Пропустити навігацію

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законів України” щодо сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

до проекту Закону України

“Про внесення змін
до деяких законів України 

щодо сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування

 

 

1.         
Обґрунтування
необхідності прийняття проекту Закону

Проект Закону України “Про
внесення змін до деяких законів України”  щодо сплати збору на обов’язкове державне
пенсійне страхування (далі – Проект)  розроблено
Пенсійним фондом України на виконання доручення Прем’єр-міністра України Яценюка А.П. від 17.04.2015 № 14335/1/1-15 щодо перегляду
нормативно-правової бази з питань державного нагляду (контролю) та у зв’язку з
неузгодженістю деяких положень Закону, необхідністю удосконалення порядку
сплати збору та здійснення належного контролю за повнотою його нарахування та
сплати.

З метою уникнення неоднозначного
трактування деяких положень Закону, 
забезпечення повноти надходження збору на обов’язкове державне пенсійне
страхування виникла необхідність внесення змін до Закону України
Про збір на обов’язкове
державне пенсійне страхування
(далі – Закон).  

 

2.
Мета і шляхи її досягнення

Основною
метою прийняття проекту Закону є приведення у відповідність окремих норм Закону
та
забезпечення удосконалення порядку сплати збору
на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Платниками
збору з операцій купівлі іноземної валюти Законом визначено лише фізичних осіб, які здійснюють операції
з купівлі іноземної валюти у готівковій формі, а подання звітності до органів
Пенсійного фонду України та забезпечення Національним банком України
організації та контролю за сплатою збору передбачено при здійсненні операцій з
купівлі іноземної валюти юридичними та
фізичними особами, крім банківських установ,
у готівковій формі.

Крім того,
продаж валюти фізичним особам здійснюють банки, небанківські фінансові
установи, національний оператор поштового зв’язку, а подання звіту до органів
Пенсійного фонду України передбачено лише для банків, що унеможливлює
здійснення контролю за сплатою збору у повному обсязі.

Тому,
проектом Закону передбачено внесення змін до Закону, що дасть можливість узгодити
його окремі норми та уникнути неоднозначного 
їх трактування. 

Метою
прийняття цього проекту Закону також є забезпечення належного виконання функцій
органами Пенсійного фонду України щодо контролю за сплатою
збору на
обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого
майна, оскільки діюче законодавство не дає можливості здійснювати такі
контролюючі функції.

Нотаріальне посвідчення або реєстрація на біржі договорів
купівлі-продажу нерухомого майна здійснюється за наявності документального
підтвердження сплати збору з операцій купівлі-продажу нерухомого майна.

Отже, при посвідченні договорів купівлі-продажу нерухомого майна на
нотаріуса покладено обов’язок перевірити сплату покупцем збору та витребувати
відповідні документи.

З метою
здійснення органами Пенсійного фонду України контролю за повнотою сплати збору
з операцій купівлі-продажу нерухомого майна проектом Закону уточнено місце
сплати платниками збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з операцій
купівлі-продажу нерухомого майна та передбачено подання нотаріусами звітності
до органів Пенсійного фонду України, а саме за місцем розташування державної
нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса.

 Поряд з цим, пропонується внести зміни до статті 8 Закону України “Про нотаріат” щодо надання нотаріусом на обґрунтовану письмову
вимогу органів Пенсійного фонду України довідки про суму нотаріально
посвідчених договорів, які необхідні виключно для встановлення додержання
законодавства з питань сплати збору на обов’язкове державне пенсійне
страхування,  що дасть можливість органам
Пенсійного фонду України контролювати повноту нарахування збору та його сплату.

 

3. Стан нормативно-правової бази у даній сфері
правового регулювання.

Нормативною базою в даній сфері
правового регулювання є Бюджетний кодекс України, Закон України “Про збір на обов’язкове
державне пенсійне страхування”, Закон України “Про нотаріат”.

 

4. Фінансово-економічне обґрунтування.

Прийняття
проекту Закону не потребує додаткових витрат з Державного та місцевих бюджетів
України.

 

5. Позиція
заінтересованих органів

Позиція заінтересованих органів
буде з’ясована під час погодження з ними проекту Постанови.

 

6. Регіональний
аспект

Проект акта не стосується
питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

6¹.
Запобігання дискримінації

Проект
акта не містить положень дискримінаційного характеру

 

7. Запобігання корупції.

Проект
Закону не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

8. Громадське обговорення

Проект акта не потребує проведення консультацій із
громадськістю
.

 

9. Позиція соціальних партнерів

Позиція соціальних партнерів
буде з’ясована під час погодження з ними проекту Постанови.

 

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект акта є регуляторним
актом.

 

10¹. Вплив реалізації акта на
ринок праці

Прийняття
акта не впливає на ринок праці.

 

11. Прогноз результатів

Прийняття
проекту Закону дозволить
узгодити положення Закону, удосконалити порядок сплати
збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, уникнути неоднозначне
трактування положень Закону, здійснювати належний контроль за повнотою його
нарахування та сплати, а також  забезпечити
повноту сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з деяких
видів господарських операцій.

 

background Layer 1