Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

АНАЛІЗ  РЕГУЛЯТОРНОГО 
ВПЛИВУ

до
проекту Закону України “Про внесення змін

до
деяких законів України” щодо сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з
операцій купівлі-продажу нерухомого майна

 

 

1. Визначення та аналіз
проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Проект
Закону України “Про внесення змін до деяких законів України”
(далі – Проект) розроблено з метою удосконалення порядку сплати збору на
обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого
майна та забезпечення належного виконання функцій органами Пенсійного фонду
України щодо контролю за сплатою збору на обов’язкове державне пенсійне
страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна, оскільки діюче
законодавство не дає можливості здійснювати такі контролюючі функції.

 

2. Визначення цілей державного
регулювання

Досягнути
основної мети регуляторного акта можливо тільки шляхом внесення змін до Закону
України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування”
та Закону України “Про нотаріат” в частині
удосконалення порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування
з операцій купівлі-продажу нерухомого майна та здійснення контролю за повнотою
його нарахування та сплати.

 

3.
Альтернативні способи досягнення цілей

            Прийняття Проекту
забезпечить досягнення встановлених цілей державного регулювання.     

Неприйняття Проекту не дасть можливості врегулювати питання щодо
здійснення органами Фонду належного контролю за повнотою нарахування та сплати
збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу
нерухомого майна.

Отже, інших альтернативних способів досягнення основної мети, ніж
прийняття зазначеного акту не існує.

 

4. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання
визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

З метою
здійснення органами Пенсійного фонду України контролю за повнотою сплати збору
з операцій купівлі-продажу нерухомого майна Проектом уточнено місце сплати
платниками збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій
купівлі-продажу нерухомого майна та передбачено подання нотаріусами звітності
до органів Пенсійного фонду України, а саме за місцем розташування державної
нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса.

 Поряд з цим, пропонується внести зміни до статті 8 Закону України “Про нотаріат” щодо надання нотаріусом на обґрунтовану письмову
вимогу органів Пенсійного фонду України довідки про суму нотаріально
посвідчених договорів, які необхідні виключно для встановлення додержання
законодавства з питань сплати збору на обов’язкове державне пенсійне
страхування,  що дасть можливість органам
Пенсійного фонду України контролювати повноту нарахування збору та його сплату.

 

5. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей

У разі прийняття регуляторного акта очікується досягнення поставленої мети.

Вплив зовнішніх факторів на дію проекту регуляторного акту не
передбачається.

 

6. Очікувані результати прийняття
акта

Позитивними
факторами прийняття акта є удосконалення порядку сплати збору на обов’язкове
державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна та
здійснення контролю за повнотою його нарахування та сплати.

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

 

Витрати

Вигода

Держава

немає

здійснення належного
контролю за сплатою збору з операцій купівлі-продажу нерухомого майна, який
сплачується платниками до спеціального фонду Державного бюджету України

Населення

немає

немає

Суб’єкти господарювання

немає

немає

 

7. Обґрунтування строку чинності
регуляторного акта

Регуляторний
акт діятиме з моменту набрання ним чинності та на весь період дії Закону
України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування”.

 

8.    
Визначення показників
результативності регуляторного акта

1)  додаткових надходжень до  державного та місцевих бюджетів і державних
цільових фондів у зв’язку з прийняттям Проекту – не передбачається, але
забезпечить належний контроль за сплатою збору з операцій купівлі-продажу
нерухомого майна, який є джерелом надходжень спеціального фонду Державного
бюджету України;

   2)  виконання вимог акта не потребує додаткових
матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання та громадян;

3) розмір
коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними
особами, пов’язаними з виконанням вимог акта – виконання вимог акта не потребує
додаткових затрат платників єдиного внеску;

4) рівень поінформованості
суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта –
високий, оскільки Проект розміщено на офіційному веб-сайті
Пенсійного фонду України (
www.pfu.gov.ua) у розділі “Проекти
нормативно-правових документів”.

 

9. Визначення заходів, за
допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного
акта

Базове відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснюватися статистичним методом
шляхом аналізу статистичних даних після набрання чинності цим актом. Строк
виконання заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде
здійснено не пізніше дворічного терміну після набрання ним чинності.

Періодичне відстеження
результативності регуляторного акта буде проводитися один раз на три роки після
проведення повторного відстеження регуляторного акта шляхом аналізу
статистичних даних.

У разі виявлення неврегульованих
та проблемних моментів, які передбачається встановлювати шляхом аналізу якісних
та кількісних показників дії цього акту, буде розглядатись можливість їх
виправлення шляхом внесення відповідних змін.

Контроль за виконанням вимог
регуляторного акта покладено на першого заступника Голови правління В.О.
Кравчука.

 

 

 

Голова
правління                                                                                  
Б. Зайчук

 

background Layer 1