Пропустити навігацію

Пояснювальна записка до проєкту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України”

 

  1. Резюме

Забезпечення своєчасної та в повному обсязі виплати пенсій з урахуванням підвищення пенсійних виплат та виплати одноразової грошової допомоги відповідно до постанови Кабінету Міністрів України 01.04.2020 № 251 “Деякі питання підвищення пенсійних виплат і надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році” (далі – постанова № 251).

Скорочення чисельності територіальних органів Пенсійного фонду України, враховуючи сучасні потреби і можливості.

 

  1. Проблема, яка потребує розв’язання

Зменшення дохідної частини бюджету Пенсійного фонду України, з урахуванням прийнятого Закону України від 17.03.2020 № 533-IX “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)” та постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2020 № 253 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 травня 2019 р. № 555”, потребує перегляду дохідної частини бюджету Пенсійного фонду України та виділення Пенсійному фонду України трансферту з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання її поширенню на території України.

З метою упорядкування реалізації зазначених норм, а також забезпечення видатків з урахуванням підвищення пенсійних виплат та виплати одноразової грошової допомоги відповідно до постанови № 251, спрямування власних доходів Пенсійного фонду України на повернення позик, наданих з єдиного казначейського рахунку у 2019 році, та удосконалення Порядку виплати одноразової грошової допомоги у зв’язку з негативними наслідками поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, у сумі 1000 гривень окремим категоріям населення, потребують врегулювання питання щодо внесення змін до бюджету Пенсійного фонду України на 2020 рік.

Крім цього, з метою оптимізації структури територіальних органів Пенсійного фонду України та удосконалення і упорядкування діяльності системи органів Пенсійного фонду України, необхідно внести відповідні зміни у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 05 квітня 2014 р. № 85 “Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів”.

 

  1. Суть проєкту акта

Проєктом акта передбачається скоротити чисельність територіальних органів Пенсійного фонду в цілому на 1200 од. (або 5 відсотків чисельності, затвердженої на сьогодні) шляхом внесення змін у додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 № 85 “Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів”.

Крім цього, пропонується внести зміни до дохідної та видаткової частин бюджету Пенсійного фонду України на 2020 рік, а також врахувати залишок власних коштів на початок року на рівні фактичного, який склався на кінець 2019 року.

Дохідна частина бюджету Фонду в цілому зростає на 32 943,6 млн гривень. З урахуванням змін до основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2020 рік, на 12 110,9 млн грн зменшується сума єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, розподіленого на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Враховуючи звітні дані щодо фактичної чисельності осіб, за яких сплачується мінімальний страховий внесок, у складі власних доходів зменшено кошти Державного бюджету України на суму 4 394,8 млн грн (сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб та покриття недоотриманої суми коштів від застосування розміру єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, передбаченого частинами тринадцятою і чотирнадцятою статті 8 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”). Загалом, асигнування з Державного бюджету на фінансове забезпечення виплати пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, та дефіциту коштів Пенсійного фонду зростають на 29 704,1 млн гривень.

Також, в дохідній частині враховано трансферт з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню її на території України, в сумі 15 187,6 млн гривень.

Видаткова частина бюджету Пенсійного фонду України зросте на 32 943,6 млн грн, з яких видатки за рахунок власних доходів зростуть на 13 460,1 млн грн, в тому числі 12 401,3 млн грн на фінансування витрат, пов’язаних з проведенням перерахунків пенсій відповідно до постанови № 251, на 1 148,4 млн грн – погашення позик, наданих з єдиного казначейського рахунку у 2019 році, та на 89,6 млн грн зменшуються видатки на фінансування адміністративних витрат, пов’язаних із виконанням функцій, покладених на органи Пенсійного фонду України у зв’язку із оптимізацією чисельності працівників.

За рахунок коштів Державного бюджету України видатки зростуть на 19 483,5 млн грн на фінансування щомісячної компенсаційної виплати особам, які досягли 80-річного віку, та на виплату одноразової грошової допомоги  у сумі 1000 грн окремим категоріям населення,  відповідно до постанови № 251.

З урахуванням зазначених змін бюджет Пенсійного фонду України на 2020 рік є збалансованим із залишком на кінець року 254,7 млн гривень.

 

 

  1. Вплив на бюджет

Реалізація акту передбачає збільшення асигнувань з державного бюджету по бюджетній програмі за КПКВК 2506080 “Фінансове забезпечення виплати пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, та дефіциту коштів Пенсійного фонду” на суму 29 704,1 млн грн та трансферт з фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками, на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню її на території України на суму 15 187,6 млн гривень.

 

 

  1. Позиція заінтересованих сторін

Проєкт акта стосується соціально-трудової сфери та потребує погодження із Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні, Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

Проєкт не регулює питання прав осіб з інвалідністю і не потребує погодження з громадською організацією “Всеукраїнська організація “Союз осіб з інвалідністю України” та громадською спілкою “Всеукраїнське громадське об’єднання “Національна асамблея людей з інвалідністю України”.

Проєкт акта не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, сфери наукової та науково-технічної діяльності та не потребує погодження уповноваженими представниками всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, проведення експертизи Науковим комітетом Національної ради України з питань розвитку науки і технологій.

 

  1. Прогноз впливу

Проєкт акта матиме вплив на інтереси громадян похилого віку, інших одержувачів пенсійних виплат, працівників органів Пенсійного фонду України (прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін додається).

Проєкт акта за предметом правового регулювання не матиме впливу на ринкове середовище, забезпечення захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави; розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад; ринок праці, рівень зайнятості населення; громадське здоров’я, покращення чи погіршення стану здоров’я населення або його окремих груп; екологію та навколишнє природне середовище, обсяг природних ресурсів, рівень забруднення атмосферного повітря, води, земель, зокрема забруднення утвореними відходами, інші суспільні відносини.

Проєкт акта не стосується питань реалізації органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку.

Проєкт акта не є регуляторним.

 

  1. Позиція заінтересованих органів

Проєкт акта потребує погодження із Міністерством соціальної політики, Міністерством фінансів, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства та здійснення правової експертизи Міністерством юстиції.

 

  1. Ризики та обмеження

У проєкті акта відсутні положення, які за предметом правового регулювання стосуються прав і свобод людини, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод.

У проєкті акта відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

У проєкті акта відсутні правила і процедури, які містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією. Проєкт акта не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

У проєкті акта відсутні положення, що містять ознаки дискримінації. Проєкт акту не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

 

  1. Підстава розроблення проєкту акта

Проєкт акта розроблено на виконання законів України від 17.03.2020 № 533-IX “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)” та від 13.04.2020 № 553-IX “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік”, постанов Кабінету Міністрів України від 29.03.2020 № 253 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 травня 2019 р. № 555” та від 01.04.2020 № 251 “Деякі питання підвищення пенсійних виплат і надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році”.

 

 

 

Голова правління

Пенсійного фонду України                                                                                                                                 Є. КАПІНУС

 

 

 

 

background Layer 1