Звіт про звернення громадян за 2024 рік
Пенсійним фондом України (далі – Фонд) та його територіальними органами забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються різними засобами зв’язку: поштою, на електронну адресу, за допомогою вебпорталу електронних послуг Фонду (далі – вебпортал Фонду), через державну установу “Урядовий контактний центр” та на особистих прийомах, у тому числі виїзних.
У 2024 році зареєстровано 601,3 тис. звернень громадян, зокрема:
- в апараті Фонду – 68,9 тис. звернень;
- у підвідомчих органах – 532,5 тис. звернень.
У зверненнях до органів Фонду громадяни порушували питання: перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій –
181 тис. звернень (30,1 відсотка загальної кількості звернень);
виконання рішень судів – 52 тис. звернень (8,7 відсотка);
витребування довідок та інших матеріалів – 45,3 тис. звернень (7,5 відсотка);
роз’яснення пенсійного законодавства – 42,3 тис. звернень (7 відсотків);
щодо взяття на облік пенсійних справ / поновлення або продовження виплати пенсії – 28,4 тис. звернень (4,7 відсотки);
підвищення розміру пенсії – 24 тис. звернень (4 відсотка);
визначення права на призначення житлової субсидії – 21,6 тис. звернень (3,6 відсотка);
визначення права на призначення пенсії – 18,5 тис. звернень (3 відсотка);
індексації пенсій – 17,5 тис. звернень (2,9 відсотка);
своєчасності виплати житлових субсидій або пільг, в т. ч. причин припинення виплат, – 16,5 тис. звернень (2,7 відсотка);
щодо перерахунку житлових субсидій – 15,8 тис. звернень (2,6 відсотка);
виплати пенсії через установи банків – 12,1 тис. звернень (2 відсотка);
своєчасності виплати пенсій, в т. ч. виплати за минулі періоди, – 10,4 тис. звернень (1,7 відсотка);
щодо проведення пенсійних виплат на виконання рішень судів – 8,6 тис. звернень (1,4 відсотка);
щодо перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів – 8,2 тис. звернень (1,3 відсотка);
використання електронних ресурсів – 8 тис. звернень (1,3 відсотка);
визначення права на отримання пільги – 7,5 тис. звернень (1,2 відсотка);
правомірність припинення виплати пенсії – 6,9 тис. звернень (1,1 відсотка);
щодо перерахунку нарахованої суми пільги – 6,5 тис. звернень (1 відсоток);
щодо електронної трудової книжки – 4,1 тис. звернень (0,7 відсотка);
виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера – 2,9 тис. звернень (0,5 відсотка);
видачі пенсійного посвідчення – 2,8 тис. звернень (0,5 відсотка);
відображення страхових внесків у Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України – 2,7 тис. звернень (0,5 відсотка);
щодо страхових виплат – 2,6 тис. звернень (0,4 відсотка);
виплати пенсії через поштові відділення – 2,3 тис. звернень (0,4 відсотка);
внесення змін про застраховану особу до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України – 1,9 тис. звернень (0,3 відсотка);
визначення права на отримання грошової допомоги у розмірі десяти пенсій – 1,7 тис. звернень (0,3 відсотка);
правомірності утримання з пенсій – 1,5 тис. звернень (0,2 відсотка);
відкликання заяв – 1,4 тис. звернень (0,2 відсотка);
щодо висловлення вдячності посадовим особам – 1,3 тис. звернень (0,2 відсотка);
сплати єдиного внеску – 1,1 тис. звернень (0,2 відсотка);
перевірки достовірності довідок, поданих для призначення чи перерахунку пенсії, – 1 тис. звернень (0,2 відсотка);
виплати допомоги на поховання – 1 тис. звернень (0,2 відсотка);
перевірки пенсій громадянам, які переїхали на постійне місце проживання за кордон, – 0,9 тис. звернень (0,1 відсотка);
щодо електронних листків непрацездатності – 0,8 тис. звернень (0,1 відсотка);
виплати допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності – 0,8 тис. звернень (0,1 відсотка);
роз’яснення з питань соціального страхування – 0,4 тис. звернень (0,1 відсотка);
виплати допомоги по вагітності та пологах – 0,4 тис. звернень (0,1 відсотка);
отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 0,3 тис. звернень (0,1 відсотка) тощо.
з інших питань – 37 740 звернень (6,3 відсотка).
У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду зареєстровано
19 247 звернень (3,2 відсотка загальної кількості звернень). Крім того здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Зареєстровано на виїзних прийомах 6 888 звернень (1,2 відсотка загальної кількості звернень).
Протягом 2024 року до органів Фонду через державну установу “Урядовий контактний центр” надійшло 38 060 звернень (6,3 відсотка загальної кількості звернень).
Кількість електронних звернень у звітному періоді становить 282 193
(45,5 відсотка загальної кількості звернень), які надійшли на адреси електронної пошти органів Фонду – 125 075 та через вебпортал електронних послуг Фонду – 157 118.
Протягом 2024 року до органів Фонду надійшло 45 498 звернення від осіб з інвалідністю (7,6 відсотка загальної кількості звернень), з них: 11 562 – від осіб з інвалідністю внаслідок війни, 430 – від осіб з інвалідністю з дитинства, 33 505 – від осіб з інвалідністю внаслідок інших причин;
15 179 звернень (2,5 відсотка) від ветеранів військової служби;
766 звернення (0,1 відсотка) від ветеранів праці;
3 616 звернень (0,6 відсотка) від учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС;
16 297 звернень (2,7 відсотка) від учасників війни та бойових дій;
23 126 звернень (3,9 відсотка) від осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи.
В органах Фонду продовжують роботу постійно діючі “гарячі” телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 2 163 614 громадянина отримали консультаційну підтримку.