Пропустити навігацію

Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту
постанови Кабінету Міністрів України

“Про
затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь
ризику у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та
визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду
(контролю) органами Пенсійного фонду України

 

 

 

1. Обґрунтування необхідності
прийняття постанови

 

Проект Постанови розроблено
Пенсійним фондом України на виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів
України від 28.08.2013       № 752 «Про
затвердження методик розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику
від провадження господарської діяльності та визначається періодичність
проведення планових заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих
форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових)
заходів державного нагляду (контролю)» (далі – Постанова КМУ № 752) та у
зв’язку із прийняттям Закону України від 04.07.2013 № 406-
VII “Про внесення змін до
деяких законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної
реформи» (далі – Закон № 406-
VII), яким урегульовано питання щодо
передачі функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування від Пенсійного фонду України Міністерству
доходів і зборів України. З 11.08.2013 з дня набрання чинності Законом  № 406-
VII органи Пенсійного фонду
України не здійснюють перевірки платників єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування з питань нарахування та сплати єдиного внеску.

 

2. Мета прийняття постанови і шляхи
її досягнення

 

Основною метою проекту Постанови є затвердження критеріїв оцінки ступеня
ризику від здійснення господарської діяльності відповідно до Методики,
затвердженої
Постановою КМУ № 752, та повноважень органів Пенсійного фонду України, визначених
законодавством, в частині  здійснення
перевірок суб’єктів господарювання з питань нарахування та сплати страхових
внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, збору на
обов’язкове державне пенсійне страхування, достовірності, поданих
відомостей
про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному
страхуванню.

Проектом
Постанови визначено також
періодичність проведення перевірок в залежності від
ступеня ризику.

 

3. Стан нормативно-правової бази в сфері правового
регулювання

 

Перелік нормативно-правових актів
у даній сфері правового регулювання:

Закон України «Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»;

Закон України “Про збір та облік
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”;

Закон України
Про основні засади державного нагляду
(контролю) у сфері господарської діяльності
;

Закон України від 04.07.2013 №
406-
VII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у
зв’язку з проведенням адміністративної реформи»;

Постанова Кабінету
Міністрів України від 28.08.2013 № 752 «Про затвердження
методик розроблення критеріїв,
за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду
(контролю), а також уніфікованих
форм актів, що складаються за результатами проведення
планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю)»
.

 

4. Фінансово – економічне
обґрунтування

 

Прийняття проекту постанови не
потребує додаткових витрат з державного бюджету.

 

5.
Позиція заінтересованих органів

 

Позиція
заінтересованих органів виконавчої влади буде з’ясована під час погодження з
ними проекту постанови.

 

6.
Регіональний аспект

 

Проект
постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних
одиниць.

 

6¹.
Запобігання дискримінації

 

Постанова не містить положень дискримінаційного
характеру.

 

7.
Запобігання корупції

 

Проект
постанови не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення
корупційних правопорушень.

 

8.
Громадське обговорення

 

Проект акта офіційно оприлюднено
в мережі Інтернет на веб-сайті Пенсійного
фонду України www.pfu.gov.ua з метою отримання до
нього зауважень та пропозицій.

 

9. Позиція соціальних
партнерів

 

Позиція
буде з’ясована після погодження зазначеного проекту постанови із соціальними
партнерами.

 

 

10. Оцінка
регуляторного впливу

 

Прийняття
Постанови дасть можливість реалізувати положення Закону 
№ 406-VII.

Позитивним
фактором прийняття акта є здійснення перевірок лише тих платників, які
порушують законодавство у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного
страхування та вцілому зменшити кількість планових
перевірок платників.

За результатами
аналізу суб’єктів господарювання передбачається, що в разі прийняття
зазначеного проекту кількість платників, які відноситимуться до високого
ступеня ризику зменшиться в 2,5 рази і становитиме 1,2 відсотка від загальної
кількості платників. Зменшиться також частота проведення перевірок.

Негативні фактори прийняття акта
відсутні.

 

11. Прогноз результатів

 

Прийняття акту
дозволить забезпечити:


виконання органами Пенсійного фонду України функцій в частині здійснення
перевірок, передбачених чинним законодавством;

         
зменшити кількість та частоту
здійснення перевірок,

         
звуження кола суб’єктів господарювання
шляхом перегляду критеріїв, за якими суб’єкти господарювання відносяться до
високого та середнього степеня ризику.

 

 

В. о. Голови
правління                                                                 В. О. Кравчук

 

 

 

                     2013 р.

 

background Layer 1