Пропустити навігацію

Пояснювальна записка до проєкту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій”

 ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту постанови Кабінету Міністрів України

Про внесення змін до Порядку сплати збору на обов’язкове

державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій

 

  1. Мета

 Метою прийняття проєкту акта є приведення нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог законодавства України.

  1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

 Проєкт постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій” (далі – проєкт Постанови) розроблено на виконання пункту 9 розділу XIX “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про електронні комунікації”, який набрав чинності з 01 січня 2022 року, та пункту 8 розділу ІІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку”, який набрав чинності з 13 лютого 2022 року.

Прийняття акта обумовлено необхідністю приведення Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 1998 року № 1740 (далі – Порядок), у відповідність до термінології, передбаченої Законом України “Про електронні комунікації”, та  положень Закону України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування” (із змінами) (далі – Закон).

  1. Основні положення проєкту акта

 Проєктом Постанови пропонується внести зміни до Порядку, якими:

  • змінити терміни та їх визначення відповідно до Закону України “Про електронні комунікації” та Закону, зокрема слова “стільниковий рухомий зв’язок” замінити словами “мобільний зв’язок”, слово “оператор стільникового рухомого зв’язку” замінити словом “постачальник електронних комунікаційних послуг”;
  • змінити суму збору (збільшити з 50 грн до 1000 грн), у разі накопичення якої протягом дня постачальник електронних комунікаційних послуг зобов’язаний перерахувати збір на бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного бюджету, відкриті в головних управліннях Державної казначейської служби України;

– розширити положення щодо зарахування у рахунок зменшення поточних платежів із збору на обов’язкове державне пенсійне страхування протягом поточного звітного періоду також на суми збору, сплачених до бюджету з частини авансів за послуги мобільного зв’язку, які були повернуті кінцевим користувачам послуг або використані ними в оплату товарів чи послуг, що не є послугами мобільного зв’язку;

  • переглянути форму Звіту про нарахування та сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з вартості послуг стільникового зв’язку (додаток 2 до Порядку).
  1. Правові аспекти

 У зазначеній сфері правового регулювання діють Закон України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування”, Закон України “Про електронні комунікації”, постанова Кабінету Міністрів України від 03 листопада 1998 року № 1740 “Про затвердження Порядку сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій”.

 Фінансово-економічне обґрунтування

 Реалізація проєкту акта не потребуватиме додаткових витрат з державного та місцевих бюджетів.

  1. Позиція заінтересованих сторін

 Проєкт акта потребує погодження з Міністерством соціальної політики України, Міністерством фінансів України, Міністерством економіки України, Державною регуляторною службою України, здійснення цифрової експертизи Міністерством цифрової трансформації України, правової експертизи Міністерством юстиції України.

Проєкт акта потребує погодження зі Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні та Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.

З метою проведення консультацій з громадськістю з питань реформування та реалізації державної політики проєкт акта буде оприлюднено на інформаційній сторінці вебпорталу Пенсійного фонду України.

Проєкт акта не регулює питання прав осіб з інвалідністю та не потребує погодження з Уповноваженим Президента України з прав людей з інвалідністю, Урядовим уповноваженим з прав осіб з інвалідністю, громадською організацією “Всеукраїнська організація Союз осіб з інвалідністю України” та громадською спілкою “Всеукраїнське громадське об’єднання “Національна асамблея людей з інвалідністю України””.

Проєкт акта не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, функціонування і застосування української мови як державної та не потребує погодження відповідних уповноважених представників всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, органів місцевого самоврядування, Уповноваженого із захисту державної мови.

Проєкт акта не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності та не потребує проведення експертизи Науковим комітетом Національної ради з питань розвитку науки і технологій.

  1. Оцінка відповідності

 У проєкті акта відсутні положення, що стосуються зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт акта не містить положень, що стосуються прав і свобод, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод.

У проєкті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилася.

У проєкті акта відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Громадська гендерно-правова експертиза не проводилась.

Проєкт акта не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією. Пенсійним фондом України буде направлено лист до Національного агентства з питань запобігання корупції для визначення необхідності проведення антикорупційної експертизи.

 Прогноз результатів

 Показником результативності реалізації акта буде відповідність Порядку нормам чинного законодавства.

Негативні ризики щодо реалізації акта відсутні.

Реалізація проєкту акта не матиме впливу на ринкове середовище, забезпечення захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави; розвиток регіонів, підвищення чи зниження спроможності територіальних громад; ринок праці, рівень зайнятості населення; громадське здоров’я; екологію та навколишнє природне середовище, обсяг природних ресурсів, рівень забруднення атмосферного повітря, води, земель, зокрема забруднення утвореними відходами, та інші сфери суспільних відносин.

Прогноз впливу реалізації проєкту акта на інтереси заінтересованих сторін:

Заінтересована сторона

Вплив реалізації акта на заінтересовану сторону

Пояснення очікуваного впливу

Суб’єкти господарювання (постачальники мобільних послуг)

Позитивний

Унормування порядку перерахування збору на обов’язкове державне пенсійне страхування на бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного бюджету, відкриті в органах Державної казначейської служби України, та удосконалення форми звітності, що подається до органів Пенсійного фонду України  

Органи державної влади

Позитивний

Приведення нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог законодавства України

 

Голова правління

Пенсійного фонду України                                                                                  Євгеній КАПІНУС

  

“____” ____________ 2022 року

 

 

 

background Layer 1