За І квартал 2018 року
Пенсійним фондом України та його територіальними органами (далі – Фонд) забезпечено організацію прийому та розгляд звернень громадян, які звертаються до органів Фонду на особистих та виїзних прийомах і різними засобами зв’язку: поштою, електронною поштою, факсом, за допомогою Веб-порталу електронних послуг Фонду, державної установи “Урядовий контактний центр”.
Зареєстровано за січень – березень 2018 року 133021 звернення громадян, що на 34,5 відсотка більше порівняно з І кварталом 2017 року (98890 звернень), в тому числі:
– центральним апаратом – 7896 звернень (на 58 відсотків більше у порівнянні з І кварталом 2017 року);
– підвідомчими органами – 125125 звернень (на 33 відсотка більше у порівнянні з І кварталом 2017 року).
Разом з тим в розрізі регіонів до органів Фонду спостерігається зменшення кількості звернень громадян з Волинської (на 47 відсотків), Хмельницької (на 38 відсотків), Рівненської (на 22 відсотка), Кіровоградської (на 15 відсотків) та Чернівецької (на 2 відсотка) областей. Значне збільшення відповідно з Київської (на 109 відсотків), Івано-Франківської (на 93 відсотка), Миколаївської (на 82 відсотка), Черкаської (на 79 відсотків) та Харківської (на 72 відсотка) областей.
З числа зареєстрованих звернень в центральному апараті Фонду вбачається збільшення звернень громадян в 2,2 рази із зазначенням лише електронної адреси або взагалі без зворотної адреси.
Найбільше звернень (на 10 тис. пенсіонерів) до органів Фонду надійшло з-за кордону (808), з Київської (236), Сумської (187), Чернігівської (181), Житомирської (164) та Луганської (160) областей. Найменша кількість звернень громадян відповідно з Чернівецької (54), Івано-Франківської (62), Кіровоградської (63) областей.
На кількість звернень також вплинули масові звернення щодо перерахунку пенсій пенсіонерам міністерства оборони та внутрішніх справ у зв’язку з підвищенням грошового забезпечення. Таких звернень надійшло 11303, що становить 8,5 відсотка від усіх звернень.
Фахівці органів Фонду за І квартал 2018 року забезпечили оперативний розгляд звернень, що надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр” – 17494 таких звернень громадян, з яких найбільше надійшло до центрального апарату (1291 звернення) та територіальних органів Донецької (2554), Дніпропетровської (2047), Харківської (1681) та Одеської (1094) областей.
На особистому та виїзних прийомах в Пенсійному Фонді України було прийнято 66723 громадянина (50,2 відсотка від загальної кількості). Найбільше відвідувачів (на 10 тис. пенсіонерів) було з Київської (145 громадян), Сумської (117 громадян), Луганської (98 громадян), Чернігівської (97 громадян) та Житомирської (96 громадян) областей. Найменше відвідувачів відповідно було з Івано-Франківської (12 громадян), Миколаївської (23 громадянина), Вінницької (24 громадянина), Волинській (28 громадян) та Чернівецької (29 громадян) областей.
В своїх зверненнях до органів Фонду громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, порушували питання щодо перевірки правильності призначення та проведення перерахунків пенсій – 46961 звернення (35,3 відсотка від загальної кількості звернень); роз’яснення окремих норм діючого пенсійного законодавства – 20553 звернення (15,5 відсотка); підвищення розміру пенсії – 17138 звернень (12,9 відсотка); визначення права на пенсію – 5990 звернень (4,5 відсотка), отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 2797 звернень (2,1 відсотка), виконання рішення суду – 2442 звернення (1,8) тощо.
Протягом січня – березня 2018 року до органів Фонду надійшло 1769 повторних звернень (1,3 відсотка від загальної кількості звернень). Найбільша кількість повторних звернень від громадян – з Дніпропетровської області (219), міста Києва (212), Донецької (181), Полтавської (165) та Харківської (90) областей.
У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року у відсотковому співвідношенні до загальної кількість звернень громадян кількість повторних звернень збільшилась на 0,1 відсотка.
З числа розглянутих повторних звернень, в більшості випадків, заявникам пенсія призначена відповідно до вимог чинного законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено. Проте, вони залишаються незадоволеними і продовжують звертатися до органів Фонду та вищих органів влади, що підтверджується кількістю повторних звернень саме до центрального апарату Фонду – 991, що складає 56 відсотків від загальної кількості повторних звернень.
З метою зменшення повторних звернень громадян практикується спільний розгляд таких звернень на засіданнях комісій за участю представників органів праці та соціального захисту населення та місцевих органів влади (4 звернення).
Крім цього, в органах Фонду забезпечуються умови щодо особистої участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг (33 громадянами виявлено таке бажання).
Для зменшення кількості звернень та попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу постійно діючі «гарячі» телефонні лінії та Контакт-центр Пенсійного фонду України з багатоканальною телефонною лінією. За звітний період 202446 громадян отримали консультаційну підтримку.