ПОСТАНОВА Правління Пенсійного фонду України від 03.06.2016 № 13-5 Про стан виконання органами Пенсійного фонду України в Хмельницькій області покладених на них завдань
Правління Пенсійного фонду України
П О С Т А Н О В А
03.06.2016 м. Київ № 13-5
Про стан виконання органами
Пенсійного фонду України
в Хмельницькій області
покладених на них завдань
Розглянувши звіт начальника головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області Заярнюк О. С., правління Пенсійного фонду України відмічає, що органами Пенсійного фонду України в Хмельницькій області в цілому виконуються завдання, визначені положеннями про ці органи та відповідними планами роботи за такими основними напрямами.
Фінансування пенсійних виплат
Забезпечується своєчасне та в повному обсязі фінансування пенсійних виплат 413,3 тис. пенсіонерів, з яких через банки пенсію отримують 53,0 % одержувачів, через виплатні об’єкти поштового зв’язку – 47,0 %. Виплата пенсій через банки заощаджує щомісячно в середньому 3,5 млн. грн. Найвищий відсоток пенсіонерів, які виявили бажання отримувати пенсії через банки, зафіксовано в управліннях у м. Нетішині (90 %) та м. Хмельницькому (71 %). Найнижчі показники – в Городоцькому (35,9 %) та Новоушицькому (37,3 %) об’єднаних управліннях і в управлінні в Дунаєвецькому районі (39,1 %).
Залучення коштів до бюджету
В області забезпечено якісний контроль за надходженням коштів, адміністрування яких здійснюють органи Фонду. Доведені планові завдання щомісячно виконуються.
На належному рівні налагоджено співпрацю з територіальними органами Державної фіскальної служби України, Державної служби України з питань праці, місцевими органами влади, соціальними партнерами щодо підвищення рівня платіжної дисципліни, забезпечення захисту прав застрахованих осіб. Результативно ця робота організована управліннями в Дунаєвецькому районі, м. Хмельницькому, Славутському об’єднаному управлінні.
Ефективно здійснюється комплекс заходів щодо зменшення обсягів боргів з платежів до Пенсійного фонду України, виконуються узгоджені графіки погашення заборгованості. На достатньому рівні організовано цю роботу управліннями Фонду в Полонському, Дунаєвецькому районах, Славутським об’єднаним управлінням. Водночас, потребує покращення робота зі стягнення заборгованості з відшкодування пенсій, призначених на пільгових умовах, в управлінні Фонду в м. Хмельницькому, Нетішині. На виконання доручення Кабінету Міністрів України у поточному році укладено графіки погашення заборгованості з економічно – активними боржниками. До бюджету Фонду в області надійшло в рахунок погашення боргу 2,0 млн. грн., за 4 місяці 2016 року річне завдання виконано на 54,3 %.
Правова робота
На належному рівні забезпечено позовну роботу щодо стягнення заборгованості до Пенсійного фонду України. 17,2 млн. грн. (88,6 %) заборгованості з відшкодування виплачених сум пенсій, призначених на пільгових умовах, охоплено позовами та рішеннями суду. Планове завдання щодо зменшення заборгованості підприємств – банкрутів перевиконано вдвічі (3 млн. грн.). Найкраще спрацювали управління Фонду в Полонському та Дунаєвецькому районах.
Контроль за діяльністю підпорядкованих управлінь
Головним управлінням здійснюється системний контроль за додержанням фінансової дисципліни, цільовим та ефективним використанням коштів. Заходами внутрішнього (плановими, позаплановими) контролю нецільового використання коштів не виявлено, проте мають місце окремі фінансові порушення. Постійного контролю потребує питання залишків пенсійних коштів на рахунках виплатних об’єктів Хмельницької дирекції УДППЗ “Укрпошта”.
Пенсійне забезпечення
Виконуються основні завдання з призначення та проведення перерахунків пенсій. Територіальними управліннями успішно здійснюється комплекс заходів, спрямованих на упередження порушень та помилок при призначенні (перерахунку) та виплаті пенсій. Функціонування в області централізованої виплати пенсій забезпечує додатковий рівень контролю за призначенням (перерахунком) та виплатою пенсій. Однак, залишається високим відсоток порушень в Шепетівському об’єднаному і Полонському районному управліннях, мають місце випадки недотримання законодавства щодо встановлених термінів призначення (перерахунку) пенсій в Летичівському об’єднаному управлінні.
В повному обсязі забезпечено з’ясування причин виникнення розбіжностей за результатами співставлення даних підсистем обліку сплати страхових внесків (АРМ ОССВ) та автоматизованої системи обробки пенсійної документації (АСОПД) з наявними даними у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Організація роботи з прийому та обслуговування громадян
В органах Пенсійного фонду області створено належні умови для своєчасного та всебічного розгляду звернень громадян. Єдині стандарти обслуговування забезпечили прозорість та відкритість у наданні послуг. Врегульований порядок взаємодії між структурними підрозділами управлінь упереджує прояви корупційних діянь та підвищує якість обслуговування. Налагоджено співпрацю з об’єднаними територіальними громадами щодо прийому та обслуговування громадян.
Забезпечено системну організацію проведення інформаційно-роз’яснювальних заходів. Понад 75 % населення отримують інформацію щодо особливостей реалізації пенсійного законодавства через друковані засоби масової інформації, в межах 10 % – через різнопланові зустрічі. Набуває популярності веб-сайт головного управління Фонду.
Планово проводяться лекції для безробітних, Дні відкритих дверей для учнівської та студентської молоді, уроки в загальноосвітніх школах, «прямі» телефонні лінії та навчальні семінари.
Використання кадрового потенціалу
В органах Фонду області при штатній чисельності 1072 одиниці працює 926 осіб, укомплектованість посад становить 86,4 %.
У визначені терміни реорганізовано 13 управлінь відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1055 «Деякі питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України», що дало можливість скоротити управлінський персонал на 52 одиниці та заощадити 1,6 млн. грн.
Документування управлінської діяльності
Документування управлінської діяльності здійснюється з дотриманням стандартів у роботі з документами. Організовано чіткий контроль за виконанням поставлених завдань. Водночас, потребує покращення рівень виконавської дисципліни в Білогірському, Старокостянтинівському та Хмельницькому об’єднаних управліннях.
Правління відзначає досвід організації роботи головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області щодо документування управлінської діяльності територіальних управлінь області за єдиним порядком із застосуванням сучасних автоматизованих систем, в основу якого покладено номенклатуру справ та визначено конкретний комплекс документів, організацію чіткого контролю за проходженням та виконанням документів, підвищення рівня виконавської дисципліни, удосконалення методів роботи керівників територіальних управлінь.
Враховуючи вищенаведене, правління Пенсійного фонду України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
- Звіт начальника головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області Заярнюк О. С. взяти до відома.
- Визнати роботу органів Пенсійного фонду України в Хмельницькій області щодо виконання покладених на них завдань такою, що відповідає встановленим вимогам.
- Директору департаменту персоналу та адміністративного забезпечення Усачовій Т. М. проаналізувати досвід головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області щодо документування управлінської діяльності територіальних управлінь за єдиним порядком із застосуванням сучасних автоматизованих систем, та у строк до 1 вересня поточного року внести пропозиції щодо його поширення в системі органів Фонду.
- Департаменту інформаційно-аналітичних систем та електронних реєстрів (Малецький О. М.) та департаменту пенсійного забезпечення (Ковпашко І. В.) внести пропозиції щодо організації прийому та обслуговування громадян у віддалених агентських пунктах (об’єднані територіальні громади, сільські та селищні ради, поштові відділення, банки тощо), передбачивши необхідність створення захищеного каналу зв’язку з використанням мережі Інтернет, та підготувати пропозиції щодо внесення відповідних змін в Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436.
- Начальнику головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області Заярнюк О. С.:
5.1. Вжити заходів щодо покращення роботи Городоцького, Новоушицького об’єднаних та управління в Дунаєвецькому районі щодо виплати пенсій через рахунки одержувачів в банках та управлінь Фонду в м. Хмельницькому, м. Нетішині щодо скорочення заборгованості з платежів до бюджету Фонду. Заслухати звіти начальників цих управлінь про результати проведеної роботи на засіданні колегії при начальнику головного управління Фонду в Хмельницькій області в липні 2016 року.
5.2. Завершити підготовчі заходи щодо впровадження централізованої підсистеми «Призначення та виплата пенсій» Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України.
- Контроль за виконанням постанови покласти на заступника Голови правління В. Г. Машкіна.
Голова правління О. Зарудний