Звіт про звернення громадян за 2022 рік
Звіт про звернення громадян за 2022 рік
Пенсійним фондом України (далі – Фонд) та його територіальними органами забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, через вебпортал електронних послуг Фонду, державну установу “Урядовий контактний центр”.
Зареєстровано у січні – грудні 2022 року 453 329 звернень громадян, в тому числі:
– в апараті Фонду – 38 000 звернень;
– у підвідомчих органах – 415 359 звернень.
Переважно звернення стосувалися правильності застосування чинного законодавства при призначенні і виплаті пенсій, надбавок, підвищень та доплат відповідно до законів України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, “Про державну службу”, “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” та окремих постанов Кабінету Міністрів України. Таких звернень надійшло 153 615, що становить 33,9 відсотка загальної кількості.
Крім того, заявники порушували питання:
виконання рішень судів – 71 222 звернення (15,7 відсотка);
роз’яснення пенсійного законодавства – 56 604 звернення (12,5 відсотка);
витребування довідок та інших матеріалів – 28 884 звернення (6,4 відсотка);
підвищення розміру пенсії – 20 170 звернень (4,4 відсотка);
визначення права на призначення пенсії – 16 385 звернень (3,6 відсотка);
виплати пенсій, в т. ч. виплати за минулі періоди, – 11 688 звернень
(2,6 відсотка);
виплати пенсії через установи банків – 11 221 звернення (2,5 відсотка);
використання електронних ресурсів – 8 641 звернення (1,9 відсотка);
видачі пенсійного посвідчення – 5 140 звернень (1,1 відсотка);
щодо перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів –
3 598 звернень (0,8 відсотка);
щодо причин припинення виплати пенсії – 3 242 звернення (0,7 відсотка);
індексації пенсій – 3 161 звернення (0,7 відсотка);
відображення страхових внесків у Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України – 2 738 звернень (0,6 відсотка);
виплати допомоги на поховання – 2 534 звернення (0,6 відсотка);
виплати пенсії через поштові відділення – 2 361 звернення (0,5 відсотка);
правомірності утримання з пенсій – 1 848 звернень (0,4 відсотка);
виплати житлових субсидій або пільг, в т. ч. причин припинення
виплати, – 1 089 звернень (0,2 відсотка);
сплати єдиного внеску – 1 053 звернення (0,2 відсотка);
визначення права на отримання грошової допомоги у розмірі
десяти пенсій – 1 028 звернень (0,2 відсотка);
визначення права на отримання пільги – 916 звернень (0,2 відсотка);
отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 810 звернень
(0,2 відсотка);
відкликання заяв –741 звернення (0,2 відсотка);
щодо висловлення вдячності посадовим особам – 716 звернень
(0,2 відсотка);
щодо проведення пенсійних виплат на виконання рішень судів –
681 звернення (0,2 відсотка);
визначення права на призначення житлової субсидії – 594 звернення (0,1 відсотка);
щодо взяття на облік пенсійних справ / поновлення або продовження виплати пенсії – 368 звернень (0,1 відсотка);
перевірки пенсій громадянам, які переїхали на постійне місце проживання за кордон, – 263 звернення (0,1 відсотка);
перерахунку житлових субсидій – 233 звернення (0,1 відсотка);
з інших питань – 41 576 звернень (9,2 відсотка).
Протягом січня – грудня 2022 року до органів Фонду надійшло
6 023 повторних звернення (1,3 відсотка загальної кількості звернень).
У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду прийнято
30 155 відвідувачів (6,7 відсотка загальної кількості звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Прийнято на виїзних прийомах 6 590 громадян (1,5 відсотка загальної кількості звернень).
Протягом січня – грудня 2022 року до органів Фонду через державну установу “Урядовий контактний центр” надійшло 23 272 звернення (5,1 відсотка загальної кількості звернень).
Кількість електронних звернень у звітному періоді становить 33,4 відсотка, які надсилаються на адреси електронної пошти органів Фонду – 56 169 та через вебпортал електронних послуг Фонду – 95 218.
В органах Фонду продовжують роботу постійно діючі “гарячі” телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 1 783 657 громадян отримали консультаційну підтримку, в тому числі:
– через Контакт-центр Пенсійного фонду України – 406 184 громадянина;
– через “гарячі” телефонні лінії в підвідомчих органах –
1 377 473 громадянина.