За І півріччя 2016 року
Протягом січня – червня 2016 року робота Пенсійного фонду України була спрямована на забезпечення конституційного права громадян на звернення та створення належних умов для реалізації цього права відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
У звітному періоді до Пенсійного фонду України надійшло 188228 звернень громадян, в тому числі:
– до центрального апарату – 8404 звернення (4,5 відсотка від загальної кількості звернень);
– до підвідомчих органів (далі – органи Фонду) – 179824 звернення (95,5 відсотка від загальної кількості звернень);
Кількість звернень до органів Фонду, яка надійшла за звітний період (179824), порівняно з аналогічним періодом минулого року (197577) зменшилась майже на 10 відсотків. Разом з тим спостерігається значне збільшення кількості звернень громадян в центральному апараті Фонду (на 15,2 відсотка) та в підвідомчих органах Донецької області (на 20,8 відсотка).
Найбільше звернень (на 10 тис. пенсіонерів) надійшло в Хмельницькій (288), Сумській (266), Київській (248), Луганській (243) та Чернігівській (211) областях. Найменша кількість звернень громадян відповідно в Івано-Франківській (68), Черкаській (71), Вінницькій (92) та Миколаївській (93) областях.
На особистому та виїзних прийомі в органах Фонду було прийнято 139201 громадянин (74 відсотка від загальної кількості). Найбільше відвідувачів (на 10 тис. пенсіонерів) було в Хмельницькій (253), Сумській (232), Луганській (204), Київській (194) та Тернопільській (173) областях.
В своїх зверненнях до органів Фонду громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, найчастіше порушували питання щодо правильності призначення та перерахунку пенсій – 49448 звернень (26,3 відсотка від загальної кількості звернень) та роз’яснення діючого пенсійного законодавства – 44212 звернень (23,5 відсотка).
На кількість звернень також вплинули масові звернення щодо перерахунку пенсій пенсіонерам міністерства оборони та внутрішніх справ у зв’язку з підвищенням грошового забезпечення та перерахунку пенсії у зв’язку зі зміною розміру прожиткового мінімуму з 1 травня. Таких звернень надійшло – 3238, що становить майже 2 відсотка від усіх звернень.
Особливої гостроти набули численні звернення, пов’язані з питанням правомірності припинення виплати пенсій вимушеним переселенням жителів Донецької та Луганської областей.
За січень – червень 2016 року до органів Фонду надійшло 2242 повторних звернення, що на 24,6 відсотка менше ніж за аналогічний період минулого року (2975 звернень). Найбільша кількість повторних звернень з м. Києва (627), Полтавської (217), Донецької (141) та Дніпропетровської (138) областей.
З числа розглянутих повторних звернень, в більшості випадків, заявникам пенсія призначена відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено. Проте, вони залишаються незадоволеними і продовжують звертатися до органів Фонду та вищих органів влади, що підтверджується кількістю повторних звернень (784) саме до центрального апарату Фонду – 35 відсотків від загальної кількості повторних звернень.
З метою зменшення повторних звернень громадян практикується спільний розгляд таких звернень на засіданнях комісій за участю представників органів праці та соціального захисту населення та місцевих органів влади. Крім цього, в органах Фонду забезпечуються умови щодо особистої участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг (237 громадян мали таку можливість).
Крім цього, органи Пенсійного фонду спрямовують свою діяльність на забезпечення оперативного розгляду звернень, що надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр” та вживають заходів для вирішення порушених у них питань і задоволення законних прав та інтересів заявників. Протягом січня – червня 2016 року органами Пенсійного фонду розглянуто 21,3 тис. таких звернень громадян.
Для зменшення кількості звернень та попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу постійно діючі «гарячі» телефонні лінії. Номери телефонів «гарячих» телефонних ліній оприлюднені у ЗМІ, на веб-сайтах, інформаційних стендах органів Фонду.
Консультаційну підтримку громадяни отримують і в Контакт-центрі Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 324250 громадян отримали консультаційну підтримку.