Звіт про звернення громадян за 6 місяців 2024 року
Пенсійним фондом України (далі – Фонд) та його територіальними органами забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, через вебпортал електронних послуг Фонду, державну установу “Урядовий контактний центр”.
Зареєстровано у січні – червні 2024 року 346 140 звернень громадян, що на 10,2 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2023 року (385 409 звернень), в тому числі:
– в апараті Фонду – 36 311 звернення (на 24 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2023 року);
– у підвідомчих органах – 309 829 звернень (на 13 відсотків менше порівняно з аналогічним періодом 2023 року).
Переважно звернення стосувалися правильності застосування чинного законодавства при призначенні та перерахунку пенсій, надбавок, підвищень та доплат відповідно до законів України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, “Про державну службу”, “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” та окремих постанов Кабінету Міністрів України. Таких звернень надійшло 105 208 (30,4 відсотка загальної кількості).
Крім того, заявники порушували питання:
- виконання рішень судів – 30 152 звернення (8,7 відсотка);
- витребування довідок та інших матеріалів – 25 785 звернень (7,4 відсотка);
- роз’яснення пенсійного законодавства – 22 839 звернень (6,6 відсотка);
- підвищення розміру пенсії – 16 158 звернень (4,7 відсотка);
- щодо взяття на облік пенсійних справ / поновлення або продовження виплати пенсії – 13 707 звернень (4 відсотка);
- визначення права на призначення житлової субсидії – 13 444 звернення (3,9 відсотка);
- індексації пенсій – 13 308 звернень (3,8 відсотка);
- виплати житлових субсидій або пільг, в т. ч. причин припинення виплат, – 10 184 звернення (2,9 відсотка);
- перерахунку житлових субсидій – 10 129 звернень (2,9 відсотка);
- визначення права на призначення пенсії – 9 977 звернень (2,9 відсотка);
- виплати пенсії через установи банків – 5 971 звернення (1,7 відсотка);
- щодо перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів – 5 277 звернень (1,5 відсотка);
- щодо проведення пенсійних виплат на виконання рішень судів – 5 183 звернення (1,5 відсотка);
- виплати пенсій, в т. ч. виплати за минулі періоди, – 4 848 звернень (1,4 відсотка);
- використання електронних ресурсів – 4 698 звернень (1,3 відсотка);
- визначення права на отримання пільги – 4 406 звернень (1,3 відсотка);
- щодо причин припинення виплати пенсії – 3 751 звернення (1,1 відсотка);
- перерахунку нарахованої суми пільги – 3 663 звернення (1,1 відсотка);
- щодо електронної трудової книжки – 2 437 звернень (0,7 відсотка);
- відображення страхових внесків у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування – 1 668 звернень (0,5 відсотка);
- виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера – 1 537 звернень (0,4 відсотка);
- видачі пенсійного посвідчення – 1 442 звернення (0,4 відсотка);
- щодо страхових виплат – 1 436 звернень (0,4 відсотка);
- виплати пенсії через поштові відділення – 936 звернень (0,3 відсотка);
- визначення права на отримання грошової допомоги у розмірі десяти пенсій – 929 звернень (0,3 відсотка);
- внесення змін про застраховану особу до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування – 923 звернення (0,3 відсотка);
- правомірності утримання з пенсій – 850 звернень (0,2 відсотка);
- відкликання заяв – 837 звернень (0,2 відсотка);
- сплати єдиного внеску – 700 звернень (0,2 відсотка);
- щодо висловлення вдячності посадовим особам – 628 звернень (0,2 відсотка);
- перевірки достовірності довідок, поданих для призначення чи перерахунку пенсії, – 595 звернень (0,2 відсотка);
- виплати допомоги на поховання – 555 звернень (0,2 відсотка);
- перевірки пенсій громадянам, які переїхали на постійне місце проживання за кордон, – 516 звернень (0,1 відсотка);
- щодо електронних листків непрацездатності – 485 звернень (0,1 відсотка);
- виплати допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності – 424 звернення (0,1 відсотка);
- роз’яснення з питань соціального страхування – 250 звернень (0,1 відсотка);
- отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 213 звернень (0,1 відсотка);
- виплати допомоги по вагітності та пологах – 211 звернень (0,1 відсотка);
- з інших питань – 19 880 звернень (5,8 відсотка).
Протягом січня – червня 2024 року до органів Фонду надійшло 2 941 повторне звернення (0,8 відсотка загальної кількості звернень).
У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду зареєстровано 11 043 звернення (3,2 відсотка загальної кількості звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Зареєстровано на виїзних прийомах 4 347 звернень (1,3 відсотка загальної кількості звернень).
Протягом січня – червня 2024 року до органів Фонду через державну установу “Урядовий контактний центр” надійшло 24 971 звернення (7,2 відсотка загальної кількості звернень).
Кількість електронних звернень у звітному періоді становить 155 946 (45,1 відсотка загальної кількості звернень), які надійшли на адреси електронної пошти органів Фонду – 68 884 та через вебпортал електронних послуг Фонду – 87 062.
Протягом січня – червня 2024 року до органів Фонду надійшло 25 719 звернень від осіб з інвалідністю (7,4 відсотка загальної кількості звернень), з них: 6 344 – від осіб з інвалідністю внаслідок війни, 228 – від осіб з інвалідністю з дитинства, 19 147 – від осіб з інвалідністю внаслідок інших причин; 10 473 звернення (3 відсотка) від ветеранів військової служби, 410 звернень (0,1 відсотка) від ветеранів праці, 2 149 звернень (0,6 відсотка) від учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, 8 530 звернень (2,5 відсотка) від учасників війни та бойових дій, 10 554 звернення (3 відсотки) від осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи.
В органах Фонду продовжують роботу постійно діючі “гарячі” телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 1 292 624 громадянина отримали консультаційну підтримку, в тому числі:
– через Контакт-центр Пенсійного фонду України – 460 091 громадянин;
– через “гарячі” телефонні лінії в підвідомчих органах – 832 533 громадянина.