Інформаційна довідка щодо проведеної роботи по виявленню ознак використання праця неоформлених працівників та порушень законодавства про працю за квітень 2018 року
- Застраховані особи
Загальна кількість застрахованих осіб у квітні 2018 року – 12 988,4 тис. осіб, що більше ніж у грудні 2017 року на 117,0 тис. осіб (100,9%), та більше ніж у березні 2017 року на 98,1 тис. осіб (100,8%).
1.1.Наймані працівники
У квітні 2018 року в реєстрі застрахованих осіб налічується 10 175,3 тис. найманих працівників, що на 62,7 тис. осіб більше ніж у березні 2018 року (100,6 %).
Відповідно до відомостей про трудові відносини, у квітні 2018 року прийнято на роботу – 374,1 тис. осіб, а припинено трудові відносини з 354,3 тис. особами. Працевлаштовано на 19,9 тис. осіб більше ніж звільнено.
2.Динаміка застрахованих осіб по регіонах
Зменшення застрахованих осіб у квітні 2018 року порівняно з березнем 2018 року відбулося у Житомирській, Закарпатській, Львівській, Харківській областях та м. Києві.
Зменшення найманих працівників у квітні 2018 року порівняно з березнем 2018 року відбулося у Закарпатській, Львівській областях та м. Києві.
2.1. Наймані працівники, які отримують заробітну плату менше мінімальної (3200,00 /3723,00 грн.)
Із загальної кількості найманих працівників у квітні 2018 року 1 266,2 тис. застрахованим особам нараховано заробітну плату менше 3723 грн. в т.ч. 413,6 тис. осіб або 32,7% – працівникам бюджетної сфери.
У березні 2018 року заробітну плату до 3723 грн. отримували 1192,0 тис. застрахованих осіб (11,8 % від загальної кількості застрахованих осіб).
Довідково: У квітні 2018 року питома вага застрахованих осіб рівень оплати яких менше 3723 грн. по Україні становить 12,4 % до загальної кількості застрахованих осіб. Проте, у Чернігівській, Луганській, Тернопільській, Волинській, Рівненській, Чернівецькій, Сумській, Херсонській областях цей показник становить 17,5 до 16,0 %. У Львівській, Дніпропетровській, Запорізькій областях та м. Києві – від 11,7% до 10,4 %.
Частина застрахованих осіб, рівень оплати праці яких у квітні 2018 року не перевищує мінімальну заробітну плату (3723,00 грн.), збільшилась на 74,2 тис. осіб порівняно із березнем 2018 року.
У квітні 2018 року найбільша питома вага найманих працівників, а саме 63,1% осіб, які отримують заробітну плату від мінімальної до трьох мінімальних заробітних плат.
- Застраховані особи, які працювали неповний робочий час та виконали роботи за угодами цивільно-правового характеру
Кількість застрахованих осіб, які працювали неповний робочий час, виконували роботи за угодами цивільно-правового характеру та осіб з інвалідністю у квітні поточного року складає 1 571,7 тис. осіб, (більше ніж у грудні 2017 року на 8,2%) з них:
- 818,9 тис. найманих осіб працювали неповний робочий час;
- 267,1 тис. осіб виконували роботи (надавали послуги) за цивільно-правовими договорами.
Доплату до мінімального страхового внеску здійснено за 654,1 тис. осіб.
Кількість осіб, які виконували роботи (надавали послуги) за угодами цивільно-правового характеру зменшилась у порівнянні з груднем 2017 року на 39,5 тис. осіб та на 41,9 тис. осіб у порівнянні з квітнем 2017 року.
Зменшення кількості осіб, які працювали неповний робочий день у порівнянні з груднем 2017 року відбулось лише у 7 регіонах: Вінницькій, Івано–Франківській, Львівській, Миколаївській, Харківській та Чернігівській областях.
- Керівники підприємств, які отримують заробітну плату, на рівні та менше мінімальної
Кількість керівників, які працюють за основним місцем роботи та яким нараховано заробітну плату на рівні та менше мінімальної, у квітні 2018 року – 41,3 тис. осіб, що на 1,3 тис. осіб, менше ніж у березні 2018 року та на 21,9 тис. осіб менше ніж у квітні 2017 року.
- Заходи, спрямовані на виявлення ознак використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю
Співпраця ПФУ з ДФС, Держпрацею, місцевими органами виконавчої влади та соціальними партнерами
Протягом січня–травня 2018 року, за результатами аналітично-моніторингових досліджень органів Пенсійного фонду України органами Державної фіскальної служби України надано інформацію щодо:
68,3 тис. страхувальників (по 286,8 тис. застрахованих особах), що порушують законодавчі вимоги щодо здійснення доплати до мінімального страхового внеску та/або у яких наявне повідомлення про прийняття на роботу та відсутня заробітна плата у звітності по єдиному внеску.
Органами Державної фіскальної служби України у 2018 році узгоджено суми донарахованого єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по застрахованих особах на 3,7 млн. грн.
Органам Державної служби України з питань праці направлена інформація щодо:
150,9 тис. страхувальників (по 1209,6 тис. застрахованих осіб), які мають ознаки можливих порушень законодавства про працю для вжиття відповідних заходів реагування.
Органами Державної служби України з питань праці України виявлені у 2018 році законодавчі порушення у 1679 страхувальників по 57,8 тис. особах.
Крім того, органами Пенсійного фонду України у січні – травні 2018 року по 82,8 тис. суб’єктах, які виплачують заробітну плату менше мінімальної, направлено повідомлення до місцевих органів виконавчої влади, до соціальних партнерів по 41,2 тис. суб’єктах.
Проведено 558 спільні наради соціальних партнерів та органів Пенсійного фонду України, де заслухано керівників та власників підприємств, які виплачують заробітну плату в розмірі менше мінімального.
13,6 тис. суб’єктів господарювання заслухано на комісіях з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення.
За оперативними даними органів Державної фіскальної служби України у 2018 році легалізовано 33,4 тис. робочих місць, в результаті чого мобілізовано 27,1 млн. грн. єдиного внеску.
- Роз’яснювальна робота органів ПФУ щодо дотримання роботодавцями законодавства про оплату праці
Фахівцями Пенсійного фонду України взято участь у 1,7 тис. виступах на місцевих радіо та телеканалах, опубліковано 713 статей в пресі, проведено 6,3 тис. зустрічей в трудових колективах по роз’ясненню необхідності дотримання роботодавцями законодавства про оплату праці, а також соціальних переваг отримання легальних доходів та повноти і своєчасності сплати єдиного внеску, як гарантії реалізації прав найманих працівників на загальнообов’язкове соціальне страхування.