Звіт про звернення громадян за 9 місяців 2024 року
Пенсійним фондом України (далі – Фонд) та його територіальними органами забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, через вебпортал електронних послуг Фонду, державну установу “Урядовий контактний центр”.
Зареєстровано у січні – вересні 2024 року 504 856 звернень громадян, що на 11,7 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2023 року
(571 840 звернень), в тому числі:
– в апараті Фонду – 53 166 звернень (на 26,3 відсотка більше порівняно з аналогічним періодом 2023 року);
– у підвідомчих органах – 451 690 звернень (на 14,7 відсотка менше порівняно з аналогічним періодом 2023 року).
Переважно звернення стосувалися правильності застосування чинного законодавства при призначенні та перерахунку пенсій, надбавок, підвищень та доплат відповідно до законів України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, “Про державну службу”, “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”, “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” та окремих постанов Кабінету Міністрів України. Таких звернень надійшло 154 377 (30,6 відсотка загальної кількості).
Крім того, заявники порушували питання:
- виконання рішень судів – 43 660 звернень (8,6 відсотка);
- витребування довідок та інших матеріалів – 37 915 звернень (7,5 відсотка);
- роз’яснення пенсійного законодавства – 35 264 звернення (7 відсотків);
- щодо взяття на облік пенсійних справ / поновлення або продовження виплати пенсії – 22 445 звернень (4,4 відсотка);
- підвищення розміру пенсії – 20 838 звернень (4,1 відсотка);
- визначення права на призначення житлової субсидії – 17 875 звернень (3,5 відсотка);
- індексації пенсій – 16 378 звернень (3,2 відсотка);
- визначення права на призначення пенсії – 14 619 звернень (2,9 відсотка);
- перерахунку житлових субсидій – 13 647 звернень (2,7 відсотка);
- виплати житлових субсидій або пільг, в т. ч. причин припинення виплат, – 13 469 звернень (2,7 відсотка);
- виплати пенсії через установи банків – 9 441 звернення (1,9 відсотка);
- виплати пенсій, в т. ч. виплати за минулі періоди, – 7 987 звернень (1,6 відсотка);
- щодо перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів – 7 220 звернень (1,4 відсотка);
- щодо проведення пенсійних виплат на виконання рішень судів – 7 107 звернень (1,4 відсотка);
- використання електронних ресурсів – 6 269 звернень (1,2 відсотка);
- визначення права на отримання пільги – 6 118 звернень (1,2 відсотка);
- щодо причин припинення виплати пенсії – 5 747 звернень (1,1 відсотка);
- перерахунку нарахованої суми пільги – 5 491 звернення (1,1 відсотка);
- щодо електронної трудової книжки – 3 451 звернення (0,7 відсотка);
- виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера – 2 311 звернень (0,5 відсотка);
- відображення страхових внесків у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування – 2 208 звернень (0,4 відсотка);
- видачі пенсійного посвідчення – 2 119 звернень (0,4 відсотка);
- щодо страхових виплат – 2 077 звернень (0,4 відсотка);
- внесення змін про застраховану особу до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування – 1 487 звернень (0,3 відсотка);
- виплати пенсії через поштові відділення – 1 475 звернень (0,3 відсотка);
- визначення права на отримання грошової допомоги у розмірі десяти пенсій – 1 401 звернення (0,3 відсотка);
- правомірності утримання з пенсій – 1 244 звернення (0,3 відсотка);
- щодо висловлення вдячності посадовим особам – 1 148 звернень (0,2 відсотка);
- відкликання заяв – 1 130 звернень (0,2 відсотка);
- сплати єдиного внеску – 937 звернень (0,2 відсотка);
- перевірки достовірності довідок, поданих для призначення чи перерахунку пенсії, – 833 звернення (0,2 відсотка);
- виплати допомоги на поховання – 820 звернень (0,2 відсотка);
- перевірки пенсій громадянам, які переїхали на постійне місце проживання за кордон, – 772 звернення (0,2 відсотка);
- щодо електронних листків непрацездатності – 701 звернення (0,1 відсотка);
- виплати допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності – 637 звернень (0,1 відсотка);
- роз’яснення з питань соціального страхування – 341 звернення (0,1 відсотка);
- виплати допомоги по вагітності та пологах – 331 звернення (0,1 відсотка);
- отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 291 звернення (0,1 відсотка);
- з інших питань – 33 275 звернень (6,6 відсотка).
Протягом січня – вересня 2024 року до органів Фонду надійшло 4 477 повторних звернень (0,9 відсотка загальної кількості звернень).
У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду зареєстровано 18 546 звернень (3,7 відсотка загальної кількості звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Зареєстровано на виїзних прийомах 6 585 звернень (1,3 відсотка загальної кількості звернень).
Протягом січня – вересня 2024 року до органів Фонду через державну установу “Урядовий контактний центр” надійшло 32 347 звернень (6,4 відсотка загальної кількості звернень).
Кількість електронних звернень у звітному періоді становить 229 537 (45,5 відсотка загальної кількості звернень), які надійшли на адреси електронної пошти органів Фонду – 102 515 та через вебпортал електронних послуг Фонду – 127 022.
Протягом січня – вересня 2024 року до органів Фонду надійшло 37 661 звернення від осіб з інвалідністю (7,5 відсотка загальної кількості звернень), з них: 9 398 – від осіб з інвалідністю внаслідок війни, 343 – від осіб з інвалідністю з дитинства, 27 920 – від осіб з інвалідністю внаслідок інших причин; 14 526 звернень (2,9 відсотка) від ветеранів військової служби, 581 звернення (0,1 відсотка) від ветеранів праці, 3 256 звернень (0,6 відсотка) від учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, 13 706 звернень (2,7 відсотка) від учасників війни та бойових дій, 20 660 звернень (4,1 відсотка) від осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи.
В органах Фонду продовжують роботу постійно діючі “гарячі” телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 1 900 253 громадянина отримали консультаційну підтримку, в тому числі:
– через Контакт-центр Пенсійного фонду України – 678 972 громадянина;
– через “гарячі” телефонні лінії в підвідомчих органах – 1 221 281 громадянин.