Пропустити навігацію

Звіт Пенсійного фонду України про повторне відстеження результативності постанови правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 № 21-3

 

 

 

Звіт Пенсійного фонду України

про повторне відстеження
результативності постанови правління

Пенсійного фонду України від
27.09.2010 № 21-3

“Про затвердження Порядку
прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату заробітної плати”

 

 

1. Вид та
назва регуляторного акта.

 

Постанова
правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 № 21-3 “Про затвердження
Порядку прийняття банками на виконання розрахункових документів на виплату
заробітної плати” (далі – Постанова) зареєстрована в
Міністерстві юстиції України 20.10.2010 за № 953/18248.

 

2. Виконавець
заходів з відстеження.

 

Пенсійний фонд України
(департамент надходження доходів).

 

3. Цілі прийняття акта.

 

Постанову розроблено на виконання статті 24 Закону України “Про збір та
облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон).

Прийняття постанови обумовлено
необхідністю здійснення контролю з боку установ банків за пропорційністю сплати
підприємствами у повному обсязі відповідних сум єдиного внеску під час виплати
заробітної плати через установи банків.

Основною метою прийняття акта є
недопущення утворення та зростання заборгованості зі сплати єдиного внеску та
забезпечення реалізації соціальних прав застрахованих осіб.

Актом визначається механізм
здійснення контролю з боку установ банків за сплатою підприємствами у повному
обсязі відповідних сум єдиного внеску під час виплати заробітної плати через
установи банків.

Актом передбачено, що
установи банків приймають від платників єдиного внеску платіжні доручення або
грошовий чек на видачу (перерахування) коштів для виплати заробітної плати, на
які відповідно до Закону нараховується єдиний внесок, та здійснюють видачу
(перерахування) зазначених коштів лише за умови одночасного подання платником
єдиного внеску розрахункових документів про перерахування коштів для сплати сум
єдиного внеску по кожному розміру, визначеному Законом для роботодавців, які в
сумі складають не менше 1/3 коштів для виплати заробітної плати, зазначеної у
платіжному дорученні або грошовому чеку.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження – березень 2012 року.

 

5.    
Тип відстеження – повторне.

 

6.     Методи одержання
результатів відстеження.

 

Для одержання результатів повторного відстеження застосовувався
статистичний метод.

 

7. Дані та припущення, на
основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних.

 

Дані, на основі яких
відстежувалася результативність Постанови, визначені на підставі даних
підвідомчих органів Пенсійного фонду України.

 

8.
Кількісні та якісні значення показників результативності акта.

 

Прийняття Постанови надало можливість здійснювати контроль банками за
додержанням платниками єдиного внеску законодавства в частині сплати єдиного
внеску з метою забезпечення фінансовими ресурсами солідарної пенсійної системи,
фінансування страхових виплат, які здійснюються фондами соціального страхування
(допомоги по тимчасовій втраті працездатності, допомоги по вагітності та
пологах, допомоги по безробіттю та ін.), що забезпечує реалізацію соціальних
прав застрахованих осіб.

У 2011 році до банків застосовано фінансових санкцій на суму 254,38 тис.
грн., тоді як у 2010 – на суму 2480,65 тис. грн., що свідчить про
підвищення платіжної
дисципліни платників

єдиного внеску.

 

9.    
Оцінка результатів реалізації
регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

 

Постановою врегульовано механізм
здійснення контролю з боку установ банків за пропорційністю сплати
підприємствами у повному обсязі відповідних сум єдиного внеску під час виплати
заробітної плати через установи банків та сприяє підвищенню платіжної
дисципліни платників єдиного внеску.

 

 

Голова правління                                                                          Б. О. Зайчук


background Layer 1