Звіт про звернення громадян за I квартал 2025 року
Пенсійним фондом України (далі – Фонд) та його територіальними органами забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються різними засобами зв’язку: поштою, на електронну адресу, за допомогою вебпорталу електронних послуг Фонду (далі – вебпортал Фонду), через державну установу “Урядовий контактний центр” та на особистих прийомах, у тому числі виїзних.
За I квартал 2025 року зареєстровано 82,0 тис. звернень громадян, зокрема:
- в апараті Фонду – 16,2 тис. звернень;
- у підвідомчих органах – 65,8 тис. звернень.
У зверненнях до органів Фонду громадяни порушували питання:
- перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 26,8 тис. звернень (32,6 відсотка загальної кількості звернень);
- виконання рішень судів – 6,0 тис. звернень (7,3 відсотка);
- витребування довідок та інших матеріалів – 6,6 тис. звернень (8,0 відсотків);
- роз’яснення пенсійного законодавства – 6,4 тис. звернень (7,8 відсотка);
- щодо взяття на облік пенсійних справ / поновлення або продовження виплати пенсії – 3,4 тис. звернень (4,1 відсотки);
- підвищення розміру пенсії – 3,2 тис. звернень (3,9 відсотка);
- визначення права на призначення житлової субсидії – 2,6 тис. звернень (3,2 відсотка);
- визначення права на призначення пенсії – 3,3 тис. звернень (4 відсотка);
- індексації пенсій – 3,7 тис. звернень (4,5 відсотка);
- своєчасності виплати житлових субсидій або пільг, в т. ч. причин припинення виплат, – 1,6 тис. звернень (1,9 відсотка);
- щодо перерахунку житлових субсидій – 1,4 тис. звернень (1,7 відсотка);
- виплати пенсії через установи банків – 1,6 тис. звернень (1,9 відсотка);
- своєчасності виплати пенсій, в т. ч. виплати за минулі періоди, – 1,1 тис. звернень (1,3 відсотка);
- щодо проведення пенсійних виплат на виконання рішень судів – 1,2 тис. звернень (1,5 відсотка);
- щодо перевірки пенсійних виплат на виконання рішень судів – 0,7 тис. звернень (0,8 відсотка);
- використання електронних ресурсів – 1,0 тис. звернень (1,3 відсотка);
- визначення права на отримання пільги – 1,3 тис. звернень (1,6 відсотка);
- правомірність припинення виплати пенсії – 1,0 тис. звернень (1,3 відсотка);
- щодо перерахунку нарахованої суми пільги – 0,8 тис. звернень (1 відсоток);
- щодо електронної трудової книжки – 0,5 тис. звернень (0,6 відсотка);
- виплати недоотриманої пенсії за померлого пенсіонера – 0,4 тис. звернень (0,5 відсотка);
- видачі пенсійного посвідчення – 0,5 тис. звернень (0,5 відсотка);
- відображення страхових внесків у Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України – 0,5 тис. звернень (0,6 відсотка);
- щодо страхових виплат – 0,2 тис. звернень (0,2 відсотка);
- виплати пенсії через поштові відділення – 0,4 тис. звернень (0,5 відсотка);
- внесення змін про застраховану особу до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування Пенсійного фонду України – 0,4 тис. звернень (0,4 відсотка);
- визначення права на отримання грошової допомоги у розмірі десяти пенсій – 0,2 тис. звернень (0,2 відсотка);
- правомірності утримання з пенсій –0,3 тис. звернень (0,4 відсотка);
- відкликання заяв – 0,2 тис. звернень (0,2 відсотка);
- щодо висловлення вдячності посадовим особам – 0,1 тис. звернень (0,1 відсотка);
- сплати єдиного внеску – 0,1 тис. звернень (0,1 відсотка);
- перевірки достовірності довідок, поданих для призначення чи перерахунку пенсії, – 0,1 тис. звернень (0,1 відсотка);
- виплати допомоги на поховання – 0,2 тис. звернень (0,2 відсотка);
- перевірки пенсій громадянам, які переїхали на постійне місце проживання за кордон, – 0,1 тис. звернень (0,1 відсотка);
- щодо електронних листків непрацездатності – 0,1 тис. звернень (0,1 відсотка);
- виплати допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності – 0,1 тис. звернень (0,1 відсотка);
- роз’яснення з питань соціального страхування – 0,1 тис. звернень (0,1 відсотка);
- виплати допомоги по вагітності та пологах – 0,1 тис. звернень (0,1 відсотка);
- отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 0,1 тис. звернень (0,1 відсотка) тощо.
- з інших питань – 3 951 звернень (4,8 відсотка).
У звітному періоді на особистих прийомах органами Фонду зареєстровано 877 звернень (1,1 відсотка загальної кількості звернень).
Крім того, здійснюються виїзні прийоми громадян на підприємствах, в установах, організаціях та за місцем проживання пенсіонерів. Зареєстровано на виїзних прийомах 74 звернення (0,1 відсотка загальної кількості звернень).
Протягом I квартал 2025 року до органів Фонду через державну установу “Урядовий контактний центр” надійшло 5 318 звернень (6,3 відсотка загальної кількості звернень).
Кількість електронних звернень у звітному періоді становить 43 987 (53,6 відсотка загальної кількості звернень), які надійшли на адреси електронної пошти органів Фонду – 20 083 та через вебпортал електронних послуг Фонду – 23 904.
Протягом I кварталу 2025 року до органів Фонду надійшло 7 154 звернення від осіб з інвалідністю (8,7 відсотка загальної кількості звернень), з них:
- 2 393 – від осіб з інвалідністю внаслідок війни, 65 – від осіб з інвалідністю з дитинства, 4 696 – від осіб з інвалідністю внаслідок інших причин;
- 1 445 звернень (1,8 відсотка) від ветеранів військової служби;
- 206 звернення (0,3 відсотка) від ветеранів праці;
- 565 звернень (0,7 відсотка) від учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС;
- 2 443 звернень (3,0 відсотка) від учасників війни та бойових дій;
- 2 601 звернень (3,2 відсотка) від осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи.
В органах Фонду продовжують роботу постійно діючі “гарячі” телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 268 077 громадян отримали консультаційну підтримку.