АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту постанови правління Пенсійного фонду України "Про внесення змін до деяких постанов правління Пенсійного фонду України"
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО
ВПЛИВУ
проекту
постанови правління Пенсійного фонду України
“Про
внесення змін до деяких постанов правління Пенсійного фонду
України”
1.
Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано
шляхом державного регулювання
Проект постанови розроблено Пенсійним фондом України у зв’язку з
прийняттям Закону України від 18.09.2012 № 5292- VI “Про внесення змін до статей 9
і 25 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування”, Закону України від 06.09.2012 № 5209-VI “Про
проведення економічного експерименту щодо державної підтримки суднобудівної
промисловості”, Закону України від 07.06.2012 № 4911-VI
«Про внесення змін до статті 1 Закону України “Про збір на обов’язкове
державне пенсійне страхування» та у зв’язку з необхідністю удосконалення
порядку направлення платникам вимог про сплату боргу.
З
прийняттям постанови Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування, яка затверджена постановою
правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 № 21-5 та зареєстрована в
Міністерстві юстиції України 27.10.2010 № № 994/18289 (далі – Інструкція № 21-5),
Порядок ведення органами Пенсійного фонду України обліку надходження сум єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших платежів,
затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 №
21-2 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.10.2010 за № 988/18283
(далі – Порядок) та Інструкцію
про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами
внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного
фонду України, яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України
від 19 грудня 2003 року № 21-1, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16
січня 2004 року за № 64/8663 (далі – Інструкція № 21-1) буде приведено у
відповідність із діючим законодавством.
2. Визначення цілей державного
регулювання
Основною метою проекту постанови є:
– приведення у
відповідність із діючим законодавством нормативно-правових актів Пенсійного
фонду України;
– удосконалення порядку направлення вимог платникам
єдиного внеску та порядку ведення обліку єдиного внеску в органах Пенсійного
фонду України.
З прийняттям Постанови нормативно-правові акти
Пенсійного фонду України будуть приведені у відповідність до
нормативно-правових актів вищої юридичної сили.
3.
Альтернативні способи досягнення цілей
Прийняття
Проекту забезпечить досягнення встановлених цілей державного регулювання.
З прийняттям Постанови
нормативно-правові акти Пенсійного фонду України будуть приведені у
відповідність до нормативно-правових актів вищої юридичної сили.
Неприйняття
Проекту призведе до неузгодженості нормативно-правових актів Пенсійного фонду
України з діючим законодавством.
Таким
чином, на даний час обраний спосіб є єдиним та безальтернативним.
4. Описання механізму і заходів,
які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного
акта
Проектом
передбачено, що на період до 1 січня 2023 року платники, які є підприємствами
суднобудівної промисловості, звільняються від сплати єдиного внеску на суму
оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за
рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності, що
здійснюється за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати
працездатності. Розмір єдиного внеску для зазначених платників встановлюється у
розмірі 33,2 відсотка суми нарахованої заробітної плати та суми винагороди
фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими
договорами, як це передбачено Законом України від 06.09.2012 № 5209-VI.
Вимоги про сплату боргу направлятимуться:
–
платникам-роботодавцям протягом п’яти робочих днів, наступних за календарним
місяцем, у якому виникла або зросла недоїмка зі сплати єдиного внеску
(заборгованість зі сплати фінансових санкцій);
– фізичним особам-підприємцям
та самозайнятим особам протягом п’ятнадцяти робочих днів, наступних за
календарним місяцем, у якому виникла або зросла недоїмка зі сплати єдиного
внеску (заборгованість зі сплати фінансових санкцій);
– платникам, які мають
заборгованість зі сплати страхових внесків – протягом п’яти робочих днів,
наступних за календарним місяцем, у якому виникла або зросла недоїмка зі сплати
страхових внесків (заборгованість зі сплати фінансових санкцій та пені).
Водночас, Проектом внесено зміни в частині сплати
єдиного внеску для фізичних осіб-підприємців та самозайнятих осіб відповідно до
Закону України від
18.09.2012 № 5292- VI .
5. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей
Оскільки Проект розроблено на виконання Закону України від 18.09.2012 № 5292- VI “Про внесення змін до статей 9 і
25 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування” та Закону України від 06.09.2012 № 5209-VI “Про
проведення економічного експерименту щодо державної підтримки суднобудівної
промисловості”, у разі прийняття регуляторного акта очікується
досягнення поставленої мети.
Вплив зовнішніх факторів на дію проекту регуляторного акту не
передбачається.
6. Очікувані результати прийняття
акта
Негативні фактори прийняття акта
відсутні.
Вигоди
|
Витрати |
Сфера |
|
Приведення відомчих актів у
|
Додаткові |
Сфера інтересів суб’єктів |
|
Удосконалення |
Витрати суб’єктів господарювання |
Сфера
|
|
Немає |
Витрати |
Виконання вимог акта не передбачає
додаткових витрат суб’єктів господарювання та органів Пенсійного фонду України.
7.
Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Регуляторний
акт діятиме з моменту набрання ним чинності та на період дії Закону України від 18.09.2012 № 5292-VI “Про внесення змін
до статей 9 і 25 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Закону України від 06.09.2012 № 5209-VI “Про
проведення економічного експерименту щодо державної підтримки суднобудівної
промисловості”.
8.
Визначення показників
результативності регуляторного акта
1) додаткових надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних
цільових фондів у зв’язку з прийняттям Проекту – не передбачається;
2) виконання
вимог акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат суб’єктів
господарювання та громадян;
3) розмір коштів та час, що
витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними
з виконанням вимог акта – виконання вимог акта не потребує додаткових затрат
платників єдиного внеску (страхових внесків);
4) рівень поінформованості
суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта –
високий, оскільки Проект розміщено на офіційному веб-сайті Пенсійного фонду
України (www.pfu.gov.ua) у розділі “Проекти
нормативно-правових документів”.
9.
Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження
результативності регуляторного акта
Відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснюватися шляхом аналізу
статистичних звітних даних платників єдиного внеску та підвідомчих органів
Пенсійного фонду України.
Базове відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснюватися після набрання чинності
цим регуляторним актом. Строк виконання заходів – 45 робочих днів.
Повторне відстеження буде
здійснено не пізніше дворічного терміну після набрання чинності цим
регуляторним актом.
Періодичне відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснено з використанням
вищенаведених методів одержання результатів відстеження результативності через
кожні три роки, починаючи від дня виконання заходів із повторного відстеження.
Аналіз регуляторного впливу
підготовлено департаментом надходження доходів Пенсійного фонду України.
У разі виявлення неврегульованих
та проблемних моментів, які передбачається встановлювати шляхом аналізу
показників дії цього акту, буде розглядатись можливість їх виправлення шляхом
внесення відповідних змін.
В.о.
Голови правління В.О. Кравчук