Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

АНАЛІЗ   РЕГУЛЯТОРНОГО   ВПЛИВУ

 

Проект
наказу Пенсійного фонду України та Міністерства транспорту та зв’язку України
“Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Пенсійного фонду України та Державного
комітету зв’язку України від 17.02.98 № 13/35”.

 

1. Визначення та аналіз проблеми,
яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

 

Проект розроблено з метою
приведення нормативно-правових актів у відповідність до
положень законів України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне
страхування”, “Про поштовий зв’язок” та Інструкції
про виплату та доставку
пенсій, соціальних допомог національним оператором поштового зв’язку,
затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України, Міністерством
праці та соціальної політики України від 28.04.09 №464/156, постановою
правління Пенсійного фонду України від 28.04.09 № 14-1, зареєстрованої в
Міністерстві юстиції України 02.07.09 за №592/16608 (далі – Інструкція)

Проектом акта
передбачається визнати таким, що втратив чинність, Порядок організації та проведення перевірок щодо використання коштів
Пенсійного фонду України на підприємствах поштового зв’язку, затверджений
наказом Пенсійного фонду України та Державного комітету зв’язку України  від 17.02.98 № 13/35 і зареєстрований в
Міністерстві юстиції України 16.03.98
за № 171/2611.

У
зв’язку із прийняттям
Інструкції, якою регламентовано порядок виплати та
доставки виплатними об’єктами поштового зв’язку національного оператора поштового
зв’язку пенсій, допомог, субсидій та інших виплат населенню та
змінами
у структурі Українського
державного підприємства поштового зв’язку “Укрпошта”;
виникла необхідність в перегляді механізму
організації та проведення органами Пенсійного фонду України перевірок цільового
використання коштів, призначених на виплату пенсій та допомоги на поховання,
вдосконалення контролю за
повнотою та
своєчасністю виплати пенсій одержувачам
.

Проект акта подається для державної реєстрації в пакеті з документами про
прийняття нового
Порядку організації та проведення органами Пенсійного
фонду України перевірок цільового використання коштів, призначених для виплати
пенсій, допомоги на поховання, у виплатних об’єктах поштового зв’язку
національного оператора поштового зв’язку.

 

2.
Визначення цілей державного регулювання

 

Проект
розроблено з метою приведення 
нормативних актів Пенсійного фонду України  у відповідність до актів вищої юридичної
сили.

Відповідно до статті 15 Закону України “Про
поштовий зв’язок”
національний оператор поштового зв’язку для
задоволення державних потреб може здійснювати діяльність, пов’язану з виплатою
та доставкою пенсій, грошової допомоги громадянам, надавати інші послуги
відповідно до законодавства України. Інструкцією визначається порядок надання національним оператором
поштового зв’язку послуг з виплати та доставки пенсій, допомоги, субсидій та
інших виплат населенню, визначених законодавством, які надаються у грошовій
формі.

Відповідно до статей 58 та 61 Закону України “Про
загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” Пенсійний фонд України
здійснює
контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, веденням і
достовірністю обліку та звітності щодо їх надходження та використання.

Прийняття проекту акта дасть можливість
вдосконалити
організацію контролю за цільовим
використанням коштів, призначених для виплати пенсій та допомоги на поховання,
повнотою та своєчасністю їх виплати одержувачам шляхом
прийняття Порядку організації та проведення органами Пенсійного
фонду України перевірок цільового використання коштів, призначених для виплати
пенсій, допомоги на поховання, у виплатних об’єктах поштового зв’язку
національного оператора поштового зв’язку, який встановить єдиний механізм організації та проведення органами Пенсійного
фонду України перевірок виплатних об’єктів поштового зв’язку.

 

3. Альтернативні способи
досягнення цілей

 

Перший спосіб досягнення зазначених цілей: залишити чинне регулювання
без змін.

Проте, зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки Порядок організації та проведення
перевірок щодо використання коштів Пенсійного фонду України на підприємствах
поштового зв’язку”, затверджений наказом Пенсійного фонду України та Державного
комітету зв’язку України від 17.02.98 №13/35 і зареєстрований в Міністерстві юстиції
України 16.03.1998 за № 171/2611,
не враховує усі вимоги діючого на
сьогодні законодавства та нормативно-правових актів вищої юридичної сили, що унеможливлює застосування органами Пенсійного
фонду України єдиного механізму контролю за цільовим використанням коштів,
призначених на виплату пенсій та допомоги на поховання
.

Другий спосіб досягнення зазначених цілей: прийняти зазначений Проект в пакеті з документами про прийняття нового Порядку
організації та проведення органами Пенсійного фонду України перевірок цільового
використання коштів, призначених для виплати пенсій, допомоги на поховання, у
виплатних об’єктах поштового зв’язку національного оператора поштового
зв’язку,  в результаті чого
нормативно-правові акти Пенсійного фонду України буде приведено у відповідність
до нормативно-правових актів вищої юридичної сили, удосконалено порядок організації та проведення перевірок виплатних об’єктів
поштового зв’язку
з урахуванням їх структури
та специфіки діяльності, забезпечити контроль за повнотою та своєчасністю
виплати пенсій та допомоги одержувачам.

 

4. Описання механізму і
заходів, які забезпечать розв’язання проблеми шляхом прийняття регуляторного
акта

 

З втратою чинності Порядку організації та проведення перевірок щодо
використання коштів Пенсійного фонду України на підприємствах поштового
зв’язку”, затвердженого наказом Пенсійного фонду України та Державного комітету
зв’язку України від 17.02.98 №13/35, зареєстрованого в Міністерстві юстиції
України 16.03.1998 за № 171/2611,
новим
Порядком організації та проведення органами Пенсійного фонду України
перевірок цільового використання коштів, призначених для виплати пенсій,
допомоги на поховання, у виплатних об’єктах поштового зв’язку національного
оператора поштового зв’язку буде встановлено порядок планування та
періодичність проведення органами Пенсійного фонду України перевірок
структурних підрозділів УДППЗ “Укрпошта”, визначено методи здійснення таких
перевірок, обумовлено перелік питань та документів, які підлягають перевірці,
встановлено порядок оформлення результатів та реалізації матеріалів контрольних
заходів.

 

5. Обгрунтування
можливостей досягнення цілей у разі прийняття регуляторного акта

Проектом не встановлюються нові норми, а лише приводяться у
відповідність діючі нормативно-правові акти Пенсійного фонду України.

Прийняття
Проекту дозволить вдосконалити організацію контролю за цільовим використанням виплатними
об’єктами поштового зв’язку
коштів,
призначених для виплати пенсій та допомоги на поховання, повнотою та своєчасністю
виплати пенсій одержувачам.

 

6. Очікувані результати прийняття
акта

 

Позитивними
факторами прийняття є :

– приведення
нормативно-правових актів у відповідність до актів вищої юридичної сили;

– врегулювання
питання здійснення контролю органами Пенсійного фонду України за цільовим використанням виплатними об’єктами поштового
зв’язку
коштів, призначених для виплати пенсій
та допомоги на поховання, повнотою та своєчасністю виплати пенсій одержувачам,
забезпечення єдиного підходу до проведення контрольних заходів та оформлення їх
результатів.

 

Негативні
фактори прийняття акта відсутні.

 

 

витрати

вигода

Держава

немає

можливість вдосконалення контролю за цільовим використанням
державних коштів, призначених для пенсійного забезпечення

Населення

немає

повнота та своєчасність виплати пенсій
одержувачам

Суб’єкти
господарювання

немає

врегулювання питань щодо здійснення органами Пенсійного
фонду України перевірок структурних підрозділів УДППЗ “Укрпошта”

 

 

 

7.
Обґрунтування строку чинності
регуляторного акта

Регуляторний акт набуває чинності через 10 днів з моменту його реєстрації
у Міністерстві юстиції України, але не раніше дня його опублікування та діє
протягом строку чинності актів вищої юридичної сили.

 

8.    
Визначення показників
результативності регуляторного акта

1) додаткових
надходжень до бюджету Пенсійного фонду України у зв’язку з прийняттям проекту –
не передбачається;

2) кількість
суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія
акта – УДППЗ “Укрпошта” та його структурні підрозділи;

3) розмір коштів
і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами,
пов’язаними з виконанням вимог акта – не зміниться;

4) рівень
поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних
положень акта – високий.

 

9. Визначення заходів, за
допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного
акта

 

Відстеження результативності регуляторного
акта буде здійснюватися шляхом аналізу звітних даних підвідомчих органів
Пенсійного фонду України щодо проведення перевірок
цільового використання
виплатними об’єктами поштового зв’язку
коштів, призначених для
виплати пенсій та допомоги на поховання.

Базове відстеження результативності
регуляторного акта буде здійснено після набрання чинності цим регуляторним
актом. Строк виконання заходів – 45 днів.

Повторне відстеження результативності
регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання чинності шляхом
аналізу в порівнянні з базовим відстеженням. Строк виконання заходів з
повторного відстеження – 45 днів.

 

Контроль за
виконанням вимог регуляторного акта покладено на першого заступника Голови
правління В.О. Кравчука
.

   

Аналіз регуляторного впливу підготовлено контрольно-ревізійним
управлінням Пенсійного фонду України. 

 

 

 

Голова правління                     
                                                     Б.О.
Зайчук

 

background Layer 1