Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

Проект постанови правління
Пенсійного фонду України  “Про
затвердження переліку питань для здійснення перевірки органами Пенсійного фонду
України та форми акта, що складається за її результатами
(далі – Проект) розроблено Пенсійним фондом України
відповідно до вимог Закону України  “Про
збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон), Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у
сфері господарської діяльності”
.

 

 

1.    
Визначення та аналіз
проблеми,  яку  буде 
розв’язано  шляхом

державного
регулювання

 

Проект
дасть можливість чітко визначити перелік питань, які підлягають перевірці
органами Пенсійного фонду України та забезпечити єдиний підхід до оформлення
результатів перевірок щодо дотримання
платниками законодавства
з питань нарахування, обчислення та сплати
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування
(далі-єдиний внесок) та інших платежів, контроль за сплатою яких покладено на
органи Пенсійного фонду України,
а також достовірності
відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов’язкового державного
соціального страхування.

 

 

2. Визначення цілей державного регулювання

 

Проект розроблено з метою реалізації норм Закону
України  “Про збір та облік єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”,
Закону
України “Про основні засади державного нагляду
(контролю) у сфері господарської діяльності”
для використання посадовими особами органів Пенсійного
фонду України при здійсненні перевірок щодо дотримання
платниками законодавства з питань нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску та інших
платежів, контроль за сплатою яких покладено на органи Пенсійного фонду
України,
а також достовірності відомостей, поданих до Державного
реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування

Проект забезпечить можливість виконання органами
Пенсійного фонду України покладених на них завдань і функцій щодо
здійснення  належного контролю за
повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску та інших платежів, контроль за
сплатою яких покладено на органи Пенсійного фонду України,  а також дотримання платниками вимог
законодавства.

 

3. Альтернативні способи досягнення цілей

 

Пропонований спосіб досягнення цілей державного
регулювання немає альтернатив.

Цей Проект встановлює чіткий перелік питань, які
підлягають перевірці органами Пенсійного фонду України та єдині вимоги до
оформлення результатів перевірок дотримання
платниками законодавства з питань нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску та інших
платежів, контроль за сплатою яких покладено на органи Пенсійного фонду
України,
а також достовірності відомостей, поданих до Державного
реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування
.

Не прийняття Проекту не дасть
можливості органам Пенсійного фонду виконувати функції щодо належного контролю
за повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску та інших платежів, контроль за
сплатою яких покладено на органи Пенсійного фонду України, а також дотримання
платниками вимог законодавства.

 

 

4.
Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
шляхом прийняття регуляторного акта

 

Основним механізмом досягнення мети є затвердження
Переліку питань для здійснення перевірки органами Пенсійного фонду
України та Форми акта, що складається органами Пенсійного фонду України за результатами перевірки, що дасть можливість забезпечити єдиний підхід
оформлення результатів перевірок.

Проектом визначено перелік питань, які
перевіряються органами Пенсійного фонду України та форму акта, який складається
з трьох частин: вступної, описової та висновку.

Форма
акта містить відомості, передбачені частиною 6 статті 7 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у
сфері господарської діяльності”
.

Описова частина акта містить
результати перевірки, які групуються за видами показників та в розрізі звітних
періодів.

У висновку акта
відображається  узагальнений опис
виявлених перевіркою порушень законодавства.

 

 

5. Обґрунтування можливостей досягнення цілей у
разі прийняття регуляторного акта

 

Прийняття Проекту постанови дозволить органам
Пенсійного фонду України забезпечити виконання покладених на них завдань і
функцій щодо здійснення належного контролю за додержанням законодавства про
збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю нарахування, обчислення,
повноти та своєчасності сплати єдиного внеску та інших платежів, контроль за
сплатою яких покладено на органи Пенсійного фонду України.

На дію проекту не передбачається впливу зовнішніх
факторів.

 

 

6. Очікувані результати прийняття акта

 

 

Позитивними факторами прийняття акта є:

– чітко визначений перелік питань, які підлягають
перевірці органами Пенсійного фонду України;

– забезпечення єдиного підходу до оформлення результатів перевірок,
пов’язаних з контролем
за правильністю нарахування,
обчислення та сплатою єдиного внеску;

– підвищення ефективності контрольно-перевірочної
роботи органів Пенсійного фонду України, захист інтересів платників єдиного
внеску при наданні документів під час проведення перевірок, а також
заперечень(у разі незгоди з висновками перевірки чи фактами та даними,
викладеними в акті перевірки)
.

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

 

 

 

Витрати

Вигода

Держава

немає

Забезпечення
єдиного підходу до оформлення

результатів перевірок,
здійснення належного контролю
не порушуючи інтереси держави, суб’єктів господарювання та громадян. 

Населення

немає

немає

Суб’єкти
господарювання

немає

Чітко
визначений перелік питань, які підлягають перевірці органами Пенсійного фонду
України, захист інтересів платників єдиного внеску при наданні документів під
час проведення перевірок, а також заперечень (у разі незгоди з висновками
перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті перевірки).

 

 

 

 

 

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

 

Регуляторний акт діятиме з моменту набрання ним
чинності на період дії Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

 

 

8. Визначення показників результативності
регуляторного акта

 

1) додаткові надходження до державного та місцевих
бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта – передбачаються
додаткові надходження у разі донарахування сум єдиного внеску за результатами
проведення планових або позапланових перевірок;

 

2)  кількість
суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія
акта – всі страхувальники, які використовують працю найманих працівників і є
відповідно платниками єдиного внеску згідно Закону України “Про збір та облік
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”;

 

3) розмір коштів та час, що витрачатимуться
суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням
вимог акта – виконання вимог акта не потребує додаткових затрат платників
єдиного внеску;

 

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання
та/або фізичних осіб з основних положень акта – високий, оскільки суб’єкти   будуть поінформовані щодо прийняття проекту
шляхом його офіційного оприлюднення.

 

  9.
Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження
результативності регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта
буде здійснюватися статистичним методом шляхом аналізу статистичних даних
підвідомчих органів Пенсійного фонду України щодо виявлених перевіркою порушень
законодавства.

Базове відстеження результативності регуляторного
акта буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом. Строк
виконання заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде здійснено не пізніше
дворічного терміну після набрання чинності цим регуляторним актом.

Періодичне відстеження результативності регуляторного
акта буде здійснено з використанням вищенаведених методів одержання результатів
відстеження результативності через кожні три роки, починаючи від дня виконання
заходів із повторного відстеження.

Контроль за виконанням вимог регуляторного акта покладено
на заступника Голови правління В.М.Короневського.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено
департаментом надходження доходів Пенсійного фонду України.

 

 

 

Голова правління                                                                           
  Б.Зайчук

 

background Layer 1