Типова інформаційна картка адміністративної послуги з надання державної допомоги при народженні дитини
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Пенсійного фонду України
від 10.07.2025 № 119
ТИПОВА ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА
адміністративної послуги з надання державної допомоги при народженні дитини
______________________________________________________________
(найменування суб’єкта надання адміністративної послуги / центру надання адміністративних послуг)
Інформація про суб’єкта надання послуги |
||
1 |
Місцезнаходження |
Зазначається місцезнаходження суб’єкта надання адміністративної послуги / центру надання адміністративних послуг. |
2 |
Інформація щодо режиму роботи |
Зазначається режим роботи суб’єкта надання адміністративної послуги / центру надання адміністративних послуг. |
3 |
Телефон, адреса електронної пошти, вебсайт |
Зазначається телефон / адреса електронної пошти та інформаційної сторінки вебпорталу / сайту суб’єкта надання адміністративної послуги / центру надання адміністративних послуг. |
Нормативні акти, якими регламентується надання послуги |
||
4 |
Закони України |
Закон України “Про державну допомогу сім’ям з дітьми”; Закон України “Про адміністративні послуги”. |
5 |
Акти Кабінету Міністрів України |
Постанова Кабінету Міністрів України |
6 |
Акти центральних органів виконавчої влади |
Постанова правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1 “Про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України”, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436. |
Умови отримання послуги |
||
7 |
Особи, які мають право на отримання послуги |
Один з батьків дитини (опікун), який постійно проживає разом з дитиною. |
8 |
Підстава для отримання послуги |
Звернення до суб’єкта надання адміністративної послуги / виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі утворення) ради / центрів надання адміністративних послуг. |
9 |
Перелік необхідних документів |
Заявник, особа якого посвідчується паспортом громадянина України або іншим документом, що посвідчує особу (паспортний документ іноземця / посвідка на постійне проживання / посвідчення біженця / посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту), пред’являє документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків із зазначеного Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України або свідоцтва про народження (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті); заява за формою, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України від 09 січня 2023 року № 3 “Про затвердження форми Заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги та компенсацій”, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 січня 2023 року за № 145/39201; копія свідоцтва про народження дитини (з пред’явленням оригіналу); копії виданих компетентними органами країни перебування і легалізовані в установленому порядку документи, що засвідчують народження дитини за кордоном, з перекладом на українську мову (для призначення допомоги одному із батьків (опікуну), який тимчасово перебуває за межами України (крім осіб, які перебувають на території держави, визнаної згідно із законом державою-окупантом та/або державою-агресором щодо України)); копія рішення про встановлення опіки (опікунам); копія свідоцтва про смерть (в разі смерті дитини). За наявності письмової заяви особи, яка претендує на призначення допомоги, але за станом здоров’я або з інших поважних причин (догляд за особою з інвалідністю I групи, дитиною з інвалідністю віком до 18 років тощо) не може особисто зібрати необхідні документи, збір зазначених документів покладається на органи, що призначають допомогу. |
10 |
Спосіб подання документів |
У паперовій формі при особистому зверненні до сервісних центрів головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та м. Києві, виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі утворення) ради, центрів надання адміністративних послуг; засобами поштового зв’язку до Головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та м. Києві; в електронній формі через вебпортал електронних послуг, мобільний додаток Пенсійного фонду України або Єдиний державний вебпортал електронних послуг (Портал Дія) або засобами Соціального вебпорталу електронних послуг Мінсоцполітики з накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (за технічної можливості). |
11 |
Платність (безоплатність) надання |
Надається безоплатно. |
12 |
Строк надання послуги |
Заява про призначення допомоги розглядається не пізніше ніж протягом 10 днів після її надходження з усіма необхідними документами та/або відомостями. У разі подання заяви в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису про призначення допомоги при народженні дитини така допомога призначається не пізніше ніж наступного робочого дня після отримання заяви органом Пенсійного фонду України. |
13 |
Перелік підстав для відмови в наданні послуги |
Звернення за призначенням допомоги надійшло пізніше ніж через 12 календарних місяців з дня народження дитини; у разі народження мертвої дитини. |
14 |
Результат надання послуги |
Орган Пенсійного фонду України приймає рішення про призначення допомоги / відмову у наданні допомоги. У разі коли до заяви не додані всі необхідні документи та/або відомості, орган Пенсійного фонду України повідомляє заявника, які документи та/або відомості мають бути подані додатково. Якщо вони будуть подані не пізніше ніж протягом одного місяця з дня одержання зазначеного повідомлення, днем (місяцем) звернення за призначенням допомоги вважається день (місяць) прийняття або відправлення заяви. |
15 |
Способи отримання відповіді (результату) |
Орган Пенсійного фонду України повідомляє про прийняте рішення невідкладно, а за наявності обґрунтованих причин – не більш як через три робочі дні з дня прийняття відповідного рішення, шляхом надсилання повідомлення у паперовій або електронній формі (за наявності адреси електронної пошти). Якщо заява з необхідними документами та/або відомостями були подані через центр надання адміністративних послуг, орган Пенсійного фонду України інформує центр надання адміністративних послуг про прийняте рішення протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення. |