Пропустити навігацію

За 2017 рік

      Пенсійним фондом України та його територіальними органами (далі – Фонд) забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, факсом, за допомогою Веб-порталу Фонду, державної установи “Урядовий контактний центр”.

         Зареєстровано за січень – грудень 2017 року 482250 звернень громадян, що на  14 відсотків більше порівняно з 2016 роком (422 172 звернення), в тому числі:

      – центральним апаратом – 26285 звернень (на 54 відсотка більше у порівнянні з 2016 роком);

      – підвідомчими органами – 455965 звернень (на 13 відсотків більше у порівнянні з 2016 роком).

         Разом з тим в розрізі регіонів до органів Фонду спостерігається зменшення кількості звернень громадян із Рівненської (на 39 відсотків), Хмельницької (на 19 відсотків), Чернівецької (на 10 відсотків) та Тернопільської (на 8 відсотків) областей. Значне збільшення відповідно з Житомирської (на 60 відсотків), Київської (на 34 відсотка) областей та міста Києва (на 31 відсоток).

    З числа зареєстрованих звернень в центральному апараті Фонду вбачається збільшення звернень громадян з-за кордону в 1,2 рази порівняно з 2016 роком та в 10,4 рази звернень громадян із зазначенням лише електронної адреси або взагалі без зворотної адреси.

       Найбільший сплеск кількості звернень громадян в 2017 році відбувся в листопаді – грудні 2017 року. Наприклад, до центрального апарату Фонду в листопаді 2017 року звернулось 4786 громадян, що в 4 рази більше порівняно з аналогічним періодом 2016 року (1259).

        Найбільше звернень (на 10 тис. пенсіонерів) до органів Фонду надійшло з-за кордону (2942), в Сумській (688), Житомирській (626), Київській (599), Чернігівській (592) та Луганській (506) областях.  Найменша кількість звернень громадян відповідно в Івано-Франківській (172), Чернівецькій (208), Вінницькій (228), Миколаївській (240) та Рівненській (291) областях.

       На кількість звернень також вплинули масові звернення щодо перерахунку пенсій пенсіонерам міністерства оборони та внутрішніх справ у зв’язку з підвищенням грошового забезпечення та перерахунку пенсії у зв’язку зі зміною розміру прожиткового мінімуму з 1 травня. Таких звернень надійшло 49681, що становить 10,3 відсотка від усіх звернень.

      Фахівці органів Фонду за 2017 рік забезпечили оперативний розгляд звернень, що надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр” 71720 таких звернень громадян, з яких найбільше надійшло до центрального апарату (5156 звернень) та територіальних органів Донецької (9948), Дніпропетровської (8032), Харківської (6206) областей та м. Києва (7336).

    На особистому та виїзних прийомах в Пенсійному Фонді України було прийнято 274082 громадянина (57 відсотків від загальної кількості). Найбільше відвідувачів (на 10 тис. пенсіонерів) було з Сумської (531 громадянин), Житомирської (421 громадянин), Київської (396 громадян), Хмельницької (370 громадян) та Чернігівської (355 громадян) областей. Найменше відвідувачів відповідно було з Івано-Франківської  (35 громадян), Миколаївської (83 громадянина), Волинській  (94 громадянина) областей, а також з міста Києва (81 громадянин).

     В своїх зверненнях до органів Фонду громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 142294 звернення (29,5 відсотка від загальної кількості звернень); роз’яснення окремих норм діючого пенсійного законодавства – 81785 звернень (17 відсотків); підвищення розміру пенсії – 81936 звернень (17 відсотків); визначення права на пенсію – 24197 звернень (5 відсотків), отримання пенсії за фактичним місцем проживання –  8780 звернень (2 відсотка), виконання рішення суду – 8167 звернень (1,7) тощо.

       Особливої гостроти у червні 2017 року набули численні звернення щодо заходів, які вживались Урядом для реалізації пенсійної реформи, а в листопаді 2017 року актуальною тематикою у зверненнях постають питання щодо результатів запровадження пенсійної реформи. В грудні 2017 року дещо зменшилось надходження звернень, пов’язаних з введенням у дію закону про пенсійну реформу, водночас основною темою їх залишається невдоволення розміром осучасненої пенсії, але збільшилась кількість звернень від пенсіонерів міністерства оборони та внутрішніх справ щодо гальмування прийняття рішень про підвищення їх пенсійного забезпечення.

         Протягом січня – грудня 2017 року до органів Фонду надійшло  6608 повторних звернень (1,4 відсотка від загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян – з м. Києва (1511), Полтавської (728), Дніпропетровської (689), Донецької (450), та Харківської (363) областей.

         У порівнянні з аналогічним періодом 2016 року кількість повторних звернень збільшилась на 2,5 відсотка.

         З числа розглянутих повторних звернень, в більшості випадків, заявникам пенсія призначена відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено. Проте, вони залишаються незадоволеними і продовжують звертатися до органів Фонду та вищих органів влади, що підтверджується  кількістю повторних звернень саме до центрального апарату Фонду – 2845, що складає 43 відсотки від загальної кількості повторних звернень.

    З метою зменшення повторних звернень громадян практикується спільний розгляд таких звернень на засіданнях комісій за участю представників органів праці та соціального захисту населення та місцевих органів влади (73 звернення).

      Крім цього, в органах Фонду забезпечуються умови щодо особистої участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг (151 громадянином виявлено таке бажання).

      Для зменшення кількості звернень та попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу постійно діючі «гарячі» телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 911459 громадян отримали консультаційну підтримку.

      Набирає обертів популярність звернень до органів Фонду через Веб-портал електронних послуг, але нажаль чимало нарікань та незадоволень щодо роботи самого Веб-порталу (часті збої в роботі, відсутність оперативного оновлення інформації щодо розмірів пенсії, внесення інформації з помилками тощо).

      Станом на 01 січня 2018 року в  органах Фонду за принципом «єдиного вікна» створено та працюють 647 приймалень громадян, в яких протягом 2017 року надано 9677215 консультацій, роз’яснень та інших послуг.        

background Layer 1