Пропустити навігацію

За I півріччя 2017 року

Протягом
січня – червня 2017 року робота Пенсійного фонду України була спрямована на
забезпечення конституційного права громадян на звернення та створення належних
умов для реалізації цього права відповідно до Закону України «Про звернення
громадян».

 

         У звітному періоді до Пенсійного фонду
України надійшло 185566 звернень громадян, в тому числі:

 

         – до центрального апарату – 10988
звернень (5,9 відсотка від загальної кількості звернень);

 

         – до підвідомчих органів – 174578
звернень (94,1 відсотка від загальної кількості звернень);

 

         Кількість звернень до Пенсійного фонду
України, яка надійшла за звітний період (185566), порівняно з аналогічним
періодом минулого року (208700) зменшилась на 12 відсотків.

 

         Разом з тим спостерігається значне
збільшення кількості звернень громадян в центральному апараті (на 11 відсотків)
та в підвідомчих органах Волинської (на 57 відсотків), Чернігівської (на 11
відсотків), Черкаської (на 8 відсотків), та Житомирської (на 6 відсотків)
областей.

 

         З числа зареєстрованих звернень в
центральному апараті Фонду вбачається збільшення звернень громадян з-за кордону
в 1,3 рази порівняно з аналогічним періодом минулого року та в 1,4 рази
звернень громадян із зазначенням лише електронної адреси або взагалі без
зворотної адреси.

 

         До такого збільшення кількості звернень
громадян призвели масові звернення пенсіонерів за вислугою років органів
внутрішніх справ, які наразі піднімають питання проведення перерахунку їх
пенсій з урахуванням грошового забезпечення поліцейських, яке визначено Законом
України «Про Національну поліцію».

 

         Особливої гостроти у червні 2017 року
набули численні звернення щодо заходів, що вживаються Урядом для реалізації
пенсійної реформи. Актуальною тематикою у зверненнях постає питання проведення
пенсійної реформи не лише у тих, хто на сьогодні вже являється пенсіонером чи
найближчим часом стане ним, а у тих, хто може ним бути в далекому майбутньому.
Це підтверджує збільшення звернень за І півріччя 2017 року до центрального
апарату Фонду більш як в 7 разів (з 63 до 459 звернень) порівняно з аналогічним
періодом за минулий рік щодо питання перевірки відображення страхових внесків у
персоніфікованому обліку та майже в 5 разів (з 41 до 195 звернень) щодо питання
використання електронних ресурсів Фонду.

 

         Найбільше звернень (на 10 тис.
пенсіонерів) надійшло з-за кордону (1676), в Чернігівській (247), Сумській
(244), Волинській (240), Хмельницькій (219), Київській (218) та Луганській
(211) областях. Найменша кількість звернень громадян відповідно в
Івано-Франківській (61), Вінницькій (80), Миколаївській (84), Чернівецькій (90)
та Черкаській (90) областях.

 

         На особистому та виїзних прийомах в
Пенсійному Фонді України було прийнято 115424 громадянина (62 відсотка від
загальної кількості). Найбільше відвідувачів (на 10 тис. пенсіонерів) було в
Сумській (200 громадян), Хмельницькій (180 громадян) та Чернігівській (175
громадянин) областях. Найменше відвідувачів відповідно було в
Івано-Франківській (16 громадян) та Волинській (38 громадян) областях , а також
в місті Києві (37 громадян).

 

         В своїх зверненнях до органів Фонду
громадяни, в тому числі й на особистих прийомах, найчастіше порушували питання
щодо правильності призначення та перерахунку пенсій – 52115 звернень (28
відсотків від загальної кількості звернень) та роз’яснення діючого пенсійного
законодавства – 33092 звернення (18 відсотків), підвищення розміру пенсії –
22991 звернення (12 відсотків), визначення права на пенсію – 9392 звернення (5
відсотків), отримання пенсії за фактичним місцем проживання – 5063 звернення (3
відсотка).

 

          За звітний період до органів Фонду надійшло
2555 повторних звернень, що на 7 відсотків більше ніж за аналогічний період
минулого року (2383 звернення). Найбільша кількість повторних звернень від
громадян – з м. Києва (668), Дніпропетровської (224), Полтавської (193),
Харківської (150) та областей.

 

         З числа розглянутих повторних звернень,
в більшості випадків, заявникам пенсія призначена відповідно до вимог чинного
законодавства, про що їх неодноразово було повідомлено. Проте, вони залишаються
незадоволеними і продовжують звертатися до органів Фонду та вищих органів
влади, що підтверджується кількістю повторних звернень саме до центрального
апарату Фонду – 1,3 тис., що складає 50 відсотків від загальної кількості
повторних звернень.

 

         Для зменшення кількості звернень та
попередження випадків їх повторних звернень в органах Фонду продовжують роботу
постійно діючі «гарячі» телефонні лінії. Номери телефонів «гарячих» телефонних
ліній оприлюднені у ЗМІ, на веб-сайтах, інформаційних стендах органів Фонду.

 

         Консультаційну підтримку громадяни
отримують і в Контакт-центрі Пенсійного фонду України з багатоканальною
телефонною лінією. За звітний період 346190 громадян отримали консультаційну
підтримку.

 

         Органи Пенсійного фонду одночасно
спрямовують свою діяльність на забезпечення оперативного розгляду звернень, що
надійшли з державної установи “Урядовий контактний центр” та вживають
заходів для вирішення порушених у них питань і задоволення законних прав та
інтересів заявників. Протягом січня – червня 2017 року органами Фонду
розглянуто 18155 таких звернень громадян, з яких найбільше надійшло до
центрального апарату (2240 звернень) та в підвідомчих органах Донецької (2360),
Дніпропетровської (1510) областей та в м. Києві (1947).

 

         Продовжує набирати обертів популярність
звернень до Пенсійного фонду України через Веб-портал
Фонду. Протягом січня – червня 2017 року зареєстровано 3620 звернень, що в три
рази більше порівняно з аналогічним періодом минулого року (1193 звернення).

 

 

 

background Layer 1