Звіт про звернення громадян за 3 місяці 2024 року
Пенсійним фондом України (далі – Фонд) та його територіальними органами забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, через вебпортал електронних послуг Фонду, державну установу “Урядовий контактний центр”.
Зареєстровано у січні – березні 2024 року 186 575 звернень громадян, що на 3,1 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2023 року (192 512 звернень), в тому числі:
- в апараті Фонду – 18 103 звернення (на 12,4 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2023 року);
- у підвідомчих органах – 168 472 звернення (на 4,6 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2023 року).
Переважно звернення стосувалися правильності застосування чинного законодавства при призначенні та перерахунку пенсій, надбавок, підвищень та доплат відповідно до законів України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, “Про державну службу”, “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” та окремих постанов Кабінету Міністрів України. Таких звернень надійшло 56 590 (30,3 відсотка загальної кількості).
Крім того, заявники порушували питання:
- виконання рішень судів – 15 911 звернень (8,5 відсотка);
- витребування довідок та інших матеріалів – 14 265 звернень (7,6 відсотка);
- роз’яснення пенсійного законодавства – 11 295 звернень (6,1 відсотка);
- визначення права на призначення житлової субсидії – 9 372 звернення (5 відсотків);
- підвищення розміру пенсії – 8 945 звернень (4,8 відсотка);
- індексації пенсій – 7 528 звернень (4 відсотка);
- перерахунку житлових субсидій – 6 860 звернень (3,7 відсотка);
- виплати житлових субсидій або пільг, в т. ч. причин припинення виплати, – 6 786 звернень (3,6 відсотка);
- визначення права на призначення пенсії – 4 906 звернень (2,6 відсотка);
- щодо взяття на облік пенсійних справ / поновлення або продовження виплати пенсії – 4 448 звернень (2,4 відсотка);
- використання електронних ресурсів – 3 028 звернень (1,6 відсотка);
- виплати пенсії через установи банків – 3 009 звернень (1,6 відсотка);
- щодо проведення пенсійних виплат на виконання рішень судів – 2 951 звернення (1,6 відсотка);
- щодо перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів – 2 934 звернення (1,6 відсотка);
- визначення права на отримання пільги – 2 766 звернень (1,5 відсотка);
- перерахунку нарахованої суми пільги – 2 250 звернень (1,2 відсотка);
- виплати пенсій, в т. ч. виплати за минулі періоди, – 1 852 звернення (1 відсоток);
- щодо причин припинення виплати пенсії – 1 459 звернень (0,8 відсотка);
- щодо електронної трудової книжки – 1 396 звернень (0,7 відсотка);
- відображення страхових внесків у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування – 942 звернення (0,5 відсотка);
- виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера – 780 звернень (0,4 відсотка);
- видачі пенсійного посвідчення – 773 звернення (0,4 відсотка);
- щодо страхових виплат – 688 звернень (0,4 відсотка);
- відкликання заяв – 517 звернень (0,3 відсотка);
- внесення змін про застраховану особу до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування – 511 звернень (0,3 відсотка);
- виплати пенсії через поштові відділення – 466 звернень (0,3 відсотка);
- визначення права на отримання грошової допомоги у розмірі десяти пенсій – 458 звернень (0,2 відсотка);
- правомірності утримання з пенсій – 427 звернень (0,2 відсотка);
- сплати єдиного внеску – 420 звернень (0,2 відсотка);
- виплати допомоги на поховання – 315 звернень (0,2 відсотка);
- щодо висловлення вдячності посадовим особам – 280 звернень (0,2 відсотка);
- щодо електронних листків непрацездатності – 262 звернення (0,1 відсотка);
- перевірки достовірності довідок, поданих для призначення чи перерахунку пенсії, – 258 звернень (0,1 відсотка);
- виплати допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності – 228 звернень (0,1 відсотка);
- перевірки пенсій громадянам, які переїхали на постійне місце проживання за кордон, – 208 звернень (0,1 відсотка);
- роз’яснення з питань соціального страхування – 137 звернень (0,1 відсотка);
- виплати допомоги по вагітності та пологах – 123 звернення (0,1 відсотка);
- отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 108 звернень (0,1 відсотка);
- з інших питань – 10 123 звернення (5,4 відсотка).
Протягом січня – березня 2024 року до органів Фонду надійшло 1 573 повторних звернення (0,8 відсотка загальної кількості звернень).
У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду прийнято 6 076 відвідувачів (3,3 відсотка загальної кількості звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Прийнято на виїзних прийомах 2 146 громадян (1,2 відсотка загальної кількості звернень).
Протягом січня – березня 2024 року до органів Фонду через державну установу “Урядовий контактний центр” надійшло 15 373 звернення (8,2 відсотка загальної кількості звернень).
Кількість електронних звернень у звітному періоді становить 82 460 (44,2 відсотка загальної кількості звернень), які надсилаються на адреси електронної пошти органів Фонду – 36 736 та через вебпортал електронних послуг Фонду – 45 724.
Протягом січня – березня 2024 року до органів Фонду звернулось 13 538 осіб з інвалідністю (7,3 відсотка загальної кількості звернень громадян), з них 3 359 осіб з інвалідністю внаслідок війни, 122 особи з інвалідністю з дитинства, 10 057 осіб з інвалідністю внаслідок інших причин; 5 663 (3 відсотка) ветерани військової служби, 192 (0,1 відсотка) ветерана праці, 1 012 (0,5 відсотка) учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, 4 680 (2,5 відсотка) учасників війни та бойових дій, 5 642 (3 відсотки) особи, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи.
В органах Фонду продовжують роботу постійно діючі “гарячі” телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 678 042 громадянина отримали консультаційну підтримку, в тому числі:
- через Контакт-центр Пенсійного фонду України – 237 176 громадян;
- через “гарячі” телефонні лінії в підвідомчих органах – 440 866 громадян.