Пропустити навігацію

Аналіз регуляторного впливу

АНАЛІЗ

РЕГУЛЯТОРНОГО
ВПЛИВУ

 

Проект
постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку проведення
Пенсійним фондом України та його територіальними органами планових та
позапланових перевірок платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування” (далі – Проект)
розроблено Пенсійним фондом України на
виконання пункту 84.1.1 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження
Програми економічних реформ на 2010-2014 роки
Заможне
суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава
,
затвердженого Указом Президента України від 12.03.2012 № 187/2012, та доручення
Кабінету Міністрів України від 14.06.2012 № 24585/1/1-12 щодо внесення змін до
нормативно-правових актів, якими затверджені критерії оцінки ступеня ризику від
провадження певних видів господарської діяльності, а також відповідно до Закону
України від 19.05.2011 № 3384
Про внесення
змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур припинення
юридичних осіб та підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців за їх
рішенням
.

 

1.    
Визначення та аналіз проблеми, яку
буде розв’язано шляхом

державного
регулювання

 

Порядком
проведення органами Пенсійного фонду України планових та позапланових перевірок
платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування,
який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2011 №
233,  визначено підстави для проведення
планових та позапланових перевірок а також умови, строки, періодичність їх
проведення, в залежності від ступеня ризику від провадження господарської
діяльності суб’єктами господарювання.

Прийняття
Проекту дасть можливість удосконалити порядок віднесення платників до ступеню
ризику для визначення періодичності проведення планових перевірок органами
Пенсійного фонду України, з метою зменшення кількості та частоти здійснення
перевірок, перегляду критеріїв, за якими суб’єкти господарювання відносяться до
високого та середнього степеня ризику, з метою звуження кола таких суб’єктів
господарювання.

 

2. Визначення цілей державного
регулювання

 

Прийняття Проекту пов’язано із необхідністю:


перегляду критеріїв оцінки ступеня ризику від здійснення господарської
діяльності з метою зменшення кількості та частоти здійснення перевірок;


звуження кола суб’єктів господарювання, які підпадають під визначення високого
та середнього ступеня ризику.

 

3.     Альтернативні способи
досягнення цілей

 

Прийняття Проекту забезпечить досягнення встановлених цілей державного
регулювання.

Проектом
передбачається перегляд критеріїв оцінки ступеня ризику від здійснення
господарської діяльності, що дасть можливість 
зменшити кількість та частоту здійснення перевірок, звузити коло
суб’єктів господарювання,  що відносяться
до високого та середнього ступеня ризику ведення господарської діяльності.

 

4. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання
визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

 

Проект передбачає внесення змін до Порядку проведення Пенсійним фондом
України та його територіальними органами планових та позапланових перевірок
платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2011 № 233, в
частині, яка регламентує питання періодичності проведення органами Пенсійного
фонду України планових перевірок та критеріїв віднесення суб’єктів
господарювання до ступенів ризику.

Реалізація
механізму передбачених положеннями Проекту сприятиме зменшенню кількості
контрольних заходів платників, що в свою чергу створить сприятливі умови для
розвитку бізнес-клімату в Україні.

 

5. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених
цілей

 

Прийняття Проекту  надасть
можливість удосконалити порядок проведення органами Пенсійного фонду України
планових та позапланових перевірок платників єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

На дію проекту не передбачається впливу зовнішніх факторів.

 

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

 

Позитивним
фактором прийняття акта є здійснення перевірок лише тих платників, які
порушують законодавство у сфері загальнообов’язкового державного соціального
страхування та в цілому зменшення кількості планових перевірок платників.

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

 

 

Витрати

Вигода

Держава

Немає

1.Реалізація єдиної державної
політики.

2.Зменшення адміністративного
тиску на суб’єктів господарювання.

Населення

Немає

Немає.

Суб’єкти господарювання

Немає

Зменшення кількості та частоти
здійснення перевірок.

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

 

Регуляторний акт діятиме з моменту набрання ним чинності на період дії
Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування”.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

 

1) додаткові надходження до бюджету Пенсійного фонду України у зв’язку
з прийняттям проекту – не передбачаються;

 

2)  кількість суб’єктів
господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – всі
страхувальники, які використовують працю найманих працівників і є відповідно
платниками єдиного внеску згідно Закону України “Про збір та облік єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”;

 

3) розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання
та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта – виконання вимог
акта не потребує додаткових затрат платників єдиного внеску;

 

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних
осіб з основних положень акта – високий, оскільки суб’єкти   будуть поінформовані щодо прийняття проекту
шляхом його офіційного оприлюднення.

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися
відстеження результативності регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися
шляхом аналізу звітних даних підвідомчих органів Пенсійного фонду України щодо
проведення планових та позапланових перевірок платників єдиного внеску.

 Базове відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснюватися після набрання чинності
цим регуляторним актом. Строк виконання заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде здійснено не пізніше дворічного терміну
після набрання чинності цим регуляторним актом.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде
здійснено з використанням вищенаведених методів одержання результатів
відстеження результативності через кожні три роки, починаючи від дня виконання
заходів із повторного відстеження.

Контроль за виконанням вимог регуляторного акта покладено на першого
заступника Голови правління В.О.Кравчука.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено департаментом надходження
доходів Пенсійного фонду України.

 

 

 

В.о. Голови правління                                                           
В.О. Кравчук

 

background Layer 1