За 9 місяців 2016 року
Протягом січня – вересня 2016 року робота Пенсійного фонду України була спрямована на забезпечення конституційного права громадян на звернення та створення належних умов для реалізації цього права відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
У звітному періоді до Пенсійного фонду України надійшло 276254 звернення громадян, в тому числі:
– до центрального апарату – 11618 звернень (4,2 відсотка від загальної кількості звернень);
– до підвідомчих органів (далі – органи Фонду) – 264636 звернення (95,8 відсотка від загальної кількості звернень);
Кількість звернень до органів Фонду, яка надійшла за звітний період (276254), порівняно з аналогічним періодом минулого року (299199) зменшилась майже на 8 відсотків. Разом з тим спостерігається значне збільшення кількості звернень громадян в центральному апараті Фонду (на 14 відсотків) та в підвідомчих органах Донецької (на 22,7 відсотка), Черкаської (на 21,4 відсотка) та Чернігівської (на 16,5 відсотка) областей.
Найбільше звернень (на 10 тис. пенсіонерів) надійшло в Хмельницькій (433), Сумській (403), Київській (340), Луганській (334) та Тернопільській (322) областях. Найменша кількість звернень громадян відповідно в Івано-Франківській (95), Черкаській (116), Вінницькій (130) та Миколаївській (134) областях.
На особистому та виїзних прийомах в органах Фонду було прийнято 202575 громадян (73,3 відсотка від загальної кількості). Найбільше відвідувачів (на 10 тис. пенсіонерів) було в Хмельницькій (360), Сумській (351), Тернопільській (265), Київській (255) та Луганській (250) областях.
В своїх зверненнях до органів Фонду громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та перерахунку пенсій – 72670 звернень (26,3 відсотка від загальної кількості звернень) та роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 62088 звернень (22,5 відсотка).
На кількість звернень також вплинули масові звернення щодо перерахунку пенсій пенсіонерам міністерства оборони та внутрішніх справ у зв’язку з підвищенням грошового забезпечення, перерахунку пенсії державним службовцям у зв’язку з підвищенням заробітної плати та перерахунку пенсії у зв’язку зі зміною розміру прожиткового мінімуму. Таких звернень надійшло – 7284, що становить майже 3 відсотка від усіх звернень.
Особливої гостроти набули численні звернення, пов’язані з питанням правомірності припинення виплати пенсій вимушеним переселенням жителів Донецької та Луганської областей.
За січень – вересень 2016 року до органів Фонду надійшло 3996 повторних звернень, що на 10,4 відсотка менше ніж за аналогічний період минулого року (4461 звернень). Найбільша кількість повторних звернень з м. Києва (1028), Полтавської (359), Львівської (283) та Дніпропетровської (273) областей.
З числа розглянутих повторних звернень, в більшості випадків, заявникам пенсія призначена відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено. Проте, вони залишаються незадоволеними і продовжують звертатися до органів Фонду та вищих органів влади, що підтверджується кількістю повторних звернень (1354) саме до центрального апарату Фонду – 34 відсотка від загальної кількості повторних звернень.
Питання підвищення якості обслуговування громадян продовжує бути пріоритетним напрямком роботи органів Фонду в 2016 році. Продовжують здійснюватися заходи задля побудови оперативної системи обслуговування громадян із забезпеченням вільного їх доступу до об’єктивної, своєчасної та конкретної інформації.