Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

АНАЛІЗ

РЕГУЛЯТОРНОГО
ВПЛИВУ

 

 

Проект
постанови правління Пенсійного фонду України “Про затвердження
нормативно-правових актів з питань скорочення заборгованості перед Пенсійним
фондом України підприємств, які мають стратегічне значення, та вугледобувних
підприємств»
(далі – Проект) розроблено Пенсійними фондом України.

 

1.    
Визначення та аналіз проблеми,  яку 
буде  розв’язано  шляхом

державного
регулювання

 

Статтею 3 Закону України «Про скорочення заборгованості перед
Пенсійним фондом України підприємств, які мають стратегічне значення, та
вугледобувних підприємств і відновлення пенсійних прав їх працівників»
(далі-Закон) передбачено розстрочення заборгованості із сплати штрафів та пені,
які нараховані і не сплачені або підлягають нарахуванню на день набрання
чинності Законом, підприємствам, які мають стратегічне значення для економіки і
безпеки держави.  Крім того,  абзацом другим частини другої статті 5 Закону
передбачено списання сум накладених (нарахованих) та не сплачених штрафів та
пені, а також сум штрафів та пені, які підлягають (підлягатимуть) накладенню
(нарахуванню) на день набрання чинності Законом вугле-
та торфодобувним підприємствам, що належать до сфери управління Міністерства
вугільної промисловості України (далі-борг), у порядку, встановленому
правлінням Пенсійного фонду України.

Проектом визначається механізм реалізації зазначених норм Закону в
частині розстрочення та списання боргу.

Проект дасть можливість забезпечити:

1) покращити фінансовий стан платників;

2) спрямувати кошти у першу чергу на сплату поточних зобов’язань по
страхових внесках, що сприятиме 
покращенню пенсійного забезпечення найманих працівників.

 

2. Визначення цілей державного регулювання

 

Проект розроблено з метою реалізації норм Закону щодо розстрочення
боргів стратегічних підприємств та списання 
боргу по пені і штрафах вугле- та
торфодобувним підприємствам, що дасть їм можливість спрямувати кошти у першу
чергу на сплату поточних внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне
страхування.

 

 

 

 

3. Альтернативні способи досягнення цілей та аргументування переваги
обраного способу досягнення встановлених цілей

 

Пропонований спосіб досягнення цілей державного регулювання немає
альтернатив.

Пунктом 8  Порядку розстрочення
сум штрафів та пені, які нараховані та не сплачені або підлягають нарахуванню
підприємствам, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави та
пунктом 5  Порядку списання сум
заборгованості зі штрафів та пені вугле- та
торфодобувним підприємствам, що належать до сфери управління Міністерства
вугільної промисловості України передбачено, що повідомлення про розстрочення
та  списання сум заборгованості по пені
та штрафних санкціях надсилається платникам у встановленому Пенсійним фондом
порядку.

Прийняття зазначеного проекту надасть можливість страхувальникам
реалізувати свої права в частині розстрочення та списання боргу.

Порядки визначають процедуру розстрочення сум заборгованості по пені
та штрафних санкцій стратегічним підприємствам та списання сум
заборгованості  по пені і штрафним
санкціям вугле- та торфодобувним підприємствам..

 

4. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання
визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

 

Прийняття Проекту, розробленого на виконання Закону, дасть можливість
розстрочити суми заборгованості по пені та штрафних санкціях стратегічним
підприємствам та списати суми заборгованості 
по пені і штрафних санкціях вугле- та
торфодобувним підприємствам, які виникли на день набрання чинності Законом.

 

 Суми боргу по пені і штрафах
стратегічних підприємств розстрочуються рівними
частками терміном на 60 календарних місяців, починаючи з листопада 2010 року.

Розстрочення здійснюється органами Пенсійного фонду України.

Після одержання заяви від страхувальника орган Пенсійного фонду
України визначає суму штрафів та пені, яка підлягає розстроченню, згідно карток
особових рахунків платників та протягом 10 робочих днів вручає (надсилає)
страхувальнику рішення про розстрочення.

На підставі рішення про розстрочення орган Пенсійного фонду України
укладає зі страхувальником договір про розстрочення.

Сплата розстрочених сум здійснюється рівними частками у строки,
установлені Законом України «Про загальнообов’язкове
державне
пенсійне страхування» для місячного базового звітного періоду, тобто
не пізніше 20 числа
місяця, що настає після зазначеного періоду.

 

5. Обґрунтування можливостей досягнення цілей у разі прийняття
регуляторного акта

 

Прийняття зазначених порядків дозволить покращити фінансовий стан  підприємств, що мають стратегічне значення
для економіки і безпеки держави, та вугле- і
торфодобувних підприємств. На дію проекту не передбачається впливу зовнішніх
факторів.

 

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

 

Позитивним фактором прийняття акта є розстрочення та списання
заборгованості по пені і штрафних санкціях підприємств, що забезпечить їм
можливість спрямувати кошти у першу чергу на сплату внесків на
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

 

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

 

 

Витрати

Вигода

Держава

немає

немає

Населення

немає

немає

Суб’єкти господарювання

немає

покращення фінансового стану

платників

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

 

Регуляторний акт діятиме з моменту набрання ним чинності на період до
повного погашення платниками розстрочених сум.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

 

1) додаткових надходжень до бюджету Пенсійного фонду України у зв’язку
з прийняттям проекту – не передбачається;

2) дія проекту поширюватиметься на 350 платників страхових внесків,
які мають заборгованість  по штрафах і
пені до Пенсійного фонду України;

3) розмір коштів та час, що витрачається суб’єктами господарювання у
зв’язку з прийняттям проекту не зміниться;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних
осіб – суб’єктів підприємницької діяльності – високий (всі платники – боржники
будуть повідомлені органами Пенсійного фонду України про розстрочення та
списання сум боргу).

Проект розміщено на web – сайті Пенсійного фонду України
(
www.pfu.gov.ua).

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися
відстеження результативності регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися
статистичним методом шляхом аналізу статистичних даних підвідомчих органів
Пенсійного фонду України щодо розстрочених та списання сум боргу.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде
здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом. Строк виконання
заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде здійснено не пізніше дворічного терміну
після набрання ним чинності.

Контроль за виконанням вимог регуляторного акта покладено на
заступника Голови правління В.М.Короневського.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено департаментом надходження
доходів Пенсійного фонду України.

 

 

 

Голова правління                                                                             Б.
Зайчук

 

background Layer 1