Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 

АНАЛІЗ   РЕГУЛЯТОРНОГО   ВПЛИВУ

 

 

         Проект
постанови правління Пенсійного фонду України “Про затвердження Змін до Порядку
взяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”

(далі-Проект) розроблено Пенсійним фондом України у зв’язку з прийняттям Закону
України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення
процедур припинення юридичних осіб та підприємницької діяльності фізичних осіб –
підприємців за їх рішенням” з метою приведення
нормативно-правових актів Пенсійного фонду України у відповідність із цим
Законом.

 

1. Визначення та аналіз проблеми,
яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Прийняття Проекту викликане необхідністю приведення
нормативно-правових актів Пенсійного фонду України у відповідність до норм
чинного законодавства.

 

2. Визначення цілей державного
регулювання

Основною метою Проекту є удосконалення існуючого порядку зняття з обліку в
органах Пенсійного фонду України
платників – юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, механізму взаємообміну документами (повідомленнями, інформацією) між
державним реєстратором та органами Пенсійного фонду України, визначення порядку
заповнення та надання платнику довідки про відсутність заборгованості із сплати
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та
страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування
(додаток 4 до Порядку), рішення про відмову у видачі довідки про відсутність
заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів
соціального страхування (додаток 6 до Порядку) та державному реєстраторові
повідомлення про заперечення здійснення спрощеної процедури державної
реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної
особи-підприємця.

 

3.
Альтернативні способи досягнення цілей

            Прийняття Проекту
забезпечить досягнення встановлених цілей державного регулювання.     

         З
прийняттям зазначеного Проекту нормативно-правові акти Пенсійного фонду України
буде приведено у відповідність до нормативно-правових актів вищої юридичної
сили.

Неприйняття Проекту призведе до неузгодженості  нормативно-правових актів Пенсійного фонду
України з діючим законодавством, зокрема, 
із Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних
осіб – підприємців”, та не дасть можливості органам
Пенсійного фонду виконувати функції щодо зняття з обліку в органах Пенсійного
фонду України зазначеної категорії платників єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до норм діючого
законодавства.

 

4. Описання механізму і заходів, які забезпечать розв’язання
визначеної проблеми шляхом прийняття регуляторного акта

Проектом удосконалено існуючий порядок зняття з обліку в
органах Пенсійного фонду України
платників – юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, механізм взаємообміну документами (повідомленнями, інформацією) між
державним реєстратором та органами Пенсійного фонду України, визначено порядок
заповнення та надання платнику довідки про відсутність заборгованості із сплати
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та
страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування,
рішення про відмову у видачі довідки про відсутність заборгованості із сплати
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та
страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування
та порядок подання державному реєстраторові повідомлення про заперечення
здійснення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи
чи підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Після
здійснення платником  розрахунків з
Пенсійним фондом та на підставі довідок фондів соціального страхування про
відсутність заборгованості орган Пенсійного фонду України складає довідку про
відсутність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України
і фондів соціального страхування.

У разі, якщо
платник (або фізична особа – підприємець) не здійснив розрахунки з Пенсійним
фондом або фонди соціального страхування надали органу Пенсійного фонду України
рішення про відмову в видачі довідки про відсутність заборгованості за 10 днів
до закінчення строку заявлення кредиторами своїх
вимог юридичній особі (або фізичній особі – підприємцю), орган Пенсійного фонду
вручає (надсилає) комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору),
або особі, відповідальній за погашення грошових зобов’язань (або фізичній особі
– підприємцю) рішення про відмову в видачі довідки про відсутність
заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів
соціального страхування.

Повідомлення про заперечення здійснення спрощеної процедури державної
реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної
особи – підприємця надсилається державному реєстратору органом Пенсійного фонду
з таких причин:

– наявність боргу по платежах до Пенсійного фонду
України та єдиному внеску ;

– відсутність можливості у органу Пенсійного
фонду України пересвідчитись у  повноті,
своєчасності, достовірності нарахування та сплати платежів, контроль за
справлянням яких здійснюють органи Пенсійного фонду України, шляхом проведення
документальної позапланової перевірки платника, стосовно якого розпочато
спрощену процедуру припинення;

– наявність судових спорів між платником та
органом Пенсійного фонду України чи кримінальних справ за фактами умисного
ухилення від сплати єдиного внеску та/або внесків на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування;

– інші заперечення в межах повноважень органів
Пенсійного фонду України.

 

5. Аргументування переваги обраного способу досягнення встановлених цілей

Впровадження вимог регуляторного акта створить умови для удосконалення
існуючого порядку зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України платників
– юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та ефективного виконання
покладених на органи Фонду завдань та функцій щодо обліку платників єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, а також
забезпечить удосконалення механізму взаємообміну
документами між державним реєстратором та органами Пенсійного фонду
України.  

Державні реєстратори та органи
Пенсійного фонду України здійснюватимуть взаємодію щодо підтвердження
відомостей про юридичну особу та фізичну особу – підприємця при проведенні
державної реєстрації припинення юридичної особи та припинення підприємницької
діяльності фізичної особи – підприємця. 

Оскільки Проект розроблено на виконання Закону України “Про внесення змін
до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедур припинення
юридичних осіб та підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців за їх рішенням” та Закону України “Про державну реєстрацію
юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”, у
разі прийняття регуляторного акта очікується досягнення поставленої мети.

Вплив зовнішніх факторів на дію
проекту регуляторного акту не передбачається.

 

6. Очікувані результати прийняття
акта

Позитивними факторами прийняття
акта є:

 

         
приведення нормативно-правових актів Пенсійного фонду
України у відповідність до норм чинного законодавства
;

         
удосконалення існуючого порядку
зняття з обліку
в
органах Пенсійного фонду України
платників – юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, механізму взаємообміну документами (повідомленнями, інформацією) між
державним реєстратором та органами Пенсійного фонду України
;

         
визначення чіткого порядку
заповнення та надання платнику довідки про відсутність заборгованості зі сплати
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та
страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів соціального страхування
;

         
визначення чіткого порядку
надання платнику рішення про відмову у видачі довідки про відсутність
заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування та страхових коштів до Пенсійного фонду України і фондів
соціального страхування
;

         
визначення порядку подання державному реєстраторові
повідомлення про заперечення здійснення спрощеної процедури державної
реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної
особи-підприємця.

 

Негативні фактори прийняття акта
відсутні.

 

 

Витрати

Вигода

Держава

немає

Приведення відомчих актів у
відповідність з актами вищої юридичної сили.

Населення

немає

немає

Суб’єкти
господарювання

немає

Удосконалення процедури
припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних
осіб-підприємців за їх рішенням

 

7. Обґрунтування строку чинності
регуляторного акта

Регуляторний акт діятиме з моменту
набрання ним чинності та на весь період дії Закону України “Про  збір та облік єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування”,
Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців”.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

1) додаткові надходження до
державного та місцевих бюджетів і державних
цільових фондів, пов’язаних з дією
акта – не передбачаються;

2)  кількість суб’єктів
господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – всі
платники, які прийняли рішення про припинення юридичної особи або припинення
підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем;

3) розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання
та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта – виконання вимог
акта не потребує додаткових затрат платників єдиного внеску;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних
осіб з основних положень акта – високий, оскільки суб’єкти будуть поінформовані
щодо прийняття проекту шляхом його офіційного оприлюднення.

 

9. Визначення заходів, за
допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного
акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде
здійснюватися після набрання чинності цим регуляторним актом. Строк виконання
заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде здійснено не пізніше дворічного терміну
після набрання чинності цим регуляторним актом.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде
здійснено з використанням вищенаведених методів одержання результатів
відстеження результативності через кожні три роки, починаючи від дня виконання
заходів із повторного відстеження.

Контроль за виконанням вимог регуляторного акта покладено на Першого
заступника Голови правління В. О. Кравчука.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено департаментом надходження
доходів Пенсійного фонду України.

 

 

 

Голова правління                                                                                  
Б. Зайчук

background Layer 1