотриманої пенсії/відмова у виплаті недоотриманої пенсії. |
14 |
Перелік підстав для відмови у виплаті недоотриманої пенсії |
1) Подано не всі необхідні документи; 2) особа не має права на виплату недоотриманої пенсії. |
15 |
Способи отримання результату |
Недоотриману пенсію можна отримати через уповноважений банк. |