Пропустити навігацію

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту постанови правління Пенсійного фонду України "Про визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов правління Пенсійного фонду України "

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ


до проекту постанови правління Пенсійного фонду України “Про визнання
такими, що втратили чинність, деяких постанов правління Пенсійного фонду
України ”

 

1. Визначення
проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

Проект постанови розроблено Пенсійним фондом України з
метою приведення нормативно-правових актів Пенсійного фонду України у
відповідність до норм чинного законодавства.

 

2. Визначення цілей державного регулювання

З
прийняттям запропонованої постанови відомчі нормативно-правові акти Пенсійного
фонду України будуть приведені у відповідність до нормативно-правових актів
вищої юридичної сили.

 

3.  
Альтернативні способи досягнення цілей

Прийняття Постанови забезпечить
досягнення встановлених цілей державного регулювання.

Неприйняття запропонованої
постанови призведе до неузгодженості нормативно-правових актів Пенсійного фонду
України з діючим законодавством.

Альтернативних способів досягнення
цілей немає.

 

4. Опис механізмів і
заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття
регуляторного акта

Постанову розроблено у зв’язку з
прийняттям Закону України  від 26.11.2015
№ 835-VIII “Про внесення змін до Закону України
“Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” та
деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з
державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських
формувань”, 
яким викладено в
новій редакції Закон України  від
15.05.2003    № 755-IV “Про державну
реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” (далі – Закон  № 755).

Законом № 755 передбачена спрощена
процедура державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її
ліквідації. Зокрема, не передбачено перевірок органами Пенсійного фонду України
юридичних осіб та надання про це інформації державному реєстратору юридичних
осіб, фізичних  осіб-підприємців та
громадських формувань.

Обмін інформацією між Пенсійним
фондом України та Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних
осіб-підприємців та громадських формувань згідно зі статтею 13 Закону № 755
здійснюватиметься в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством
юстиції України спільно з Пенсійним фондом України, у тому числі щодо
відомостей про відсутність (наявність) заборгованості у платника перед
Пенсійним фондом України.

У зв’язку з цим, пропонується
наступні постанови правління Пенсійного фонду України, визнати такими, що
втратили чинність.

1. Постанова
правління Пенсійного фонду України від 27 вересня 2010 року № 21-6

“Про затвердження Порядку взяття на облік та зняття з обліку в органах
Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування”, зареєстрована в Міністерстві юстиції України
27 жовтня 2010 року за № 995/18290.

2. Постанова
правління Пенсійного фонду України від 26 грудня 2011 року
  № 39-2
“Про 
затвердження Змін до Порядку взяття на облік та зняття з обліку в
органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, зареєстрована в
Міністерстві юстиції України 19 січня 2012 року за № 78/20391.

3. Постанова
правління Пенсійного фонду України від 5 жовтня 2012 року
 
18-1 “Про 
затвердження Змін до Порядку взяття на облік та зняття з обліку в
органах Пенсійного фонду України платників єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування”, зареєстрована в Міністерстві юстиції України
22 жовтня 2012 року за  № 1767/22079.

4. Постанова
правління Пенсійного фонду України від 31 жовтня  2011 року
 
33-1 “Про затвердження форм повідомлень про
початок проведення позапланової перевірки, про неможливість проведення
позапланової перевірки, про наявність заперечень проти проведення державної
реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, порядку їх
заповнення та подання державному реєстраторові”, зареєстрована в Міністерстві
юстиції України 22 листопада 2011 року за № 1335/20073.

5. Постанова
правління Пенсійного фонду України від 21 жовтня  2013 року
 
19-2 “Про 
внесення змін до постанови правління Пенсійного фонду України від 31
жовтня 2011 року № 33-1”,
зареєстрована в Міністерстві юстиції України 6 листопада 2013 року за №
1895/24427.

6. Постанова
правління Пенсійного фонду України від 11 серпня 2014 року
 
16-1 “Про 
внесення змін до постанови правління Пенсійного фонду України від 31
жовтня 2011 року № 33-1”,
зареєстрована в Міністерстві юстиції України 21 серпня 2014 року за №
1007/25784. 

 

У
зв’язку з тим, що відповідно до пункту 7¹ розділу
VІІІ “Прикінцеві та перехідні
положення” Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування”
у грудні 2014 року закінчився термін дії договорів про розстрочення сум
заборгованості зі сплати страхових внесків згідно яких платникам, які виконали
умови договору списані суми пені та штрафних санкцій, а з платниками, які не
виконали умови договору розірвано такі договори, а також у зв’язку з передачею функцій з адміністрування єдиного
внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування органам доходів і
зборів відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих
актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи”, пропонується
постанови правління Пенсійного фонду України

від 19
липня  2012 року № 12-1 “Про затвердження
Порядку списання штрафів та пені платникам, які виконали умови договору про
розстрочення сум заборгованості із сплати страхових внесків, та форми договору про
розстрочення сум заборгованості із сплати страхових внесків” зареєстровану в
Міністерстві юстиції України 08 серпня 2012 року за № 1340/21652,

від 17 січня 2013 року № 1-1 “Про затвердження форми повідомлення про
проведення планової перевірки платника єдиного внеску”, зареєстровану в
Міністерстві юстиції України 31 січня 2013 року за № 194/22726,

визнати
такими, що втратили чинність.

 

5. Аргументування
переваги обраного способу досягнення встановлених цілей

 У разі прийняття Постанови
очікується досягнення поставленої мети.

Вплив
будь-яких зовнішніх факторів на реалізацію регуляторного акту не
передбачається.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття
регуляторного

 Вигоди


Витрати


Сфера інтересів
держави

Приведення
нормативно – правових актів Пенсійного фонду України у відповідність з діючим
законодавством

Додаткові
витрати державного бюджету відсутні

 

 

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації

Витрати суб’єктів господарювання    відсутні

Сфера інтересів громадян


Немає

Витрати
громадян відсутні

 

 

Негативні фактори прийняття акта відсутні.

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

 Регуляторний акт діятиме з моменту набрання ним чинності.

 

8. Визначення показників
результативності регуляторного акта

 

1) додаткових надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних
цільових фондів у зв’язку з прийняттям Проекту – не передбачається;

2) 
виконання вимог акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат
суб’єктів господарювання та громадян;

3) розмір коштів та час, що
витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними
з виконанням вимог акта – виконання вимог акта не потребує додаткових затрат
платників єдиного внеску;

4) рівень поінформованості
суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта –
високий, оскільки проект розміщено на офіційному
веб-сайті Пенсійного фонду України www.pfu.gov.ua у розділі “Проекти нормативно-правових документів”.

 

9. Визначення заходів,
за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного
акта

 Результативність
регуляторного акта здійснюватиметься послідовно 
шляхом базового, повторного та періодичного відстеження його
результативності.

Базове відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснюватися після набрання чинності
цим регуляторним актом. Строк виконання заходів – 45 робочих днів.

Повторне відстеження буде
здійснено не пізніше дворічного терміну після набрання чинності цим регуляторним
актом.

Періодичне відстеження
результативності регуляторного акта буде здійснено через кожні три роки,
починаючи від дня виконання заходів із повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих
та проблемних моментів, які передбачається встановлювати шляхом аналізу
показників дії цього акту, буде розглядатись можливість їх виправлення шляхом
внесення відповідних змін.

Аналіз регуляторного впливу
підготовлено департаментом платежів до пенсійної системи та захисту прав
застрахованих осіб.

  

Голова правління                                                      
                   О. Зарудний

background Layer 1