Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ АКТА

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ АКТА

до
проекту постанови
правління Пенсійного фонду України

“Про внесення змін до Положення про реєстр застрахованих
осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального
страхування 

 

I. Визначення проблеми

 

Відповідно до статті 20 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” реєстр
застрахованих осіб – автоматизований банк відомостей, створений для ведення
єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному
соціальному страхуванню відповідно до закону.

Законом України “Про внесення
змін до деяких законодавчих актів України” від 
06.12.2016 № 1774-19 змінено редакцію
частини п’ятої
статті 17 розділу
V Закону
України від 08 липня 2010 року №
 2464-VI «Про збір та
облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Проект постанови правління
Пенсійного фонду України «Про затвердження Порядку надання інформації з реєстру
страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального
страхування» (далі – проект постанови) розроблено відповідно до частини п’ятої
статті 17 розділу
V Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування».

Проект постанови правління Пенсійного
фонду України “Про внесення змін до Положення про реєстр застрахованих осіб
Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального
страхування”  розроблено Пенсійним фондом
України  з метою удосконалення ведення
Реєстру застрахованих осіб, врегулювання питань обробки та захисту інформації в
ньому. Проектом Положення передбачається удосконалити організацію ведення
Реєстру застрахованих осіб, включаючи механізми формування відомостей, внесення
змін та уточненнь до них, відкриття електронних
персональних облікових карток, порядок зберігання,  надання та захисту інформації в ньому.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

v

 

Держава

 

v

Суб’єкти господарювання,

 

v

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

 

v

 

II. Цілі державного регулювання

 

Ціллю державного регулювання у проекті постанови
є приведення нормативно – правових актів Пенсійного фонду України у
відповідність до норм чинного законодавства та
удосконалення
процесів ведення Реєстру застрахованих осіб, включаючи механізми формування
відомостей, внесення змін та уточнень до них, відкриття електронних
персональних облікових карток, порядок зберігання,  надання та захисту інформації в ньому.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

1.    Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Прийняти запропонований проект постанови

Прийняття
постанови дозволить привести у відповідність нормативно-правові акти Пенсійного
фонду України у відповідність до нормативних актів, що мають вищу юридичну
силу удосконалити ведення Реєстру застрахованих осіб, врегулювати питання
обробки та захисту інформації в ньому.

Альтернатива 2

Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін

Не буде приведено нормативно-правові акти у
відповідність із чинним законодавством. Ведення Реєстру застрахованих осіб,
обробка та захист інформації в ньому залишаться на старому рівні.

 

2.    Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Прийняти запропонований проект постанови

Приведення
нормативно-правових актів у відповідність із законодавством України та удосконалення
ведення Реєстру застрахованих осіб, врегулювання питання обробки та захисту
інформації в ньому

Відсутні

Альтернатива 2

Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін

Відсутні

Відсутні

Оцінка впливу
на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Прийняти запропонований проект постанови

Виконання вимог чинного законодавства, удосконалення ведення Реєстру застрахованих осіб, розширення видів форм надання інформації з реєстру,
врегулювання питання обробки та захисту інформації в ньому

Відсутні

Альтернатива 2

Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін

Відсутні

Відсутні

 

Оцінка впливу
на сферу інтересів суб’єктів
господарювання.

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання,
одиниць

×

×

×

×

×

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

×

×

×

×

×

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Прийняти запропонований проект постанови

Виконання вимог чинного законодавства, удосконалення
ведення Реєстру застрахованих осіб, врегулювання
питання обробки та захисту інформації в ньому

Відсутні

Альтернатива 2

Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін

Відсутні

Відсутні

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

Прийняти запропонований проект постанови

0,00

Альтернатива 2

Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін

0,00

 

IV. Вибір найбільш
оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення
проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Прийняти запропонований проект постанови

4

Виконання вимог чинного законодавства

Альтернатива 2

Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін

1

Унеможливлює виконання вимог чинного законодавства

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обгрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Прийняти запропонований проект постанови

Виконання вимог чинного законодавства, удосконалення ведення
Реєстру застрахованих осіб, розширення видів форм
надання інформації з реєстру
, врегулювання питання обробки та захисту
інформації в ньому

0,00

Забезпечує виконання вимог чинного законодавства,
надання повної інформації з реєстру застрахованих осіб. Удосконалює ведення
Реєстру застрахованих осіб. Врегулювує питання
обробки та захисту інформації в ньому

Альтернатива 2

Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін

Відсутні

0,00

Унеможливлює виконання вимог чинного законодавства. Не забезпечує
надання розширеної інформації з реєстру.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної
альтернативи/причини відмови
від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію
запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Прийняти запропонований проект постанови

Виконання вимог чинного законодавства, удосконалення
ведення Реєстру застрахованих осіб, врегулювання питання обробки та захисту
інформації в ньому

 

Відсутні

Альтернатива 2

Залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін

 

Неможливо виконання вимог чинного законодавства

Відсутні

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

 

Положення визначає загальні
принципи формування, зберігання та використання інформації Реєстру застрахованих
осіб.

Новою редакцією Положення передбачено:

повідомлення застрахованої особи про дату відкриття та номер персональної
облікової картки;

внесення змін до даних умовно-постійної частини персональної облікової
картки відповідно;

надання інформація з Реєстру
застрахованих осіб за 13 видами форм, які забезпечують повне інформування
застрахованої особи щодо особистих відомостей в Реєстрі;

надання страхувальнику відомостей про страховий стаж застрахованих осіб
для призначення соціальних виплат.

передача інформації через зовнішніх користувачів
масових прикладних сервісів веб-порталу Пенсійного
фонду України, до яких можуть належати
банки,
національний оператор поштового зв’язку, страхувальники, інші підприємства,
установи та організації усіх форм власності (за згодою застрахованих осіб або у
випадках та у порядку, встановлених законодавством у сфері захисту персональних
даних) тощо,

 

VI. Оцінка виконання
вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи
виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи,
які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

Витрати на виконання вимог
регуляторного акта для органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування, фізичних та юридичних осіб відсутні.

 

VII. Обгрунтування запропонованого строку дії
регуляторного акта

 

Строк дії регуляторного
акта пропонується не обмежувати
у часі.

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано наступні
показники :

– додаткових надходжень до державного та місцевого бюджетів
запропонованим проектом акта не передбачається;

– розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання,
пов’язаними з виконанням вимог акта – не зміниться;

– рівень поінформованості з основних положень акта – середній, що
забезпечується офіційним оприлюдненням акта на офіційному веб
– сайті Пенсійного фонду України. 

 

 

 

 

 

 

IХ. Визначення заходів,
за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії
регуляторного акта

 

Для оцінки результативності дії регуляторного акта буде проводитись
базове, повторне та періодичне відстеження.

Базове, повторне та періодичне відстеження
результативності зазначеного регуляторного акта здійснюватиметься в межах
строків, установлених статтею 10 Закону України від 11.09.2003 р. №1160-IV “Про
засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (зі
змінами).

 

 

В.о. Голови
правління                                                                В.
Г. Машкін

 

background Layer 1