Пропустити навігацію

Типова інформаційна картка адміністративної послуги з надання державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю та/або надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Пенсійного фонду України

від 04.07.2025  № 116   

ТИПОВА ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА

адміністративної послуги з надання державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю

та/або надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю віком до 18 років

______________________________________________________________

(найменування суб’єкта надання адміністративної послуги / центру надання адміністративних послуг)

 

Інформація про суб’єкта надання послуги

1

Місцезнаходження

Зазначається місцезнаходження суб’єкта надання адміністративної послуги / центру надання адміністративних послуг.

2

Інформація щодо режиму роботи

Зазначається режим роботи суб’єкта надання адміністративної послуги / центру надання адміністративних послуг.

3

Телефон, адреса електронної пошти, вебсайт

Зазначається телефон / адреса електронної пошти та інформаційної сторінки вебпорталу / сайту суб’єкта надання послуги / центру надання адміністративних послуг.

Нормативні акти, якими регламентується надання послуги

4

Закони України

Закон України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”.

5

Акти Кабінету Міністрів України

Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021 року № 79;

Постанова Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2016 року № 606 “Деякі питання електронної взаємодії електронних інформаційних ресурсів”;

Порядок виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України організаціями, що здійснюють їх виплату і доставку, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1279;

Порядок виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 року № 1596;

постанова Кабінету Міністрів України від 11 червня 2025 року № 695 “Деякі питання надання окремих видів державної соціальної допомоги Пенсійним фондом України”.

 

6

Акти                  центральних органів виконавчої влади

Постанова правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1 “Про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України”, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436.

Умови отримання послуги

7

Особи, які мають право на отримання послуги

Громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають на території України, а також особи, яких визнано в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, громадяни Республіки Польща, які перебувають на території України, з дотриманням положень Закону України “Про встановлення додаткових правових та соціальних гарантій для громадян Республіки Польща, які перебувають на території України”, особи з інвалідністю з дитинства та діти з інвалідністю віком до 18 років.

8

Підстава для отримання послуги

Звернення до суб’єкта надання адміністративної послуги / виконавчого органу сільської, селищної, міської ради / центрів надання адміністративних послуг.

9

Перелік необхідних документів

Заявник, особа якого посвідчується паспортом громадянина України або іншим документом, що посвідчує особу (посвідка на постійне проживання / посвідчення біженця / посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту), пред’являє документ, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків із зазначеного Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України або свідоцтва про народження (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті), подає такі документи:

заява про призначення державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 червня 2025 року

№ 695 “Деякі питання надання окремих видів державної соціальної допомоги Пенсійним фондом України” (далі – заява);

копія свідоцтва про народження дитини з інвалідністю віком до 18 років;

довідка з місця навчання із зазначенням перебування (неперебування) на повному державному утриманні.

Якщо із заявою звертається опікун або піклувальник, подається також:

копія рішення про встановлення опіки (піклування) та призначення дитині з інвалідністю віком до 18 років опікуна (піклувальника);

копія рішення суду про визнання особи з інвалідністю з дитинства недієздатною;

копія рішення суду про призначення опікуна особі з інвалідністю з дитинства або копія документа, що підтверджує повноваження представника закладу (органу опіки та піклування), який виконує функції опікуна.

Якщо звернення здійснюється через представника – посвідчена нотаріально довіреність.

Одинокі особи з інвалідністю з дитинства II і III груп у своїй заяві про призначення державної соціальної допомоги особі з інвалідністю з дитинства або дитині з інвалідністю (далі – допомога) повідомляють про відсутність працездатних родичів (батьків, дітей), зобов’язаних за законом їх утримувати (незалежно від місця їх проживання).

В окремих випадках подається:

висновок лікарсько-консультативної комісії про потребу постійному сторонньому догляді;

рішення суду про встановлення батьківства (у разі потреби);

копія документа про перебування особи у відпустці для догляду за дитиною до досягнення трирічного віку, у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, у відпустці без збереження заробітної плати;

документ 0801/о “Довідка про потребу дитини (дитини з інвалідністю) у домашньому догляді”;

копія документа, про передачу закладу органу опіки та піклування;

нотаріально посвідчена довіреність, що підтверджує повноваження представника.

Для призначення надбавки на догляд:

копія витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини або копія довідки про народження, виданої виконавчим органом сільської, селищної, міської ради, із зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини;

рішення суду про позбавлення батьківських прав або копія свідоцтва про смерть батька дитини (рішення суду про оголошення батька померлим / рішення суду про визнання батька безвісно відсутнім).

Якщо для отримання державної соціальної допомоги необхідні документи та/або відомості містяться в інформаційно-комунікаційних системах, або якщо такі документи та/або відомості можуть бути отримані / підтверджені шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади, такі документи та/або відомості не подаються, а в заяві зазначаються відомості, необхідні для верифікації особи та отримання даних з відповідних реєстрів і надання відповідного виду допомоги.

 

10

Спосіб подання документів

У паперовій формі при особистому зверненні до сервісних центрів головних управлінь Пенсійного фонду України в областях та м. Києві, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, центрів надання адміністративних послуг;

засобами поштового зв’язку або в електронній формі через вебпортал електронних послуг, мобільний додаток Пенсійного фонду України або Єдиний державний вебпортал електронних послуг (Портал Дія) з накладенням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (у разі наявності технічної можливості).

11

Платність (безоплатність) надання

Надається безоплатно.

12

Строк надання послуги

Заява про призначення розглядається не пізніше ніж протягом 10 днів після її надходження з усіма необхідними документами та/або відомостями.

13

Перелік підстав для відмови в наданні послуги

Подано не всі необхідні документи для призначення;

особа не має права на призначення державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю;

виявлені недостовірні дані в поданих документах.

 

14

Результат                        надання послуги

Орган Пенсійного фонду України приймає рішення про призначення допомоги / відмову в призначенні допомоги.

15

Способи                    отримання відповіді (результату)

Орган Пенсійного фонду України повідомляє про прийняте рішення протягом п’яти робочих днів з дня прийняття рішення, шляхом надсилання повідомлення у паперовій або електронній формі (за наявності адреси електронної пошти).

Якщо заява з необхідними документами та/або відомостями була подана через центр надання адміністративних послуг, орган Пенсійного фонду України інформує центр надання адміністративних послуг про прийняте рішення протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення.

background Layer 1