Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

АНАЛІЗ  РЕГУЛЯТОРНОГО 
ВПЛИВУ

 

 

Проект
постанови Кабінету Міністрів України 
“Про затвердження Порядку 
проведення Пенсійним фондом України та його територіальними органами
планових та позапланових перевірок платників єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування”

(далі – Проект) розроблено Пенсійним фондом України.

 

1.  Визначення та
аналіз проблеми,  яку  буде 
розв’язано  шляхом

державного
регулювання

 

Статтею 13
Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування” визначені права
органів Пенсійного фонду України щодо проведення планових та позапланових
перевірок платників єдиного внеску, на яких покладено обов’язок контролювати
повноту та своєчасність сплати єдиного внеску.

Зазначеним Законом
функцію здійснення контролю консолідовано в одному органі – Пенсійному фонді
України.

Проект розроблено з
метою визначення механізму проведення планових та позапланових перевірок
платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування,
підстави для їх проведення а також умови, строки, періодичність, в залежності
від ступеня ризику.

Критерієм, за яким оцінюється
ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами
господарювання – страхувальниками, які відповідно до закону є платниками
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, є повнота
нарахування та сплати таких внесків. 

Проект дасть можливість
забезпечити єдиний підхід до планових та позапланових перевірок, пов’язаних з
контролем за правильністю нарахування,
обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску, та підстави щодо їх
проведення.

 

2. Визначення цілей державного
регулювання

 

Проект розроблено з метою
реалізації норм Закону України  “Про збір
та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та визначення повноважень органів Пенсійного
фонду України щодо здійснення планових та позапланових перевірок платників
єдиного внеску.

Проект забезпечить можливість
виконання органами Пенсійного фонду України покладених на них завдань і функцій
щодо здійснення  належного контролю за
повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску, дотриманням вимог законодавства.

 

3. Альтернативні способи
досягнення цілей

 

Пропонований спосіб досягнення
цілей державного регулювання немає альтернатив.

Цей Проект встановлює єдиний
підхід до планових та позапланових перевірок, пов’язаних з контролем за правильністю нарахування, обчислення, повнотою і
своєчасністю сплати єдиного внеску.

Проектом
визначено підстави для проведення планових та позапланових перевірок а також
умови, строки, періодичність їх проведення, в залежності від ступеня ризику.

 

4. Описання механізму і заходів,
які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного
акта

 

Основним механізмом досягнення
мети є прийняття постанови “Про затвердження Порядку проведення органами
Пенсійного фонду України планових та позапланових перевірок платників єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”,
яка забезпечить єдиний підхід до проведення планових та позапланових перевірок та чітко визначить підстави для
їх проведення.

Періодичність проведення планових перевірок платників
єдиного внеску, які передбачені у квартальному плані роботи, що затверджується
відповідним органом Пенсійного фонду, до 25 числа останнього місяця кварталу,
що передує плановому, визначається залежно від ступеня ризику.

Установлюється три ступені ризику
– високий, середній та незначний.

В залежності
від ступеню ризику планові перевірки здійснюються з такою періодичністю:

 з високим ступенем ризику – не частіше одного
разу на рік;

 з середнім ступенем ризику – не частіше одного
разу на два роки;

 з незначним ступенем ризику – не частіше
одного разу на три роки.

 Позаплановою перевіркою вважається перевірка
платника єдиного внеску, яка не передбачена у плані роботи органу Пенсійного
фонду та проводиться за наявності підстав, визначених проектом постанови.

Крім того, проектом постанови
чітко визначено порядок здійснення перевірок, що сприятиме захисту прав
платників.

 

5. Обґрунтування можливостей
досягнення цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Прийняття Проекту постанови
дозволить органам Пенсійного фонду України забезпечити виконання покладених на
них завдань і функцій щодо здійснення належного контролю за додержанням
законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, правильністю
нарахування, обчислення, повноти та своєчасності сплати єдиного внеску.

Прийняття такого Проекту  надасть можливість удосконалити порядок
проведення органами Пенсійного фонду України планових та позапланових перевірок
платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

На дію проекту не передбачається
впливу зовнішніх факторів.

 

6. Очікувані результати прийняття
акта

 

Позитивними факторами прийняття
акта є:

 
забезпечення єдиного підходу до проведення планових та позапланових
перевірок платників єдиного внеску.

     чітко визначено повноваження органів
Пенсійного фонду України щодо проведення перевірок.

 

Негативні фактори прийняття акта
відсутні.

 

 

 

Витрати

Вигода

Держава

немає

Здійснення контролю органами
Пенсійного фонду України за додержанням платниками єдиного внеску
законодавства в частині нарахування та сплати єдиного      внеску з метою забезпечення          фінансовими ресурсами системи
загальнообов’язкового державного соціального  
страхування

Населення

немає

Немає

Суб’єкти господарювання

немає

Зменшення втручання фондів
соціального страхування у підприємницьку діяльність, оскільки перевірки
проводяться лише органами Пенсійного фонду України за наявності підстав,
встановлених законодавством

 

 

7. Обґрунтування строку чинності
регуляторного акта

 

Регуляторний акт діятиме з моменту
набрання ним чинності на період дії Закону України “Про збір та облік єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”.

 

8. Визначення показників
результативності регуляторного акта

 

1) розмір надходжень до державного
та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта –
передбачаються додаткові надходження до бюджету Пенсійного фонду України у разі
донарахування сум єдиного внеску за результатами проведення планових або
позапланових перевірок;

 

2) 
кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких
поширюватиметься дія акта – всі страхувальники, які використовують працю
найманих працівників і є відповідно платниками єдиного внеску згідно Закону
України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування”;

 

3) розмір коштів та час, що
витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними
з виконанням вимог акта – виконання вимог акта не потребує додаткових затрат
платників єдиного внеску;

час необхідний для проведення
перевірки – тривалість планової перевірки не повинна перевищувати 15 робочих
днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва – 5 робочих днів, а тривалість
позапланової перевірки не повинна перевищувати 10 робочих днів, а щодо
суб’єктів малого підприємництва – 2 робочих днів;

 

4) рівень поінформованості
суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта –
високий, оскільки суб’єкти   будуть
поінформовані щодо прийняття проекту шляхом його офіційного оприлюднення.

 

9. Визначення заходів, за
допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного
акта

 

Відстеження результативності
регуляторного акта буде здійснюватися шляхом аналізу звітних даних підвідомчих
органів Пенсійного фонду України щодо проведення планових та позапланових
перевірок платників єдиного внеску.

 Базове відстеження результативності
регуляторного акта буде здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним
актом. Строк виконання заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде
здійснено не пізніше дворічного терміну після набрання чинності цим
регуляторним актом.

Періодичне відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснено з використанням
вищенаведених методів одержання результатів відстеження результативності через
кожні три роки, починаючи від дня виконання заходів із повторного відстеження.

Контроль за виконанням вимог
регуляторного акта покладено на заступника Голови правління В.М.Короневського.

Аналіз регуляторного впливу
підготовлено департаментом надходження доходів Пенсійного фонду України.

 

Голова правління                                                                             
Б.Зайчук

 

 

background Layer 1